Tehnici de comunicare in afaceri

Tehnici de comunicare in afaceri

Detalii

CategoriiEconomie
Taguri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari5595

Voteaza & Distribuie

Descriere

vorbitul in publicDaca lucrati intr-o companie, cu siguranta ati inteles deja cat de importante sunt tehnicile de comunicare in afaceri. In acest domeniu exista, de obicei, doua tipuri majore de comunicare: interna si externa. In comunicarea interna, exista un transfer de informatie intre doua sau mai multe persoane din aceeasi companie. Prin comunicarea externa, transferul de informatie se efectueaza intre angajatii companiei si persoanele din afara ei. Ambele tipuri sunt esentiale pentru buna functionare a oricarui interes de afaceri. Iata cateva tehnici de comunicare in afaceri:


Vorbitul in public

Dupa cum sugereaza si numele, vorbitul in public este atunci cand vorbiti in fata mai multor persoane, fie intr-o sedinta mica, fie intr-o mare conferinta. Aceasta abilitate de comunicare este foarte importanta pentru directori si pentru pozitii de conducere.


Trimiterea e-mailurilor si scrierea rapoartelor

Abilitatea de a scrie este extrem de importanta pentru toti angajatii companiei, indiferent de pozitie. Scrierea e-mailurilor, intocmirea rapoartelor si a programului sunt sarcini zilnice care intra in atributiile tuturor angajatilor din orice companie. Cand se utilizeaza mijloace scrise de comunicare in afaceri, nu uitati sa scrieti scurt, formal si precis.


Abilitati de negociere

Negocierea este, in general, folosita de oameni care lucreaza in departamentele de marketing si comunicare ale companiei. Aceste aptitudini sunt necesare in timpul telecomunicatiilor, al comunicarii scrise sau al celei fata in fata. Tehnicile de negociere sunt considerate unul dintre cele mai necesare abilitati pentru rezolvarea problemelor in afaceri.


Tehnici de urmarire a mesajului

Multi profesionisti urmeaza o metoda de comunicare incompleta. Transmit informatia, dar nu se asigura ca receptorul a primti-o si a inteles ceea despre ce e vorba. Urmarirea informatiei si a mesajului este ceea ce fiecare director executiv trebuie sa faca pentru a completa ciclul de comunicare.


Vorbitul la telefon

Un alt aspect semnificativ al tehnicilor de comunicare in afaceri este felul in care suntem auziti si ascultati la telefon. Comunicarea prin telefon este destul de comuna in lumea corporativa de astazi, iar pentru a transmite un mesaj clar, trebuie sa dezvoltati abilitatea de a vorbi bine telefon. Aceste aptitudini de comunicare orala trebuie sa fie imbunatatite in special de catre cei care lucreaza in sectorul de relatii cu clientii.


Intonatia si limbajul corpului

In timpul comunicarii fata in fata de la locul de munca, tonul oricui trebuie sa fie placut si umil. Nu vorbiti pe un ton care ar lasa impresia unui aer autoritar si nepoliticos. Odata cu discursul si tonul, ar trebui sa aveti, de asemenea, o postura buna si increzatoare. Exersati-va abilitatile de ascultare dandu-le altora sansa sa vorbeasca si sa inteleaga ceea ce au de spus.