Sari la conținut
Forum Roportal
  • intrări
    197
  • comentarii
    9
  • citiri
    12013

Problema pieței de telefoane inteligente

enrique00a

991 citiri

blog-0097259001511249107.gif

Telefoanele mobile au de departe cel mai generos spațiu dedicat pe site-urile de specialitate IT&C. Lansarea unui nou vârf de gamă, indiferent, atrage după sine o mulțime de vizite și reacții. Anunțarea rezultatelor trimestriale sunt analizate și servesc drept surse de estimări pentru următoarele luni. Cu toate acestea, vălul greu al unei probleme nu este ușor de evitat. Piața de telefoane inteligente se confruntă cu o situație cauzată de numărul mare de nume așezate la masă: lipsa de diferențiere.

Să luăm cazul telefoanelor clasate în gamele low și mid-range. Deși filosofia de design se ramifică și în modelele mai accesibile, la nivel de echipare, acestea oferă aproximativ aceleași funcții. Samsung, HTC, LG, ASUS, Motorola, toate oferă modele decente ca preț și performanțe, elementul diferențiator fiind, până la urmă, loialitatea față de brand.

Singurul loc în care producătorii se pot diferenția este în zona de vârf a telefoanelor inteligente. Unii producători se axează strict pe performanțe, alții pe funcționalități unice, în timp ce o altă parte promite servicii post-vânzare de calitate și de lungă durată.

În goana de a prinde o felie orișicât de mică, mulți producători aleg să lanseze modele de top care promit să le facă pe toate. Englezii au o vorbă: „Jack of all trades, master of none” sau un fel de „omul bun la toate”, fără a fi specialist pe vreun domeniu. De aceea, marii producători caută acel element diferențiator.

De exemplu, ASUS bate monedă pe sistemul de camere, mai precis capabilitățile de schimbare a distanței focale (sau zoom). Prin această decizie, ASUS caută acea nișă a utilizatorilor care apreciază această funcție și care, prin extensie, vor aprecia producătorul pentru decizia de a lansa astfel de telefoane.

Strategia de a aduna o mână de fani loiali nu este străină, întrucât un grup cu aceleași preferințe și același mod de gândire poate fi mai influent decât o masă neomogenă de oameni, fiecare cu propriile dorințe și nemulțumiri legate de un produs. Astfel, putem asista la nașterea unui dat în cazul ASUS: brand-ul pentru care telefoanele inteligente înseamnă cameră cu schimbarea distanței focale.

ASUS este doar un exemplu, însă, din păcate, prea multe nu există. În afară de diferențierea prin preț (care, să recunoaștem, își arată limitele), producătorii de telefoane mobile inteligente care vor să stea la masă cu marile brand-uri au în față un munte greu de urcat.

Din fericire, dezvoltarea de noi tehnologii, realitate augmentată, noi metode de securitate, camere foto și video mai performante, vor oferi producătorilor noi șanse de a se poziționa pe o piață extrem de aglomerată.


×