BMW se retrage de la show-ul auto din Detroit

Detalii

CategoriiAuto/moto
TaguriBMW, dealer auto, Mercedes Benz
Ultima actualizareMiercuri 30 mai 2018
Vizualizari302

Voteaza & Distribuie

Descriere

BMW se alatura producatorului rival Mercedes Benz si se retrage si el de la show-ul auto din Detroit, desfasurat in fiecare an in luna ianuarie.

BMW ingroasa astfel randurile pe lista celor mai importanti producatori auto care au decis sa se retraga din show-ul gazduit anual in statul american Michigan. Retragerea BMW de pe lista participantilor de traditie la show-ul anual de la Detroit vine odata cu demersurile tot mai intense ale Asociatiei Dealerilor Auto din Detroit, organizatoarea evenimentului, de a muta show-ul in luna octombrie, incepand din anul 2020, si de a-l transforma intr-un show mai putin scump, care sa fie axat mai mult pe produse si pe tehnologie.

“Grupul BMW a decis sa se retraga din Show-ul Auto International Nord-American de la Detroit”, a anuntat compania intr-un comunicat dat publicitatii. “Aceasta decizie a fost luata pentru ca BMW examineaza in mod constant prezenta sa la show-urile auto si la alte angajamente, explorand, in acelasi timp, si platforme si formate alternative. Scopul nostru general este acela de a ne comunica in cel mai bun mod cu putina ideile si planurile cu privire la mobilitatea pentru viitor si sa beneficiem de cea mai buna vizibilitate pentru produsele, tehnologiile si inovatiile noastre”, se mai arata in comunicatul de presa al celor de la BMW.

Jaguar, Land Rover, Porsche si Mazda, la fel ca si majoritatea producatorilor de masini sport exotice si brandurile ultra luxoase au sarit si ele inca de anul acesta peste show-ul de la Detroit.

Salonul auto din Detroit isi va schimba data?

Asociatia Dealerilor Auto din Detroit (DADA) isi doreste sa mute show-ul auto de la Detroit in luna octombrie pentru a evita frigul din regiune din luna ianuarie, dar si pentru a evita interferenta cu Consumer Electronics Show care are loc anual in Vegas cu numai o saptamana inainte de evenimentul din Detroit.

DADA crede ca poate stopa si chiar recupera lipsa producatorilor auto participanti la show-ul din Detroit prin organizarea evenimentului in toamna, cand vremea in Detroit este mai primitoare si, cel mai important, prin reducerea costurilor operationale. DADA vrea sa regandeasca show-ul si sa il faca pe cat posibil asemanator Salonului Auto de la Geneva, unde se pune accentul mai mult pe vehicule si pe tehnologie, nu doar pe displayuri opulente multietajate. Prezentarea BMW pentru 2018 la Detroit a fost si asa atenuata comparativ cu anii anteriori, cand compania a venit cu vehicule din diverse branduri, de la motociclete pana la Rolls Royce-uri. Anul acesta, nu au fost deloc motociclete si nici vehicule Mini cand show-ul si-a deschis portile pentru public.

Eventuala mutare a show-ului in luna octombrie vine ca urmare a numarului mare de producatori auto care si-au anulat participarea pe viitor la acest show, dar si ca urmare a presiunii presei, care are de acoperit si Consumer Electronics Show care are loc in Las Vegas cu o saptamana inainte de salonul din Detroit.


Nu este pentru prima data cand o astfel de solutie li s-a cerut celor de la NAIAS, insa este in mod cert pentru prima oara cand astfel de sugestii sunt luate in considerare si cand se asteapta chiar o decizie finala a unui scrutin in acest sens.

O potentiala mutare a show-ului in toamna va permite clientilor sa aiba o experienta mult mai completa, cu drive testuri care in acest moment nu se pot face decat la saloanele de la New York sau Los Angeles.

Pe de alta parte, vocile care sunt impotriva acestei mutari sustin ca dincolo de contractul pe care Salonul Auto de la Detroit il are cu gazda sa Cobo Center pana in 2025, reprogramarea pentru luna octombrie va da peste cap intreaga ierarhie a celor mai importante show-uri auto din Statele Unite. Mutand Detroit-ul in octombrie, salonul auto de la Chicago (si el desfasurat tot iarna) va ramane primul targ american al anului si va face ca Show-ul Auto de la New York din martie sa fie prima ocazie pentru producatorii auto de lux sa isi lanseze cele mai pretioase modele. Un alt argument al celor care se pronunta impotriva ideii reprogramarii este timpul de instalare, pentru ca, spre deosebire de Chicago, targul auto de la Detroit are nevoie de 12 saptamani pentru a instalarea si dezmembrarea displayurilor elaborate ale producatorilor, ceea ce ar putea intra in conflict cu alte evenimente desfasurate la Cobo.

Mercedes Benz s-a retras si el din show-ul din Detroit


Un show iconic altadata, dar a carui relevanta este din ce in ce mai mult pusa sub semnul intrebarii, show-ul auto din Detroit a pierdut lunile trecute si participarea celor de la Mercedes Benz in editiile urmatoare.

La fel ca si BMW si Mercedes a avertizat ca isi evalueaza in mod constant platformele prin care isi propune sa ajunga la clientii sai si ca urmare a acestor evaluari a decis sa nu mai faca parte din lista participantilor din 2019 la show-ul din Detroit. In plus, cei de la Mercedes Benz au mai aratat intr-un comunicat de presa ca participarea ulterioara la show-uri si targuri auto va fi analizata de la caz la caz.

Anii de glorie ai Salonului de la Detroit

Prima editie a salonului auto de la Detroit a avut loc in 1907, pe atunci fiind vorba doar despre un eveniment regional. Abia in anul 1957 la show au fost invitati sa isi expuna produsele si producatori internationali de masini.

La finele anilor 1980 organizatorii au facut toate eforturile astfel incat show-ul sa devina unul cu o deschidere internationala mult mai mare, iar in 1987 la sugestia DADA (Asociatia Dealerilor Auto din Detroit) au existat numeroase deplasari in Europa si Japonia si incercari de a convinge producatorii de masini europeni si japonezi sa isi lanseze la Detroit modelele noi.

Din 1989 Show-ul Auto Nord American a devenit Show-ul Auto International Nord American (NAIAS), un nume pe care il poarta si in prezent. Locul sau traditional de desfasurare este Cobo Center din Detroit, unde targul are loc anual incepand din anul 1965 si unde ocupa in acest moment o suprafata de 93.000 de metri patrati.
Informatii oferite de WeltKlasse Automobile, importator si distribuitor masini second-hand.