Noțiuni minime de marketing si promovare online pe care un antreprenor trebuie să le stie

Detalii

CategoriiIT
TaguriMarketing, marketing online, publicitate online, seo, servicii seo
Ultima actualizareLuni 21 noiembrie 2022
Vizualizari325

Voteaza & Distribuie

Descriere

Fie că ești solo-prenor sau antreprenor, ai nevoie de câteva noțiuni de bază în ceea ce privește promovarea și strategia de marketing, pentru a ajunge la potențialii tăi clienți. Pentru a nu pierde timp și bani, iată câteva ponturi care vor ghida în acest sens:

Cunoaște-ți scopul

Pentru ce anume ai nevoie de un mix de marketing? Vrei să generezi noi potențiali clienti, să te faci vizibil pe piață, sau să te poziționezi ca o autoritate în domeniu? Oricare ar fi scopul tău, asiguă-te că este bine stabilit, pentru a ști ce indicatori să urmezi și ce rezultate să urmărești. De exemplu rețelele de socializare sunt o modalitate grozavă de a întări relațiile pe care le ai deja create cu clienții și colaboratorii. Pe când un panou publicitar poate atrage atenția potențialilor clienți. Dacă îți cunoști scopul știi să alegi metodele potrivite de care afacerea ta să profite la maxim.

Alege canalele de promovare potrivite afacerii tale

Nu toate canalele de promovare sunt potrivite afacerii tale, așa că pentru a optimiza costurile, în funcție de avatarul tău de client, vezi care sunt metodele cele mai potrivite de marketing online. Unde petrece cel mai mult timp clientul tău ideal? Ce tip de produse consumă? Ce anume caută pe google? Sunt consumatori de materiale text, video sau audio? Suntem atât de bombardați cu informații din toate sursele, încât trebuie să mergi direct la țintă pentru a te remarca. Vrei să găsești colaboratori sau potențiali parteneri? Atunci pe LinkedIn sunt șanse mai mari decât pe Facebook sau Tiktok.

Optimizează-ți website-ul

Prezența ta în mediul online fără un website optimizat și actualizat spune multe despre tine și afacerea ta. Iar marketingul online înseamnă mai mult decât reclame plătite, cu atât mai mult cu cât google schimbă algoritmii în permanență. Creează conținut pentru site sau blog în mod constant și nu ignora principiile SEO. Un site bine optimizat din acest punct de vedere are șanse mai mari să apară în primele căutari din google, ceea ce înseamnă mai mulți potențiali clienți și conversii în final. Și nu uita de optimizarea site-ului pentru telefoane mobile, ținând cont că majoritatea din noi folosim telefonul mai mult decât laptopul.

Oferă materiale gratuite

Oferă un material gratuit în schimbul abonării la newsletter. Fie că este vorba de o reducere, un pdf gratuit, video, sau altceva în concordanță cu afacerea ta, te vei poziționa ca expert în fața potențialilor clienți. Și vei avea ocazia să păstrezi legătura prin e-mail și să îi încălzești periodic pentru ca la un moment dat să cumpere de la tine.

Analizează rezultatele

Odată ce îți cunoști scopurile, ai descoperit canalele potrivite și platformele care funcționează pentru tine, folosește instrumentele de analiză pentru a vedea în permanență ce merge mai bine și unde poți aduce îmbunătățiri.

Strategiile de marketing și promovare digitală sunt într-o continuă schimbare. De aceea pe lângă dezvoltarea și perfecționarea continuă a produselor sau serviciilor pe care le vinzi, este necesar să pui accentul și pe conturarea brandului personal și investiția în marketing online, care oferă posibilități infinite.