Trucuri pentru o prezentare de succes în marketing sau vânzări

Detalii

CategoriiEducatie
TaguriMarketing
Ultima actualizareLuni 16 martie 2020
Vizualizari764

Voteaza & Distribuie

Descriere

Dacă există potențiali clienți sau parteneri de afaceri care și-au arătat interesul în legătură cu un produs, o prezentare reușită ar putea fi șansa ta de a-i convinge să-l cumpere. Pentru a crea un material reușit, este însă nevoie să respecți câteva reguli. Iată care sunt acestea!

Planifică totul din timp

Poți face o prezentare generală, dar una personalizată pentru clienții ideali te va ajuta, cu siguranță, să obții rezultate mai bune. Studiază publicul-țintă și află care sunt problemele și dorințele celor din acesta - astfel, vei ști ce limbaj să folosești pentru a-ți transmite mesajul clar. Folosește-te de întrebări și transformă discursul într-un dialog, în care să prezinți caracteristicile produsului și beneficiile oferite. De asemenea, fii scurt și la obiect. Chiar dacă ți s-au alocat, de exemplu, 60 de minute pentru prezentare, nimeni nu se va supăra dacă termini în doar 45. Timpul fiecărei persoane este limitat și informațiile mult prea detaliate nu sunt întotdeauna necesare.

Stabilește structura

Împarte mapa de prezentare în trei secțiuni: prima va fi introducerea, în care o să explici despre ce vei vorbi și de ce ar trebui ca audiența ta să te asculte; în a doua parte vei descrie punctele-cheie cu exemple și studii de caz; pentru concluzie, fă o scurtă recapitulare despre ce s-a discutat și include un apel la acțiune. Încearcă să te încadrezi în 10-12 slide-uri, pentru că așa vor fi puține imagini și sunt șanse să rămână memorate mai bine.

Creează o poveste

Deși ai putea să oferi informații despre compania ta și premiile câștigate sau colaboratorii pe care i-ați avut până acum, această strategie nu va fi neapărat eficientă. Adaugă, în schimb, cât mai multe elemente vizuale și cât mai puțin text. Dacă îți dorești să transmiți anumite emoții, poți include și muzică pe fundal. În afară de asta, e important să alegi pentru branding un font și culorile ce se vor regăsi pe parcursul materialului. Poți folosi și poze sau filmulețe care să vină în completarea ideilor tale.

Folosește un presenter wireless

Uneori, se poate să nu aibă cine să-ți controleze videoproiectorul. Ai putea crede o să rezolvi această problemă dacă te duci tu la laptop sau dacă rogi pe cineva din public să te ajute, dar aceste întreruperi ale discursului vor fi deranjante și vor scădea dorința celor din sală de a face o achiziție. Cu un presenter wireless, totul este însă diferit. Cu ajutorul acestuia, poți derula foarte ușor slide-urile și poți regla volumul printr-o simplă apăsare de buton.

Fă o prezentare animată

Pentru a crea o prezentare animată, va fi nevoie de o investiție, însă și rezultatele vor pe măsură. O astfel de prezentare va fi, în mod cert, mai interesantă decât una normală și îi va ajuta pe ceilalți să-ți înțeleagă imediat produsul și felul în care acesta le poate schimba viața.

Exersează prezentarea

Dacă nu ești obișnuit să vorbești în public, există posibilitatea să ai emoții în ziua prezentării. Pentru a nu te simți copleșit, fă câteva repetiții acasă, cu membrii familiei sau cu prietenii. Când vine momentul, vorbește rar și respiră adânc dacă te blochezi - așa vei putea să-ți depășești timiditatea și să duci totul la bun sfârșit.

Cum să faci o prezentare bună

Fă un research și notează tot ceea ce-ți trece prin minte despre produs și clienți! Păstrează apoi doar ce e relevant și ordonează totul într-un mod logic. Ia în calcul și competitorii, deoarece nu vrei să ai mult prea multe elemente similare cu aceștia. Poți ieși în evidență cu o prezentare animată. Pe lângă descrierea inițială, include niște exemple și cere feedback de la câteva persoane la final. Urmând sfaturile acestea, vei putea să creezi o prezentare reușită și să-ți crești vânzările!

Sursă foto: pixabay.com/photos/meeting-room-table-business-1806702/