Jump to content
Forum Roportal
Sign in to follow this  
Paul Brahtl

Cum reduceti consumul?

Rate this topic

Recommended Posts

Citind topicul cu schimbarea vitezelor am prins o informatie care m-a pus pe ganduri: motoarele moderne taie injectia cand iei piciorul de pe acceleratie.

Pentru cei care au invatat sa conduca pe motoare cu carburatie (si eu adica), tehnica de a conduce economic era sa lasi cat mai mult motorul in relanti (scos din viteza) atunci cand nu il ai in sarcina (te apropii de un semafor care e pe rosu, cobori o panta etc).

Am verificat informatia pe computerul de bord al masinii, si intr-adevar, cand iei piciorul de pe acceleratie consumul instantaneu afisat este zero.

Asa ca mi-am modificat stilul de condus incercand sa las cat mai mult transmisia cuplata pe turatii in plaja 1000-2000 (motor diesel 1.9 tdi).

Cei care mai au pasiunea de a conduce economic, ce tehnici folositi pentru a obtine un consum redus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai una dintre metodele de reducere a consumului de comb. ar fi utilizarea din plin al cruise-controlului.

Pentru cei ce nu au asa ceva in dotarea masinii, metoda cea mai buna e cea a "penei pe acceleratie". :D Adica evitarea accelerarilor bruste si mentinerea turatiei constante. De asemenea, utilizarea ultimelor trepte de vit.[a 5-a, a 6-a] cu motorul la turatie redusa si constanta[insa evitandu-se subturarea motorului].Asta ultima, merge de minune in afara localitatilor, atunci cand nu ne grabim.

Combustibilul de buna calitate, duce de asemenea la economii, desi la pompa efectul psihologic al costului ridicat e presant...

Din categoria intretinerii motorului, filtrul de aer e principalul element ce poate influenta in sus sau in jos consumul de combustibil.

Fata de uleiurile "eco" :D , alea despre care se spune ca sunt "fuel saver", am mari rezerve.

Share this post


Link to post
Share on other sites

masinile moderne

care sunt dirijate de calculatoare

sunt asa concepute :

la sesizarea ca masina misca motorul (adica frana de motor)

calculatorul taie alimentarea si asa consumul e 0

la masinile cu catalizator

mai este luat in considerare si temperatura acestuia

cutiile automate au evoluat :)

si incet incet incep sa se apropie de randametul celor manuale

in oras deja isi arata avantajul !!!

consumul la una automata e mai mica decat la una manuala

si conteaza foartemult conbinatia

diesel sau benzina cu cutie automata

la un motor TDI din casa VW capacitate de 1.9 L si 90 cp cutie manuala in 5 trepte

poate ajunge la un consum mediu de 4.2 la 100 de KM ! :)

 

 

cel mai mare consum la o masina este accelerarea

la motorul cu benzina asta este realizat prin modificarea cantitati de combustibil injectat si foarte usor modificarea unghiului de aprindere

 

la diesel !????

accelerarea poate fi realizat doar prin modificarea unghiului de injectie

(adica acelor ansamble de injecti facute la un ciclu de ardere) fara ca sa fie necesar marirea cantitati

diesel ul are rezerve mecanice ceace il face sa fie tunat mai usor si cu risc mai mic ! ca la un benzinar :)

randamentul motoarelor de azi nu mai este facut in atelierele de cercetare !!!

ci de compartimentul menegerial !!!

si daca ala zice :

1.9 turbo la 90 cp ! atuncea ingineri de soft o fac la ...

am vazut o emisiune la tv germania

unde 2 tipi au experimentat 3 ani si au facut un soft de motor care reducea consumul de la 7,5 L mediu la 6.2 !

si asta doar din soft !!!

aici fac o paranteza !!!!

sa nu imi zica nimeni ca titeiul e pe terminate !!!

in realitate marile concerne pun zvonuri din astea in lume ! ca sa aibe o explicatie noile technologi supra scumpe a masinilor electrice

si ceace a demonstrat si green pace !!! poluarea nu este de loc mai scazuta ! la folosirea masinilor electrice !

:)

 

 

 

 

eventual un combustibil cu putere calorica ridicata :spiteful:

sau un accelerator de ardere in combustibil (Nitromethan) :spiteful: :spiteful:

 

dar usor cu pedala de acceleratie !!! ca iasa biela prin bloc !!! :spiteful:

 

injectia unei soluti de 25 la suta alcool amestecat cu apa

sub forma de vapori printro duza fina in galeria de admisie a motorului la temperatura lui de lucru !

:)

de sar optimiza asta cu calculatoarele de motor moderne ?

ar fi posibil controlarea temperaturi de varf

si evitarea mai eficienta a formari NOx urilor

mai demult parca Volvo avea ceva asemenea in oferta !

Edited by Miticamicutul2

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt asa concepute :

la sesizarea ca masina misca motorul (adica frana de motor)

Ce senzor ii spune ECM-ului ca "masina misca motorul"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai una dintre metodele de reducere a consumului de comb. ar fi utilizarea din plin al cruise-controlului.

Pentru cei ce nu au asa ceva in dotarea masinii, metoda cea mai buna e cea a "penei pe acceleratie". :D Adica evitarea accelerarilor bruste si mentinerea turatiei constante. De asemenea, utilizarea ultimelor trepte de vit.[a 5-a, a 6-a] cu motorul la turatie redusa si constanta[insa evitandu-se subturarea motorului].Asta ultima, merge de minune in afara localitatilor, atunci cand nu ne grabim.

Combustibilul de buna calitate, duce de asemenea la economii, desi la pompa efectul psihologic al costului ridicat e presant...

Din categoria intretinerii motorului, filtrul de aer e principalul element ce poate influenta in sus sau in jos consumul de combustibil.

Fata de uleiurile "eco" :D , alea despre care se spune ca sunt "fuel saver", am mari rezerve.

 

eu sunt maniac cu cruise control

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce senzor ii spune ECM-ului ca "masina misca motorul"?

nu sesizeasa direct

sunt mai multe senzori si mai multi factori care ...

 

senzorul pedalei de acceleratie

senzor turatie motor (volanta sau arbore cotit )

senzor turatie arbore cu came

 

 

 

in cazul cand coboram cu masina pe deal

eliberam pedala de acceleratie

motorul incearca sa revina la turatie de relanti

dar find cuplat la cutia de viteza si ...

el este nevoit sa fie la turatia care corespunde vitezei de deplasare si treptei de viteza din cutia de viteza !

de aceia asta poate fi perceput de calculator ca frana de motor

soferul nu solicitand tractiune de la agregat el opreste alimentarea cu conbustibil si trece in modul ...

de aici fiecare constructor de masina are softul lui si reactioneaza dupa cum e setat

sau dupa cum este setat modul de raspuns a masini la pedala de acceleratie

eco , sport sau ...

:)

 

 

la cutiile automate sau automatizate

este supraveghiat turatia motorului si la valorile indicate ...

si vitezele se schimba in functie de ... (depinde si tipul cutiei si de modul setat alacestuia )

:)

 

 

la masinile si mai moderne si la utilitare apare si frana fara uzura

ca retarderul la camion si autobuz

aici frana de motor este inpartita in mai multe trepte

frana de motor normala

frana de motor cu opturarea galeriei de emisie

frana de motor cu opturarea ... si umplerea cilindrilor cu aer sub presiune

aici fiecare constructor are technica lui !

si dupa asta urmeaza retarderele pe ulei sau cu bobine electrice

masinile moderne de azi deseori doar accioneaza aceste retardere in caz ce soferul doreste o deaccelerare usoara pana medie

si in functie de pozitia pedalei de frana sau viteza cu care este eliberat cea de acceleratie

(calculatorul presupanad ca va urma o franare de avarie )

sistemul de frana intra in modul pregatire sa accioneze cel mai eficient

prin marirea brusca a presiuni in sistem

si in functie de viteza cu care este acctionat pedala de frana nu mai asteapta sa apesi pana in fund !!!

masina incepe o franare de avarie cu toate sistemele lui de franare !!!

bine inteles folosind sistemele de ajutorare a soferului

ABS, ESP, EBS si toate derivatele acestora

Share this post


Link to post
Share on other sites

senzorul pedalei de acceleratie

senzor turatie motor (volanta sau arbore cotit )

senzor turatie arbore cu came

Nici unul dintre acestia nu indica ECMului ca "masina misca motorul".

Primul indica pozitia pedalei.

Al doilea pozitia vibrochenului fata de PMS.

Al treilea pozitia axului cu scame.

 

Toti trei sunt senzori de pozitie, nu sunt de miscare, inertiali.

 

eu sunt maniac cu cruise control

Si eu eram cu fosta. :roll: Actuala nu mai e asa dotata...

 

Pentru mine cruise controlul era si cel mai bun antiradar atunci cand treceam prin diferite localitati/comune aflate in drumul meu, insa pline de camere/radare.

Edited by hans

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Al treilea pozitia axului cu scame.

 

 

came 8)

 

scame are pulovărul lu' bunica făcut din lână proprie, adică a oilor proprii :D

 

 

Pai una dintre metodele de reducere a consumului de comb. ar fi utilizarea din plin al cruise-controlului.

Pentru cei ce nu au asa ceva in dotarea masinii, metoda cea mai buna e cea a "penei pe acceleratie". Adica evitarea accelerarilor bruste si mentinerea turatiei constante. De asemenea, utilizarea ultimelor trepte de vit.[a 5-a, a 6-a] cu motorul la turatie redusa si constanta[insa evitandu-se subturarea motorului].Asta ultima, merge de minune in afara localitatilor, atunci cand nu ne grabim.

 

cu asta sunt 100% de acord

problema e că se consumă mai mult în oraş, unde cam toţi ne grăbim şi nu putem menţine viteza şi turaţia constantă - aici soluţia ar fi bicicleta

Edited by Diela

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici unul dintre acestia nu indica ECMului ca "masina misca motorul".

Primul indica pozitia pedalei.

Al doilea pozitia vibrochenului fata de PMS.

Al treilea pozitia axului cu scame.

 

Toti trei sunt senzori de pozitie, nu sunt de miscare, inertiali.

 

 

 

ok !

explica tu atuncea cum sesizeaza masina ..... ul si cum face sa taie alimentarea ?

ia sa te citesc !

:)

 

PS:

mentionez !!! ca asta este posibil si la masini care nu sunt dotate cu sitem ABS ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

... - aici soluţia ar fi bicicleta

pe asta am adoptat-o si eu, dar cum in ultima vreme ploua cam in fiecare zi ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×