Sari la conținut
Forum Roportal
Victor Apostu

m-am hotarit sa-mi schimb masina.

Postări Recomandate

Vreau sa-mi schimb masina cu ceva din gama Dacia sau Cielo. Asta, in sensul ca nu ma pot hotari: Cielo standard cu instalatie GPL, ( vreo 7900 eur)sau Logan diesel ( vreo 9300 eur). Ideea este ca am mult de umblat, mult oras si la 2 sapt. un drum mai lung. Vreaun sa ies ieftin pe km parcurs. Voi ce ati alege? Care sunt avantajele/ dezavantajele fiecarui model? Merita luat un Logan de 1400 cmc si pus ulterior pe gaz? Astept parerile voastre! Daca aveti si alte idei sunt binevernite!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca umbli mult pe oras nu e utila o masina mai micuta decat astea doua ?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Logan diesel! Eu sunt satul de instalatiile cu gaz!

Care sint inconvenientele lor? Eu chiar daca am facut taxi nu am lucrat pe gaz...poate tu stii sa spui si dezavantajele....ca-i mai ecologica, ca e mai ieftin, asta e una....dar orice lucru pe lumea asta are doua taisuri...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Pai daca umbli mult pe oras nu e utila o masina mai micuta decat astea doua ?

Astept o sugestie de la tine

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pai eu ma gandeam si la simplul matiz, sau "smartul" de exemplu (astea parca au un consum bunicel ) - totusi , cunostiintele mele auto nu sunt deloc domeniul meu forte ; insa cred ca o masina micuta are de obicei un consum bun la suta de km...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei sa iesi "ieftin" pe Km cred ca motorina este solutia, dar trebuie facute ceva calcule, insa din experienta de mers pe GPL sunt sigur ca dintre cele doua variante tot Dieselul este mai economic.

Eu am mers cu Cielo pe GPL si pot sa afirm urmatoarele:

Utilizand GPL vei avea un consum mai ridicat cu 10-20% fata de aceeasi distanta parcursa cu benzina. In oras consuma 14-15 l GPL/100 Km fata de 11-12 Benzina/100 Km (este drept nu era noua si fiind masina de firma nu era menajata, vara AC full-time)

GPL si Benzina au caracteristici de aprindere diferite (si comportari diferite in timpul arderii) de aceea reglajul aprinderii se face "la compromis", pentru a functiona cu ambii carburanti (idea este ca daca regelzi aprindera pentru benzina nu functioneaza motorul cu GPL si vitzavercea).

GPL are cifra octanica mai mare, puterea masini creste un pic, dar in timp, duce la probleme cu supapele si scade semnificativ durata normala de functionare a motorului.

Am lucrat la o firma care a utilizat intens GPL-ul pentru a reduce costurile cu logistica. Dupa cinci ani, s-a constatat ca tot ce s-a economisit ca si carburant a fost utilizat la intretinerea motoarelor (se pare ca au fost chiar mai mari cheltuielile cu reparatia). In urma analizei s-a abandonat utilizarea GPL pentru vecie.

Totusi, daca as fi in locul tau as mai asculta ceva pareri, pentru ca Dieselul renteaza numai daca faci un anumit nr. de km (pe langa faptul ca motorul este mai scump, reviziile la Diesel sunt mult mai scumpe si mai dese, motorele Diesel sunt muuuult mai pretentioase la calitatea carburantului decat cele pe benzina, si nu in ultimul rand, ai grija ca, asa zisele consumuri data in carte sunt simple povesti...Consumul urban se calculeaza in orase precum Sinaia si NU Bucurestiul unde viteza medie este de 5-9 Km/h. Asteapta-te la consumuri semnificativ mai mari decat cele data in carte iar daca esti amator de..."liniutze" poti sa uiti de economie chiar si la Diesel. De exemplu un motor de 1,6 (al carui consum urban este dat undeva la 8-9, consuma in realitate 11-13 in Bucuresti si chiar 14 in conditii de iarna si pe distante scurte. Concluziile tragele singur...

Editat de Her

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Daca vrei sa iesi "ieftin" pe Km cred ca motorina este solutia, dar trebuie facute ceva calcule, insa din experienta de mers pe GPL sunt sigur ca dintre cele doua variante tot Dieselul este mai economic.

Eu am mers cu Cielo pe GPL si pot sa afirm urmatoarele:

Utilizand GPL vei avea un consum mai ridicat cu 10-20% fata de aceeasi distanta parcursa cu benzina. In oras consuma 14-15 l GPL/100 Km fata de 11-12 Benzina/100 Km (este drept nu era noua si fiind masina de firma nu era menajata, vara AC full-time)

GPL si Benzina au caracteristici de aprindere diferite (si comportari diferite in timpul arderii) de aceea reglajul aprinderii se face "la compromis", pentru a functiona cu ambii carburanti (idea este ca daca regelzi aprindera pentru benzina nu functioneaza motorul cu GPL si vitzavercea).

GPL are cifra octanica mai mare, puterea masini creste un pic, dar in timp, duce la probleme cu supapele si scade semnificativ durata normala de functionare a motorului.

Am lucrat la o firma care a utilizat intens GPL-ul pentru a reduce costurile cu logistica. Dupa cinci ani, s-a constatat ca tot ce s-a economisit ca si carburant a fost utilizat la intretinerea motoarelor (se pare ca au fost chiar mai mari cheltuielile cu reparatia). In urma analizei s-a abandonat utilizarea GPL pentru vecie.

Totusi, daca as fi in locul tau as mai asculta ceva pareri, pentru ca Dieselul renteaza numai daca faci un anumit nr. de km (pe langa faptul ca motorul este mai scump, reviziile la Diesel sunt mult mai scumpe si mai dese, motorele Diesel sunt muuuult mai pretentioase la calitatea carburantului decat cele pe benzina, si nu in ultimul rand, ai grija ca, asa zisele consumuri data in carte sunt simple povesti...Consumul urban se calculeaza in orase precum Sinaia si NU Bucurestiul unde viteza medie este de 5-9 Km/h. Asteapta-te la consumuri semnificativ mai mari decat cele data in carte iar daca esti amator de..."liniutze" poti sa uiti de economie chiar si la Diesel. De exemplu un motor de 1,6 (al carui consum urban este dat undeva la 8-9, consuma in realitate 11-13 in Bucuresti si chiar 14 in conditii de iarna si pe distante scurte. Concluziile tragele singur...

merci mult de sfaturi, pina la urma cred capina la urma un logan "laureat" ar fi o optiune...cine stie...nu-i foarte mare graba, vreau o masina care sa-mi placa. Dintre astea care mi le pot permite, bineinteles! Cu supernova m-am impacat bine si am facut peste 130 000 km. cu ea, preponderent urban (taxi). Multi mi-au spus ca am nimerit o masina buna. N-a meritat s-o pun pe gaz ca oricum consumul il are rezonabil. La orele de virf calculez la ora si nu la km. Am trecut si pe la Chevrolet, dar...taxele vamale fiind mari masina ( chevrolet chalos) poate fi accesibila doar in leasing...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Pai eu ma gandeam si la simplul matiz, sau "smartul" de exemplu (astea parca au un consum bunicel ) - totusi , cunostiintele mele auto nu sunt deloc domeniul meu forte ; insa cred ca o masina micuta are de obicei un consum bun la suta de km...

 

Este o idee buna. Meriti o bere de la mine. Poate o sa iau chevrolet spark sau kalos( sa vad ce credit sau leasing ma incadreaza pe mine....Sa vind intii supernova. Azi vine cineva s-o vada...De dacie m-am urit din cauza service-ului...nu mai iau logan, costa oricum mai mult ceea ce vreau eu (diesel) si 1.4 mpi nu-mi place.

Editat de Victor Apostu

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

×