Jump to content
Forum Roportal
Andreyvrj

Schimbare trepte

Rate this topic

Recommended Posts

Buna seara,

 

 

Am o intrebare. Am mers cu o cunostinta cu masina si a facut o manevra care pe mine m-a surprins. Era in viteza a 2-a, a accelerat destul de mult si dupa a schimbat a 4-a. Normal ca reactia mea a fost sa il intreb daca nu cumva se strica masina, insa a zis ca nu are nimic(m-am referit la cutia de viteza sau motor...am presupus si eu).

 

Adevarul e ca nu s-a simtit nimic, nicio zvagnire sau ceva de genul....

 

 

Va multumesc.

 

O seara buna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-a aratat si mie un tip asta. De fapt, mi-a aratat cum schimba vitezele in mers fara ambreiaj, tot asa, turand inainte foarte tare.

Nu ma pricep la masini, dar chiar daca este posibila, cel putin faza descrisa de mine n-are cum sa fie sanatoasa pentru sanatoasa pentru dragalasele de ele ( de masini, adica), pentru ca daca ar fi fost m-ar fi invatat si pe mine instructorul sau... tata . ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Buna seara,

 

 

Am o intrebare. Am mers cu o cunostinta cu masina si a facut o manevra care pe mine m-a surprins. Era in viteza a 2-a, a accelerat destul de mult si dupa a schimbat a 4-a. Normal ca reactia mea a fost sa il intreb daca nu cumva se strica masina, insa a zis ca nu are nimic(m-am referit la cutia de viteza sau motor...am presupus si eu).

 

Adevarul e ca nu s-a simtit nimic, nicio zvagnire sau ceva de genul....

 

 

Va multumesc.

 

O seara buna

Chiar ca nu are nimic, nu se poate afirma cu tarie.Astea sunt solicitari destul de mari a componentelor, care scad din durata de viata in timp. Insa nici nu e o manevra cu care sa faci praf motorul sau transmisia masinii. Daca ai suficient cuplu, poti sa schimbi direct in viteza a cincea. De exemplu, daca masina coboara un deal, poti sa schimbi din viteza 1 in a 5 sau 6 fara nici o problema, si fara sa turezi excesiv motorul.Treaba e ca nu vei avea o acceleratie suficienta dupa o astfel de manevra curajoasa. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar daca nu faci manevra asta des este vreo problema? ma refer ca poate o calci mai mult, ai viteza si schimbi din a 2 a in a 4 a, dar asta se intampla rar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andrey, ti s-a stricat treapta a III-a, sau de ce vrei neaparat sa o sari? 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vreau sa stiu daca e in regula...Oricum mi se pare interesant

Daca esti obisnuit sa conduci mai sportiv, poti sa mai sari treptele de viteza. La un Seat Alhambra, saream in mod curent de la a IV-a la a VI-a.

 

Totusi, "filozofia" schimbarilor de viteza, indiferent intre care doua trepte consecutive, ar trebui sa fie urmatoarea: cand ajungi la 3.000 de ture in treapta inferioara, schimbi viteza si obtii 2.200 de ture in treapta superioara. Daca vrei sa conduci cat mai economic, poti schimba viteza cand ai 2.200 de ture in treapta inferioara si ajungi astfel la 1.500 de ture in treapta superioara. Desigur, intre aceste doua extreme, orice valori intermediare sunt admise, in momentul schimbarii treptei de viteza. Dar e important ca motorul sa nu coboare sub 1.500 de ture, in mers normal, indiferent in ce treapta de viteza te afli.

 

In orice caz, rolul schimbatorului de viteze (cutia de viteze, cum ii spuneti voi, nu levierul in sine :o: ) este de a mentine turatia motorului in plaja 1.500 - 3.000 de ture, pentru ca acolo se simte el cel mai bine, daca e vorba de motoarele de autoturism. La camioanele noi, plaja asta e mult mai jos, am condus DAF-uri noi care aveau mijlocul sectorului verde la 1.200 de ture. Daca sari peste unele trepte de viteza, nu mai poti mentine motorul in domeniul optim de turatie. In plus, ca orice masina termica, motorul dezvolta putere in timp ce e in crestere de turatie, asa ca a sari peste unele trepte il face sa petreaca mai putin timp in perioade de crestere de turatie.

 

In momentul cand ajungi sa sari de la a II-a la a IV-a, inseamna de-obicei ca ai supraturat motorul. Daca tot ai facut-o, nu mai are nici un rost sa treci si prin treapta a III-a, poti sa-i dai direct a IV-a. Dar ideal ar fi sa nu ajungi in situatia asta decat atunci cand ai evitat un pericol iminent sau ceva de genul asta. Supra-solicitarea motorului e cu-atat mai serioasa cu cat sari peste o treapta mai joasa. Daca sari de la a I-a la a III-a, l-ai dus in mod sigur la 4.500 - 5.000 de ture, ceea ce nu e deloc bine pentru el. Daca sari de la a IV-a la a VI-a, e foarte probabil sa nu fi trecut de 3.500 ture sau poate chiar nici de 3.000. Dar asta mai depinde si de rapoartele din cutia de viteze, care difera de la o masina la alta.

 

E in regula... Nu se intampla absolut nimic. :blink:

Iti creste consumul si ai eforturi mai mari in transmisie. Ceea ce creste uzura si face ca intr-o zi, mai devreme sau mai tarziu, sa crape ceva in cutie sau in grup. Daca ai putea sari treptele de viteza fara nici un fel de consecinte, constructorii auto nu ar mai face cutii de viteze cu 6 trepte la autoturisme, le-ar face cu 3 sau 4. Iar la camioane, distractia e si mai mare, au 16-18 trepte de viteza. Crezi ca nu le-ar placea soferilor profesionisti, daca ar avea doar 6-8 trepte de viteza? 8)

Edited by harald
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×