Recomandari in „dieta fara zahar”, cum poti slabi fara a te priva de alimentele tale preferate

Recomandari in „dieta fara zahar”, cum poti slabi fara a te priva de alimentele tale preferate

Detalii

CategoriiAlimentatie, Sanatate
Tagurialimente, dieta, mancare
Ultima actualizareLuni 25 ianuarie 2021
Vizualizari85

Voteaza & Distribuie

Descriere

Fara doar si poate traim o perioada fara precedent pentru generatia noastra, care conform legislatiei in vigoare ne tine la distanta de cei dragi si departe de activitatile noastra preferate. Asa cum suntem deja obisnuiti, dupa perioada sarbatorilor de iarna, anul nou ne prinde pe majoritatea dintre noi cu cateva kg in plus fata de anul anterior. Chiar daca salile de antrenament sau programele cu activitati sportive sunt inca inchise, nu trebuie sa intram in panica si nici sa ne infometam pentru a ajunge la kg initiale. In acest sens venim in ajutorul tau cu cateva, recomandari si informatii pentru o dieta perfecta pentru sanatate si pentru kg in minus.

6 motive pentru care ar trebui sa renunti la zahar

  • aportul de energie va fi mult mai mare
  • vei reusi sa stai concentrat o perioada mai lunga de timp (consumul excesiv de zaharuri adaugate afecteaza memoria si capacitatea de invatare)
  • senzatia de foame va aparea mai rar in decursul unei zile
  • digestie sanatoasa
  • somnul va fi unul linistitor si odihnitor
  • pielea va fi mai frumoasa si fara probleme

Toate dietele trebuie sa inceapa treptat

Daca toata viata ai avut un program alimentar bogat in zaharuri, cu siguranta nu vom reusi din prima zi sa „scapam” de el. Tocmai de aceea este imperios necesar sail eliminam treptat. In acest sens, pentu o prima etapa a acestui program este necesar sa eliminam cele mai evidente surse de zahar. De exemplu putem renunta la prajituri, dulciuri si cafelele inducite cu zahar. Incercati sa le reduceti cat de mult posibil pana cand acestea dispar definitiv din alimentatia dumneavoastra. Abia atunci putem sa trecem la urmatoarea etapa.

Carbohidratii simpli ar trebui sa dispara din dieta ta de zi cu zi

Acesti carbohidrati (faina alba, orez, paste) sunt formati din doua molecule de zahar si sunt sunt fara doar si poate o sursa foarte rapida de energie deoarece timpul lor de digesteie este foarte scurt. Nu trebuie sa ne ingrijoram in acest sens, deoarece secolul 21 vine in ajutorul nostru cu o multime de alimente bio fara zahar pe care le putem gasi din ce in ce mai des in magazinele fizice. Aceste produse pot inlocui produsele cu care eram obisnuiti fara a realiza diferenta de gust.

Acorda atentie etichetelor de pe produse

Zaharul se ascunde destul de bine in numeroase alte forme si termeni. Se ascunde in 61 de nume diferite pe etichetele produselor carora nu le oferim atentia necesara. De exemplu: zahar brun, sirop de porumb, zahar de sfecla, sirop de artar, sirop de orez, miere s.a. In general cuvintele care se termina cu „oza” de asemenea este un tip de zahar (glucoza, fructoza,lactoza). Este esential sa citim etichetele de pe produse atunci cand mergem la cumparaturi, pentru a ne feri de toate formele de zahar posibile.

Programeaza-ti mesele

Aceasta dieta nu este una usoara. Este dificil sa respecti toate indicatiile daca nu ai un program foarte bine stabilit al meselor. Pentru inceput ,o idee buna este aceea sa iti organizezi mesele si sa le prepari pentru intreaga saptamana. Avand mancarea deja pregatita vei reusi sa fi mai atent/a cu ceea ce mananci.