Vrei să te apuci de sport? Iată ce trebuie să faci!

Detalii

CategoriiShoping
TaguriFitness, sport
Ultima actualizareDuminica 6 decembrie 2020
Vizualizari197

Voteaza & Distribuie

Descriere

Sportul este unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poți face pentru sănătatea ta. La scurt timp după ce te apuci să faci exerciții, vei începe să vezi și să simți beneficiile pe care activitatea fizică le are asupra corpului și psihicului tău. Dacă te gândești să începi să faci mișcare, între o rundă de Jewels 4 all și vizionarea unui film, este util să introduci o mică sesiune de exerciții fizice. Dacă nu știi de unde să începi, acest articol este pentru tine.

De ce sa te apuci de sport?


S-a demonstrat că exercițiile fizice regulate îmbunătățesc semnificativ starea de sănătate. Cele mai mari beneficii țin de atingerea și menținerea unei greutăți corporale sănătoase, menținerea masei musculare și reducerea riscului de boli cronice. În plus, cercetările au arătat că exercițiile fizice pot îmbunătăți starea de spirit, pot spori sănătatea mintală și chiar te pot ajuta să dormi mai bine. Și asta nu este tot, sportul te ajută să-ți păstrezi un nivel bun de energie pe tot parcursul zilei. Pe scurt, exercițiile fizice îți pot schimba viața în bine.

Cum sa începi?


1. Verifică-ți stare de sănătate

Este important să consulți medicul pentru un examen medical fizic înainte de a începe o rutină de exerciții. Acest lucru este deosebit de important pentru cei care nu sunt obișnuiți cu activități fizice intense, precum și pentru persoanele cu vârsta de peste 45 de ani. Un control timpuriu poate detecta orice probleme de sănătate sau afecțiuni care îți pot pune în pericol corpul prin practicare unui anumit tip de sport. De asemenea, un control de rutina te poate ajuta să-ți optimizezi antrenamentul, fiind extrem de util pentru înțelegerea și stabilirea limitelor, cât și pentru crearea unui plan de activități optim nevoilor și dorințelor tale.

2. Fă un plan și stabilește obiective realiste

Odată ce ai decis să începi practicarea unui sport în mod regulat, este foarte util să concepi un plan care să includă pașii și obiectivele personale. Poate dorești să slăbești sau poate scopul tău este de a crește masa musculară. În funcție de acestea aspecte, vei alege tipul de exerciții, cât și frecvența acestora.

De exemplu, dacă obiectivul tău este să reziști unei curse de 5 kilometri, poți începe prin construirea unui plan zilnic care să includă distanțe scurte. După ce ce reușești să finalizezi cu brio aceste curse, poți să mărești distanța până când vei ajunge să parcurgi în mod continuu cei 5 kilometri. Începând cu obiective mici, nu numai că îți vei crește șansele de reușită, ci te vei menține motivat la fiecare pas.

3. Transformă sportul într-o rutină

O altă componentă cheie a succesului în exercițiile fizice este continuitatea. Se pare că este mai ușor pentru oameni să mențină o rutină de exerciții pe termen lung dacă își fac un obicei zilnic din a face mișcare. Există studii care au demonstrat că înlocuirea unui comportament nesănătos cu un obicei nou, evident sănătos, este o abordare excelentă pentru menținerea acestuia pe termen lung.

Mai mult, a avea un program sau a face exerciții fizice la aceeași oră în fiecare zi sunt modalități bune de a-ți susține rutina pe termen lung. De exemplu, îți poți planifica antrenamentul în fiecare zi, imediat după terminarea programului de muncă.

Ce tipuri de exerciții poți să faci?


Există diferite tipuri de exerciții. Între acestea, cele mai populare sunt:

Exercițiile aerobice: de obicei, nucleul oricărui program de fitness include perioade de mișcare continuă. Câteva exemple includ alergatul, înotul sau dansul.

Exercițiile de forță: ajută la creșterea masei musculare. Exemplele includ antrenamentul de rezistență, pliometria, ridicarea greutăților și sprintul.

Antrenamente la intervale de intensitate ridicată (HIIT): includ repetări în serii scurte de exerciții de intensitate mare urmate de exerciții de intensitate redusă sau perioade de odihnă.

Circuite de exerciții: circuite de intensitate mare, bazate pe timp, care combină exerciții aerobice și de rezistență.

Izometria: întărește mușchii și îmbunătățește coordonarea corpului. Exemplele includ Pilates, tai chi pose și exerciții de consolidare a musculaturii.

Stretching: ajută la recuperarea mușchilor, menține raza de mișcare și previne rănile. Exemplele includ yoga sau mișcările individuale de întindere musculară.

Activitățile de mai sus pot fi realizate individual sau combinate. Important este să faci ceea ce ți se potrivește cel mai bine și să te și distrezi în același timp.

Cat de mult trebuie să te antrenezi?

Nu trebuie să fii un sportiv de performanță sau să te antrenezi ore întregi dacă scopul tău este doar să îți păstrezi o stare de sănătate optimă. Antrenorii recomandă includerea a cel puțin 150 de minute de exerciții aerobice moderate pe săptămână.

Aceste 150 de minute pot fi configurate în orice mod. De exemplu, poți face un antrenament de 30 de minute de cinci ori pe săptămână sau un antrenament de 35 până la 40 de minute în fiecare zi. În general, este important să începi încet și să crești intensitatea pe măsură ce îți crești nivelul de fitness. Cu toate acestea, chiar dacă este necesară o cantitate zilnică de sport pentru o sănătate bună, este important să nu exagerezi și să oferi corpului tău odihna necesară recuperării.

Cum să rămâi motivat?


Cheia pentru a rămâne motivat și a face din sport un obicei este să îmbini utilul cu plăcutul. Așadar, sportul trebuie să fie distractiv, nu să reprezinte o corvoadă. Frecventarea unei săli de fitness sau a unei clase de aerobic de grup, cum ar fi yoga sau Pilates, un antrenor personal sau practicarea sportului în echipă sunt, de asemenea, idei bune pentru a crește motivația pe termen lung.