Jump to content
Forum Roportal
Victor Apostu

La volan...

Rate this topic

Recommended Posts

Am propus acest topic pentru a face intre membrii forumului un schimb de experienta deosebit de util in masura sa salveze " de la inec" multe permise de conducere si chiar integritati ale autovehiculelor integritati corporale sau de ce nu, vieti. Cei care conducem ne confruntam zilnic cu situatii delicate, cind trebuie sa luam decizii corecte, sa renuntam la orgolii, sa-i lasam pe altii sa se manifeste pentru a scapa neatinsi etc. Postati aici sfaturi sau cazuri din care putem invata cu totii. Atasati si schite eventual. In orasele aglomerate hai sa vedem ce "trucuri" avem pentru a putea parca masina. Eu nu odata intram in curti interioare cind n-aveam incotro, vecinii "suspectindu-se" reciproc ca au musafiri...dar nu recomand sa va faceti un obicei din asta. Apelati doar cind nu puteti face altfel si pe timp rezonabil. Exista in fiecare oras intersectii periculoase. Hai sa le estimam impreuna. Greseli de sistematizare? hai sa le comentam si poate scriem si celor care pot schimba ceva. Promit sa revin si eu cu detalii din experientele mele, dar astept sa postati intii voi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Am propus acest topic pentru a face intre membrii forumului un schimb de experienta deosebit de util in masura sa salveze " de la inec" multe permise de conducere si chiar integritati ale autovehiculelor integritati corporale sau de ce nu, vieti. Cei care conducem ne confruntam zilnic cu situatii delicate, cind trebuie sa luam decizii corecte, sa renuntam la orgolii, sa-i lasam pe altii sa se manifeste pentru a scapa neatinsi etc. Postati aici sfaturi sau cazuri din care putem invata cu totii. Atasati si schite eventual. In orasele aglomerate hai sa vedem ce "trucuri" avem pentru a putea parca masina. Eu nu odata intram in curti interioare cind n-aveam incotro, vecinii "suspectindu-se" reciproc ca au musafiri...dar nu recomand sa va faceti un obicei din asta. Apelati doar cind nu puteti face altfel si pe timp rezonabil. Exista in fiecare oras intersectii periculoase. Hai sa le estimam impreuna. Greseli de sistematizare? hai sa le comentam si poate scriem si celor care pot schimba ceva. Promit sa revin si eu cu detalii din experientele mele, dar astept sa postati intii voi.

 

 

 

 

1. Cand conduci si cineva face o gresala, NU sari sa-i explici sau sa urli care este legea ci franeaza sau ocoleste-l daca n-ai fost lovit sau esti martor la ceva.

 

2. Nu te angaja in mai mare viteza decat esti capabil sa controlezi !!! pe un drum mai deschis.

 

3. Nu lasa cu tine persoane in masina deja sub influenta de alcool sa te disturbe de la condus, sau sa faca semne la altii ca ar putea fi fatala !!!

 

4. La noi in intersectii este o regula chiar daca nu este afisat nici un semn: primul oprit porneste primul !!! si este respectat de toata America, daca este semafor .....

 

5. Respecta peste tot viteza legala !!!

 

6. Semnalizeaza ori ce miscare, asta salveaza vieti, bineinteles daca intelege respectivul semnele sau daca chiar se uita, daca nu este beat mort.

 

7. Evitati sa aterizati in fata TIR-urilor, ei nu pot opri ca o masina mica si va face hamburger, asta NU inteleg inca foarte multi acolo.

 

8. Nu depasiti alt vehicol pana nu sinteti sigur ca drumul este liber si actiunea safe !!!

 

9. Transportati doar persoane cati incap in masina sa nu fie dezechilibrata in nici un moment.

 

10. Controlul tehnic inainte de un drum mai lung, va ajuta sa ajungeti la destinatie intr-o bucata.

Edited by Olga Khan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conduc de 8 ani.

Am invatat muuuulte prin experienta.

Dar cel mai important si mai greu e sa anticipezi cat de mult posibil,intentia celuilalt conducator.

Mai ales a femeilor.Sunt destul de imprevizibile.Majoritatea.:)

 

Si aveti grija in parcarile marilor magazine comerciale.

De doua ori mi-am gasit masina busita bine- bine pana am iesit din magazin.

Si politia nu s-a bagat, spunandu-mi ca este proprietate privata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Una din problemele frecvent intilnite sint intersectiile prost sistematizate. Cum ar fi cea din Cluj de pe Bd-ul Titulescu intersectie cu Ariesului. Acolo este asa un fel de pastila de sens giratoriu intretaiata prin mijloc de patru benzi de circulatie facind aproape imposibila traversarea intersectiei in continuare pe Ariesului la orele de virf. Recomandare: Nu riscati, faceti dreapta, intrati pe banda din mijloc, apoi pe o alee intre blocuri ( daca nu cumva au pus "astia" linie continua...) intoarceti imediat ce gasiti un loc potrivit si faceti dreapta din nou, moment din care daca vreti continuati mersul pe Ariesului sau faceti dreapta si spre stinga ocolind pastila pentru a merge spre centru pe Titulescu. Puteti avea surpriza sa-i vedeti inca asteptind pe cei care stateau inaintea voastra la coada sa traverseze intersectia. In caz de trafic extrem de aglomerat nu ezitati sa folositi rutele ocolitoare, veti ajunge calm si cel mai probabil mult inaintea celor care stau pe loc zeci de minute in ambuteiajele formate in zona de centru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte de a pune masina in miscare, primul lucru pe care il fac este sa-mi stabilesc o ruta principala (in masura in care cunosc zona) si una alternativa, in cazul in care prima ar fi aglomerata. Ma scuteste de efortul de a ma concentra, simultan, la condus si la orientare.

Cea mai importanta regula cand conduci in oras este sa cunosti geografia acestuia. Se cer cunoscute:

1) Toate strazile cu circulatie mare si intervalele orare in care sunt aglomerate sau libere

2) toate stradutele care merg in paralel cu acestea.

3) configuratia si semaforizarea intersectiilor

4) locurile de parcare, unde se afla si posibilitatea de a gasi unul.

5) lucrarile ce se efectueaza in oras.

Toate acestea, adunate, constituie ruta de care vorbeam mai inainte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inainte de a pune masina in miscare, primul lucru pe care il fac este sa-mi stabilesc o ruta principala (in masura in care cunosc zona) si una alternativa, in cazul in care prima ar fi aglomerata. Ma scuteste de efortul de a ma concentra, simultan, la condus si la orientare.

Cea mai importanta regula cand conduci in oras este sa cunosti geografia acestuia. Se cer cunoscute:

1) Toate strazile cu circulatie mare si intervalele orare in care sunt aglomerate sau libere

2) toate stradutele care merg in paralel cu acestea.

3) configuratia si semaforizarea intersectiilor

4) locurile de parcare, unde se afla si posibilitatea de a gasi unul.

5) lucrarile ce se efectueaza in oras.

Toate acestea, adunate, constituie ruta de care vorbeam mai inainte.

Sa inteleg atunci ca in orasele pe care nu le cunosti, nu conduci ? :o:

Edited by Ares444

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inainte de a pune masina in miscare, primul lucru pe care il fac este sa-mi stabilesc o ruta principala (in masura in care cunosc zona) si una alternativa, in cazul in care prima ar fi aglomerata. Ma scuteste de efortul de a ma concentra, simultan, la condus si la orientare.

Cea mai importanta regula cand conduci in oras este sa cunosti geografia acestuia. Se cer cunoscute:

1) Toate strazile cu circulatie mare si intervalele orare in care sunt aglomerate sau libere

2) toate stradutele care merg in paralel cu acestea.

3) configuratia si semaforizarea intersectiilor

4) locurile de parcare, unde se afla si posibilitatea de a gasi unul.

5) lucrarile ce se efectueaza in oras.

Toate acestea, adunate, constituie ruta de care vorbeam mai inainte.

La teorie stăm super :o: :cry:

 

Dar tare aş fi vrut să te văd

Share this post


Link to post
Share on other sites
La teorie stăm super :resent: :focus:

 

Dar tare aş fi vrut să te văd

Edited by Ares444

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stati putin! Nimeni nu spune ca ceea ce am scris se aplica in tote cazurile. Nici un sofer nu cunoaste toate strazile la perfectie cu toate chichitele lor. Ceea ce am scris se aplica celor ca mine, care nu au multa experienta la volan si care fac drumuri intai pe rute cunoscute.

Daca se intampla sa nimeresti undeva unde nu stii faci patru miscari: duci mana la frunte, apoi la buric, apoi pe umarul stang si pe cel drept. Dupa aia, ficare se descurca cum poate. :vampire: :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte important: atentie mare la solutia pentru spalarea parbrizelor. Unele variante au o calitate pe care cred ca n-o doreste nimeni: mizgaleste parbrizul cu ceva ca un precipitat fin care pe timp de noapte disperseaza lumina ( o face si ziua dar nu deranjeaza in halul asta) datarminind o vedere neclara si deficitara prin parbriz. Momentul actionarii stergatoarelor este un moment critic - abia daca mai vezi ceva. Daca pe strazile luminate din oras te mai descurci, cind iesi in afara vei obosi la 50 km cit altii in 500. Ca remediu, daca ati nimerit asa ceva trebuie intii uscat parbrizul. Apoi se sterge uscat cu cirpa " piele de caprioara", apasat bine. In final parbrizul va ramine " luna", dar se va minji din nou dupa cca. 10 utilizari, la inceput in zonele semicirculare desenate de zonele de presiune maxima pe parbriz, pentru ca apoi sa apara pe suprafete tot mai mari. In concluzie- atentie mare la solutii, mai ales unele din acelea la preturi tentante si la pet-uri de 5 l. Unele spala excelent, dar altele iti rezerva surprize periculoase. Mai bine daca nu sintem siguri pe calitate folosim apa distilata, la care adaugam putin detergent de vase ( citeva picaturi) si cam tot atita alcool tehnic iar cind ajungem la destinatie golim tot sa nu inghete. ( normal, recomand sa nu faci mai mult de 1 l. de solutie...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×