Sari la conținut
Forum Roportal
LauraBerar

Combustibil - casa de expeditie

Evaluează acest topic

Postări Recomandate

Buna ziua.

Am si eu o problema legata de legislatie, dar poate un pic mai dificila, si sunt recunoscatoare oricui m-ar putea ajuta.

Eu sunt o casa de expeditie si am (exemplu) 10 masini, apartinand mai multor firme de transport, care lucreaza pantru mine pe baza unui contract de transport, in sensul ca eu le incarc si le trimit in tara, eu le aduc inapoi si le platesc toti klometrii efectuati plin/gol.

Mai nou, pentru a evita problemele legate de alimentarea cu combustibil (pentru ca, in conditiile de azi, fiecare alimenteaza de unde poate), m-am gandit sa apelez la o statie de incinta pentru alimentarea masinilor. Asta inseamna ca un furnizor de combustibil imi aduce un bazin mare cu pompa de alimentare si imi programeaza cine poate sa alimenteze de acolo pe baza de cartela magnetica. Precizare: furnizorul meu de combustibil se ocupa de tot ce inseamna aprobari si baza legala ca eu sa pot detine statia de incinta.

Eu, ca si casa de expeditie, cumpar motorina necesara pentru cele 10 masini si le-o vand mai departe firmelor de transport la acelasi pret la care o cumpar, fara nici un adaos. Diferenta e ca o platesc eu si nu ei si ca vreau sa le emit factura pe cantitatea consumata.

Intreberea este: e legal ceea ce vreau eu sa fac? Si daca e legal, cum ar fi mai bine? Sa raman mai departe cu contract de transport, sa fac contract de inchiriere sau de comodat pe masini sau sa fac ceva contract de furnizare de combustibil contra servicii de transport? Si daca fac contract de inchiriere, atunci imi revine mie sa fac consumurile la masini?

Iar daca nu este legal, dati-mi o idee legala prin care eu sa alimentez cele 10 masini. Stiu ca daca firma are flota proprie este legal sa faca asa ceva. Nu stiu in schimb daca exista vreun artificiu prin care o casa de expeditie poate face.

 

Daca mai este nevoie de alte precizari pe care poate le-am uitat acum, le voi face.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
parerea mea e ca te complici. ai spus ca nu-ti iese vreun profit, deci ce te-ar putea motiva la asa ceva?

 

In primul rand nu trebuie sa cresc tariful pe care il platesc pentru transport avand in vedere ca a crescut pretul motorinei.

Transportatorii mai mici, cu cate o masina sau doua prefera sa alimneteze de la statii peco care vand mai scump, dar care le accepta termen de plata mai mare. Daca eu le vand motorina la un pret sub cel care cumpara ei acum, atunci nu mai trebuie sa le cresc tariful pe km. Si apoi in felul asta stiu ca am o data pe luna un bilet la ordin sau un cec la furnizorul de motorina si nu la fiecare 2 zile bilete, mai mici ca valoare, ce-i drept, la furnizorii de transport. Mai putin stres plus ca stiu tot timpul ca daca vreau sa trimit o masina in cursa nu ma suna sa-mi spuna ca la peco nu este motorina si nu poate merge. Sa nu va inchipuiti ca alimenteaza de la Petrom, Rompetrol sau Lukoil. Si poate cu timpul gasesc si o metoda prin care sa obtin si ceva profit. Dar deocamdata mi-s suficiente motivele astea.

Multumesc oricum de intentie, dar mai mult m-ar ajuta un raspuns despre legalitatea problemei.

Editat de LauraBerar

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

atata timp cat faci ce ai povestit pe baza de documente fiscale, corecte, eventual pui totul intr-un program simplu, chiarnu vad ce sa fie ilegal.

 

sa nu uiti: fiecare amanunt al relatiilor comerciale trebuie prevazut in contract oficial. iar documentele emise ulterior vor avea specificatia:"conf. contr. nr.......din ........."

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

×