Jump to content
Forum Roportal
Andreyvrj

Intrebare

Rate this topic

Recommended Posts

Ce se poate intampla daca din greseala bagi in marsalier fara sa calci ambreiajul? Am vazut ca doar ti se opreste motorul, dar cutia de viteze poate pati ceva?

 

Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

frate, cica si daca este oprit motorul si vrei sa schimbi vitezele sau sa bagi marsarier trebuie sa calci ambreiajul.

eu asa am invatat si cica e sanatos.

:cheer:

Share this post


Link to post
Share on other sites
frate, cica si daca este oprit motorul si vrei sa schimbi vitezele sau sa bagi marsarier trebuie sa calci ambreiajul.

eu asa am invatat si cica e sanatos.

:cheer:

Daca e oprit motorul, nu e necesar sa apesi ambreiajul...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm... dar oare ce-o fi cand nu se mai invarteste o roata cand dau inapoi s-o scot din parcare? Daca dau putin in fata se deblocheaza. Am observat ca asta se intampla cand nu o folosesc o zi, doua sau mai mult timp.

 

Poate si-o fi anchilozat incheieturile de la atata umezeala...?!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hmmm... dar oare ce-o fi cand nu se mai invarteste o roata cand dau inapoi s-o scot din parcare? Daca dau putin in fata se deblocheaza. Am observat ca asta se intampla cand nu o folosesc o zi, doua sau mai mult timp.

 

Poate si-o fi anchilozat incheieturile de la atata umezeala...?!

 

Posibil sa fie de la frana de mana...mai ingheata cablul ala.

Share this post


Link to post
Share on other sites
In mers... pe loc? Cu motorul pornit... oprit? Cutie manuala, automata?

 

Problema e f complexa! Nu e joaca! Poti calca o baba, iti poate intra in reflex mersul cu spatele... nu e joaca. Zi amanunte!

Masina e pornita, la punctul mort, si bagi in marsarier fara sa calci ambreiaju. Ce se intampla si cum imi dau seama daca se intampla ceva? Cutie manuala apropo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Totusi, de ce sa vrei sa cuplezi marsarierul fara sa calci ambreajul? :crazy:

Buna intrebare. Treaba asta cu cuplatul treptei R de viteza nu se face decat dupa ce motorul se plafoneaza in viteza a 6-a. Ca doar de aia ii spune R(ocket).Iar ambreiajul e oricum inutil in astfel de situatii. :rot:

 

P.S: Oare pana la urma s-o fi lamurit? :rot:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca esti pe loc doar ineci motorul sau zvacneste un pic. De stricat nu se strica nimic daca nu faci din asta un obicei.

 

La mersul inainte se pot schimba treptele si fara ambreiaj dar cu conditia sa pornesti motorul in treapta 1 iar apoi, cand ajungi la o anumita turatie, poti schimba intr-o treapta superioara. Ideea este sa nu faci asta decat in situatii speciale (ex. plesneste pistonul de ambreiaj de la pedala, la masinile care au ambreiaj hidraulic sau se rupe cablul de ambreiaj) altfel ai ocazia sa distrugi pinioanele in cutie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×