Jump to content
Forum Roportal
gimons

Renault Megane - topic combinat

Rate this topic

Recommended Posts

Masina mea este un Renault Megane din 2002, cu motor avind o capacitate cilindrica de 1.9 DCI ,pe motorina.

Intrucit in cartea tehnica a masinii ,nu am gasit instructiuni de inlocuire al acumulatorului care a cedat ,pun urmatoarea intrebare:

- Acumulatorul original este din 2002 si are urmatoarele caracteristici : tensiune continua de 12v si capacitate de 50 AH,este cu intretinere(cu electrolit-se completeaza nivelul cu apa distilata).

INTREBARE:

Pot inlocui vechiul acumulator cu altul avind o capacitate de 75 AH , fara intretinere ,fara sa se intimple ceva rau.

Am pus aceasta intrebare intrucit se spune ca motoarele diesel solicita mai mult acumulatoarele la pornire.

Edited by gimons

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merge si acel acumulator de 75Ah fara ca sa se intample ceva rau. Din contra, acumulatorul va avea o durata de viata mai lunga nefiind exploatat la capacitatea sa maxima. Toata treaba e sa se inscrie in cotele de gabarit ale compartimentului bateriei, iar pozitia bornelor sa fie identica cu cea a acumulatorului original...am intalnit acumulatori care aveau bornele exact invers pozitionate, si astfel cablurile nu mai ajungeau...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am un megane II 1,5dCi 80cp, din 2004, cu cca. 72.000 km la bord. De ceva vreme, in timpul reprizelor mai "aprige" de accelerare, apare un mesaj pe bord: FAULT INJECTION. Pe masura ce reduc acceleratia mesajul dispare si totul reintra in normal. Azi de dimineatza insa, cand am pornit motorul, a durat mult mai mult pornirea si pe bord mi-a aparut acelasi mesaj: FAULT INJECTION. Dupa cateva secunde a disparut si totul a reintrat in normal. Intrebari:

1. Ce trebuie sa fac?

2. E o problema foarte mare?

3. Pot sa o rezolv eu sau e neaparat nevoie de interventia intr-un service specializat?

4. Ce service imi recomandati?

5. Ce trebuie sa intreb in service, ca sa nu par chiar un "ageamiu"?!

Va multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Pentru ca nimeni nu mi-a raspuns, m-am urcat in masina si m-am prezentat in service. Un service al unui reprezentant Renault (inca nu voi da inca numele acestuia). Au pus baietii testerul pe masina si mi-au comunicat urmatoarele: trei injectoare "duse", pompa de suprapresiune "dusa si ea", in filtru de motorina cica au descoperit span metalic - asta implica spun ei ca pompa s-a uzat si ca in plus e posibil ca sa fie span prin tot circuitul de motorina. :lol2:

Recomandarea pe care au facut-o a fost "inlocuirea intregului sistem de injectie, respectiv: injectoare, pompa, conducte, rezervor. Un total modest de aproximativ 12.000 lei noi! :doh:

Are cineva vreun comentariu de facut, vreo recomandare :blink: , dar va rog nu de genul "vinde-o sau arunc-o !!!"

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

:yes:

are cineva o schema electrica de renault megane bicorp1.9 tci? ma puteti ajuta cumva? am fost la service si mi-au spus ca este calculatorul defect dar nu prea imi vine sa-i cred...!!!

pot verifica si singur insa am nevoie de o scheme electrica! inainte de a da banii p un calculator nou!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai cere opinia inca unui service, sau...inceraca sa abordezi intre patru ochi un mecanic din acel service. Spune-i de problema, si intreaba-l daca nu poate el sa o rezolve contra unui cost mai rezonabil, dar nu facand foaie de intrare in service. intreaba daca nu se pot inlocui doar unele componente si nu intreg sistemul. Marea escrocherie a service-urilor este ca daca o mica piesa este defecta, ei iti inlocuiesc tot ansamblul...asta este politica lor de jaf...dau masina relativ mai ieftin, ca sa te joace cum vor ei la service, unde recupereaza inzecit. Eu, in locul tau as schimba injectoarele "duse"...nu este obligatoriu sa fie stricata si pompa...stiu ca sunt destul de hoti si se arunca sa te convinga sa schimbi eventual toata masina. Dupa ce inlocuiesti injectoarele mai vezi tu. Eu am stat destul prin service-uri, si le cam stiu politica...cu toate astea, pot spune ca nu am deloc probleme grave la masina, insa nu i-am lasat nicicand sa ma abureasca. Ultima data incercau sa ma convinga ca este pompa de frana stricata si ca trebuie schimbata absolut urgent, pentru ca nu mai am frane :lol2: ....am schimbat service-ul, si am aflat ca nu era nici o problema....iar de atunci au trecut 2 ani fara probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mai cere opinia inca unui service, sau...inceraca sa abordezi intre patru ochi un mecanic din acel service. Spune-i de problema, si intreaba-l daca nu poate el sa o rezolve contra unui cost mai rezonabil, dar nu facand foaie de intrare in service. intreaba daca nu se pot inlocui doar unele componente si nu intreg sistemul. Marea escrocherie a service-urilor este ca daca o mica piesa este defecta, ei iti inlocuiesc tot ansamblul...asta este politica lor de jaf...dau masina relativ mai ieftin, ca sa te joace cum vor ei la service, unde recupereaza inzecit. Eu, in locul tau as schimba injectoarele "duse"...nu este obligatoriu sa fie stricata si pompa...stiu ca sunt destul de hoti si se arunca sa te convinga sa schimbi eventual toata masina. Dupa ce inlocuiesti injectoarele mai vezi tu. Eu am stat destul prin service-uri, si le cam stiu politica...cu toate astea, pot spune ca nu am deloc probleme grave la masina, insa nu i-am lasat nicicand sa ma abureasca. Ultima data incercau sa ma convinga ca este pompa de frana stricata si ca trebuie schimbata absolut urgent, pentru ca nu mai am frane ;) ....am schimbat service-ul, si am aflat ca nu era nici o problema....iar de atunci au trecut 2 ani fara probleme.

Multumesc foarte mult pentru sfaturi! Asa am facut: am mers la un alt service, care nu este reprezentant Renault si in 20 de minute mecanicul (un pushti exceptional! :roll: ) mi-a verificat injectoarele, a schimbat unul care zicea ca nu mai lucreaza, a pus totul la loc si a pornit masina. a pornit la prima cheie! Fara mesaje de eroare, fara probleme! Pretul reparatiei a constat in pretul injectorului (care a fost nou, l-a desfacut din ambalajul original in fata mea + 20 lei noi! Nu-mi venea sa cred! M-am convins ca intradevar ai dreptate cu privire la "politica" :friends: reprezentantelor. Inca odata, multumesc foarte mult!!! :think:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×