Promovare Facebook și ce impact are asupra rezultatelor SEO - explicații de la experții E-Advertising, agenție marketing digital

Detalii

CategoriiIT
TaguriPromovare online
Ultima actualizareJoi 6 decembrie 2018
Vizualizari843

Voteaza & Distribuie

Descriere

Adesea oamenii înțeleg greșit relația dintre strategia de promovare pe Facebook și optimizarea pentru motoarele de căutare - SEO. Acest fapt se datorează unei concepții eronate preluate din start cu privire la legătura dintre social media și SEO, în general. Se pare că tot mai mulți petrec în prezent prea mult timp speculând despre cât de mult sunt influențate rezultatele organice de semnalele social media, fără a investi în loc eforturi și timp pentru a construi strategii social media eficiente și atractive. Pentru câteva lămuriri suplimentare în acest sens am apelat la specialiștii E-Advertising - agenție de digital marketing recunoscută pe piața românească, ce activează de peste 7 ani și în care și-a pus încrederea de-a lungul timpului un număr de peste 1000 de clienți.

Ajută promovarea în social media eforturile pe partea de SEO?

Există o concepție generală, o idee acceptată de toți cei din industria marketingului digital: o prezență puternică în social media poate să îmbunătățească poziționările organice ale unui site în rezultatele căutărilor. Cu toate acestea, nimeni nu știe exact și sigur cât de mult cântăresc semnalele social media în ochii motoarelor de căutare. Ideea rămâne totuși valabilă: odată ce se încep demersuri și se targetează piața folosind și rețelele de socializare precum Facebook, se vor putea observa efectele directe și indirecte, dar și alte plusuri de valoare aduse campaniilor de promovare.

Cum poți folosi cheltuiala cu promovarea pe Facebook ca o pârghie pentru îmbunătățirea rezultatelor campaniei SEO?

După cum menționează experții de la E-Advertising, primul lucru de făcut este să nu mai fie privite eforturile de promovare Facebook drept o cale de a vinde mai eficient produsele. Desigur, acest lucru poate fi realizat, însă nu trebuie să fie singurul obiectiv, întrucât există și alte căi de a obține venituri prin intermediul acestei modalități de promovare. O abordare corectă ar putea fi să începi să te gândești la social media ca fiind o cale de a deschide o linie directă de comunicare cu clienții. Te poți folosi de aceasta oportunitate pentru a crea o conexiune emotională inclusiv cu clienții potențiali. Ei bine, da, promovarea pe Facebook poate să aducă asemenea beneficii, iar efectele indirecte obținute prin angajamentul îmbunătățit al utilizatorilor au un impact de neprețuit asupra căutărilor organice.

Social media și link building

Este binecunoscut faptul că adesea link building-ul și social media se completează reciproc. Atunci când implementările sunt făcute după o strategie bine concepută, campaniile de social media și cele de link building formează o relație simbiotică. Postările social media bine gândite vor crește în mod natural link-urile primite de site-ul promovat, pe măsură ce follow-erii vor face distribuiri pe forumuri, alte site-uri social media, bloguri, comentarii, etc. În același timp, campaniile de link building vor atrage în mod direct și indirect trafic suplimentar către site, ceea ce ar trebui să ajute și pe partea de social media.

Cum Facebook deține atât de multe date personale legate de utilizatorii săi, vei avea posibilitatea de a targeta mult mai exact segmentul de consumatori care te interesează. Vei putea canaliza eforturile de promovare ținând cont de vârsta, locația și interesele acestora, ceea ce va permite afișarea de anunțuri către utilizatori care ar putea fi interesați de ceea ce are de oferit afacerea ta. Odată ce ai început să îți construiești audiența, va trebui să găsești și modalitatea ideală de a o menține. Chiar dacă în cazul utilizatorilor Facebook nu există neapărat de fiecare dată interesul de a cumpăra, le poți capta atenția și angajamentul publicând anunțuri în acest sens sau doar pentru a-i distra.

Într-un astfel de moment promovarea pe Facebook poate deveni deosebit de valoroasă. Din punct de vedere statistic, postările de pe această rețea de socializare vor fi afișate în rezultatele organice ale căutărilor numai dacă pagina de Facebook are și un nivel ridicat de angajament al utilizatorilor. Ce este indicat? Să postezi link-uri către articole interesante legate de nișa ta de activitate, practic orice informații sau detalii care pot să îmbunătățească angajamentul și să crească numărul celor care urmăresc postările.

Promovare Facebook și expunere

Promovarea pe Facebook va ajuta fără îndoială la promovarea brand-ului vizat către un public mai extins. Acest lucru va duce inevitabil la creșterea brand-awareness-ului. Dacă asta va duce și la mai multe căutări efectuate pentru cuvinte cheie care includ și brand-ul, cu siguranță motoarele de căutare vor ține cont de asta. Brand-ul în cauză va fi privit precum unul cunoscut, cu autoritate, iar asemenea „detalii” sunt recompensate cu poziționări bune în rezultatele căutărilor. Un plus de expunere și consolidarea poziției brand-ului pe piață sunt elemente foarte importante pentru orice business, în special pentru afacerile aflate la început de drum. Acestea pot fi obținute cu ajutorul promovării în social media, concomitent cu eforturi susținute și în alte direcții, pe alte canale de promovare.

Ca notă de final, experții E-Advertising mai menționează un fapt: există un motiv bine întemeiat pentru care mari corporații investesc sume consistente pentru a-și întări prezența în social media. Consolidarea imaginii permite o mai bună interacțiune cu clienții, la un nivel nemaiîntâlnit. Social media este o componentă esențială, ce nu poate fi nicidecum omisă din orice campanie SEO, iar promovarea pe Facebook este o unealtă de valoare neprețuită pentru a îmbunătăți în mod constant strategiile de promovare social media.