Spune-mi in ce pozitie dormi ca sa-ti spun despre tine

Detalii

CategoriiCasa/gradina
Tagurisaltele
Ultima actualizareLuni 24 ianuarie 2022
Vizualizari162

Voteaza & Distribuie

Descriere

Cercetarile recente arata ca pozitiile noastre de somn ne afecteaza sanatate fizica. Nu este important doar cat de mult sau cat de bine dormim, ci si pozitia in care ne odihnim.

La ce te gandesti atunci cand auzi de "somn odihnitor" sau "somn de calitate"? Cel mai probabil, te gandesti la numarul de ore pe care le petreci dormind in fiecare noapte. Cu toate acestea, studiile recende de la Harvard arata ca exista multi factori care contribuie la calitatea somnului de noapte, inclusiv pozitia in care dormim.

Avand in vedere ca petrecem atat de mult timp dormind (aproape 1/3 din viata), este o certitudine faptul ca pozitia de somn ne influenteaza sanatatea fizica. Nu e suficient doar sa investesti intr-o saltea pat 160x200 sau alta dimensiune, confortabila si de calitate, potrivita stilului tau de somn. Rutina de somn, pozitia de dormit si numarul de ore petrecute in pat in fiecare seara sunt factori care iti pot influenta sanatatea.

Daca dormi pe spate

Cei care dorm pe spate se mai numesc soldati sau stele de mare, in functie de pozitia mainilor. Aceste persoane tind sa-si schimbe des pozitia de somn in timpul noptii. Despre dormitul pe spate trebuie sa stii ca este bun pentru sanatate, pentru ca ajuta la o buna sustinere si aliniere a coloanei vertebrale. Greutatea corporala se va distribui uniform pe saltea, si astfel durerile de gat si de spate vor putea fi prevenite.

Specialistii mai arata ca daca dormi pe spate, partea superioara a corpului va fi usor ridicata, ceea ce inseamna ca nu vei avea probleme cu alergiile sau congestiile nazale. Cand esti racit si ai nasul infundat, dormitul pe spate te poate ajuta pentru decongestionarea nazala. In plus, daca dormi cu fata in sus, riscul de a dezvolta riduri este mult mai mic.

Dar, asta nu este tot. Cei care dorm pe spate pot suferi deseori de ceea ce poarta denumirea de obstructia cailor respiratorii, o cauza comuna a apneei sau sforaitului. Este bine stiut ca femeilor insarcinate nu li se recomanda aceasta pozitie din cauza ca fluxul sanguin este impiedicat sa ajunga spre extremitati.

De asemenea, cei care sufera de reflux acid ar putea sa fie mai deranjati de crize frecvente daca obisnuiesc sa doarma pe spate in fiecare noapte. Pentru o circulatie sanguina cat mai sanatoasa, un somn odihnitor si pentru a asigura o curbura naturala a coloanei vertebrale, daca dormi pe spate iti recomandam sa asezi o perna sub genunchi.


Daca dormi pe burta

Cei care dorm pe burta par sa fi cazut lati de oboseala. Desi aceasta pozitie de somn deschide caile respiratorii si este cea mai buna modalitate de a evita sforaitul, este si cea mai putin obisnuita, pentru ca greutatea corpului interfereaza cu gravitatia.

Aceasta pozitie de somn ofera cel mai putin sprijin pentru spate, ceea ce creste presiunea asupra coloanei vertebrale. Ca atare, coloana se va intinde si mai mult, iar astfel pot aparea durerile. Daca dormi pe burta, nici capul nu sta intr-o pozitie lejera, fiind fortat intr-o parte, in afara liniei naturale a coloanei vertebrale. Prin urmare, poti simti disconfort si durere dimineata, cand te trezesti. In plus, pentru ca fata este apasata pe perna sau pe saltea atat de multe ore in timpul noptii, vei dezvolta usor riduri inestetice.

Daca dormi pe spate, recomandarea specialistilor este sa alternezi aceasta pozitie cu dormitul cu fata in sus si dormitul pe o parte, pentru ca acestea sunt pozitii de somn mai naturale. Pentru a preveni formarea ridurilor, asigura-te ca salteaua sau pernele sunt curate si fetele de perna sau cearceaful sunt schimbate frecvent si sunt calcate.

Daca dormi pe o parte

Pe masura ce inaintezi in varsta, tinzi sa-ti schimbi preferintele in ceea ce priveste pozitia de somn si adopti in special dormitul pe o parte. Fie ca dormi cu mainile intinse, fie ca alegi sa tii o perna in brate sau intre genunchi, aceasta este cea mai buna pozitie de somn pentru persoanele in varsta deoarece coloana vertebrala nu mai este la fel de flexibila.

Cand dormi pe o parte poti evita durerile de spate si te poti bucura de o circulatie foarte buna a sangelui. In plus, coloana vertebrala este sustinuta in mod sanatos. Cei care dorm pe o parte, au mai putine probleme de apnee, arsuri la stomac si sforait. Acest lucru se intampla pentru ca exista o compresie mai mica a cailor respiratorii, iar sfincterul esofagian se inchide in mod natural.

Cu toate acestea, cei care dorm pe o parte pun presiune pe acea zona laterala, iar cateva efecte secundare includ durerile de umeri si aparitia si dezvoltarea rapida a ridurilor faciale. Distributia neuniforma a greutatii cauzeaza presiune pe sold, ceea ce poate da nastere durerilor de articulatii. Pentru a minimiza aceste probleme, daca dormi pe o parte, poti pune perne sau paturi suplimentare sub sold sau poti face cateva intinderi usoare pentru mobilitatea articulatiilor, inainte de culcare si imediat dupa trezire.


Pozitia fetala de somn


Te simti minunat atunci cand te culcusesti sub patura si iti aduni genunchii la piept? Aceasta pozitie de somn este cea mai comuna si in general nu are dezavantaje. Pe langa faptul ca favorizeaza imbunatatirea circulatiei sangelui in corp, ofera toate beneficiile pe care le are si dormitul pe o parte. Permite o aliniere sanatoasa a coloanei vertebrale si a fluxului sanguin. De asemenea, aceasta este pozitia de somn recomandata pentru femeile insarcinate, pentru ca impiedica presiunea uterului asupra ficatului.

Printre dezavantajele acestei pozitii de somn se numara disconfortul mijlocului, atunci cand aplecarea este excesiva. Apoi, poti avea dureri de umeri sau dificultati de respiratie pentru ca activitatea diafragmei este limitata. Pentru a evita aceste probleme, specialistii recomanda pernele sau suporturile pentru corp, asa incat ghemuirea sa nu fie prea stransa. Astfel, somnul va fi mai odihnitor si mai confortabil.


Acum, intrebarea este - care e cea mai buna pozitie de somn? Raspunsul tine de nevoile tale fizice concrete si de ceea ce este confortabil pentru tine. Fie ca intentionezi sa-ti schimbi pozitia de somn sau vrei sa investesti intr-o saltea confortabila de cea mai buna calitate, scopul final ar trebui sa fie acela de a oferi corpului odihna binemeritata.

Pentru saltele de calitate, vino pe drimus.ro