Ce este aroma marketing-ul: 5 lucruri de știut

Detalii

CategoriiRegional
TaguriMarketing
Ultima actualizareLuni 14 februarie 2022
Vizualizari735

Voteaza & Distribuie

Descriere

Aroma marketing sau scent marketing se ocupă cu folosirea aromelor de calitate, care îmbunătățesc imaginea unui brand. Aceasta este o strategie de marketing senzorială, folosită pe tot globul, menită să crească vânzările companiilor și să le facă mai vizibile pe piață. Prin aroma marketing, un brand reușește să-și atragă clienți noi, prin mirosuri atrăgătoare. Cele mai cunoscute medii în care se aplică aroma marketing sunt magazinele, saloanele, restaurantele, cafenelele, cabinetele și alte clădiri de birouri, însă îl poți regăsi și în săli de spectacole sau la centrele spa. Iată care sunt cele mai importante lucruri pe care ar trebui să le știi despre aroma marketing.

Mirosul plăcut influențează comportamentul consumatorului

În primul rând, aroma marketingul are un rol major în influențarea comportamentuluiconsumatorului. Companiile vor să-și atingă obiectivele de vânzare și prin folosirea mirosurilor plăcute, în mediul potrivit. Conform studiilor, clienții care sunt expuși unui miros îmbietor, petrec mai mult timp într-un magazin. Persoanele care merg într-un mall sau într-un simplu butic sunt interesate de această experiență atunci când fac cumpărături și pot lua mai ușor decizii asupra achiziției. Mai mult, atunci când clienții se află într-un ambient plăcut mirositor, consideră că produsele din acel loc sunt superioare față de magazinele în care nu se folosește scent marketing.

Aroma marketingul convinge oameniii să rămână mai mult timp într-un magazin

Marketingul olfactiv oferă o aromă plăcută pentru a spori imaginea unui brand și pentru a îmbunătăți experiența clienților. În acest fel, oamenii rămân mai mult timp într-un magazin care îi îmbie cu arome unice. Dacă persoanele dintr-un magazin se simt confortabil, vor cumpăra mai mult, fiind încurajați să nu părăsească locul în doar câteva minute. De pildă, în cazul produselor care se vând de sărbători, aromele tematice de brad, portocală, măr sau vanilie îndeamnă clienții să cumpere produsele preferate. În funcție de sezon, se pot folosi arome diferite, pentru a încuraja vânzările.

Aroma marketingul mărește volumul vânzărilor

Mirosul plăcut mărește timpul petrecut de clienți într-un magazin, dar și vânzările, deoarece consumatorii preferă să cheltuiască mai mult într-un ambient parfumat. În domeniul de retail, se practică cel mai des aroma marketingul, care face extrem de agreabilă trecerea de la un raion la altul. Mai mult, clienții se bucură doar de experiențe olfactive plăcute, fără să fie deranjați de mirosuri care apar des în zone publice intens circulate.

Aroma marketingul purifică aerul

Aromele plăcute nu sunt folosite doar pentru mirosul deosebit, ci și pentru împrospătarea și purificarea aerului. Atunci când se folosesc produse specifice într-un salon sau într-un magazin, atât angajații, cât și clienții, vor respira mai ușor. Mirosurile ambientale sunt, de cele mai multe ori, plăcute și discrete. Aparatele folosite au capacitatea de a elimina mirosurile nedorite și de purifica aerul din încăpere.

Aroma marketingul este o modalitate de conectare cu clienții

Pentru că uneori este dificil să aduci clienții în număr mare într-un magazin fizic, ținând cont de trendul achizițiilor online, companiile adoptă metode utile de a interacționa cu clienții. Una dintre aceste metode este aroma marketingul! Fiindcă simțul olfactiv este legat de emoții, aceasta este o variantă subtilă de conectare cu clienții, care să aibă o experiență unică atunci când achiziționează un produs sau apelează la un serviciu.

Clienții își amintesc de magazinele cu miros plăcut

Consumatorii își amintesc de magazinele cu miros plăcut, mai mult decât de cele care nu oferă această experiență. Acest lucru arată eficacitatea pe termen lung a folosirii aromelor într-un business. De asemenea, clienții își pot aminti de un brand atunci când simt parfumuri asemănătoare, în viața de zi cu zi. Folosirea aromei marketing-ului ca factor de îmbunătățire a experienței clienților este o metodă utilă și interesantă, care poate să atragă noi clienți și să fidelizeze cumpărătorii, astfel încât să revină cu drag într-un magazin.


Sursa foto: pexels.com/photo/woman-shopping-1727684/