Documente necesare in caz de deces si cum primesti ajutor de inmormantare in 2020?

Detalii

CategoriiSocial
Taguriinmormantare, Servicii Funerare
Ultima actualizareMiercuri 4 decembrie 2019
Vizualizari1057

Voteaza & Distribuie

Descriere

Fie ca decesul unei persoane a avut loc la domiciliu, la spital sau in alte circumstante, familia trebuie sa cunoasca anumite etape necesare pentru derularea procedurilor aferente ritualului de pregatire si inmormantare. Statul ofera ajutor de inmormantare sub forma unei sume de bani, iar pentru obtinerea acestuia este nevoie de anumite formalitati. Cititi acest ghid informativ pentru a cunoaste toate detaliile.

Cea mai simpla metoda pentru realizarea tuturor formalitatilor legate de un deces si obtinerea ajutorului de inmormantare, este contractarea unei firme de servicii funerare. O astfel de agentie are un catalog extins de servicii si poate acorda familiei tot sprijinul de care are nevoie in momentul dificil al pierderii unei persoane dragi.

Certificat constatator deces Confrom site-ului Casa Funerara Blaj, acest Certificat Medical Constatator al decesului se elibereaza de catre medicul de familie, medicul primar al sectiei de internare, daca pacientul a fost internat in spital sau un medic patolog. Certificatul se elibereaza in 24 de ore din momentul in care persoana a fost declarata decedata, de catre un cadru medical.

Certificatul de deces Acest act se ridica de la Starea Civila din organizarea Serviciului Public Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor sau de catre Primaria de pe raza teritoriului unde a survenit decesul. Aveti nevoie de urmatoarele documente pentru eliberarea certificatului de deces:
  • cartea de identitate al persoanei care a decedat (acesta va ramane la Ofiterul Starii Civile)
  • certifical medical de constatare deces
  • certificat de nastere
  • certificat de casatorie (daca este cazul)
  • copie CI a membrului de familie sau persoanei care a atestat decesul.
  • dovada de sesizare moarte violenta la Politie sau Procuratura, in situatia in care moartea a aparut in urma unui accident, sinucidere, brutalitate etc.

Cum primesti ajutorul de inmormantare? Acest ajutor este un sprijin financiar (o suma de bani) care se acorda de catre statul roman, in baza unor reglementari. Este finantat din bugetul asigurarilor sociale de stat si se aloca unui membru al familiei sau persoanei care face dovada ca a platit costurile de inmormantare.

Suma de bani de acorda unei singure persoane, in baza unei dovezi care arata modul in care aceasta a suportat cheltuielile de inmormantare. Termenul de acordare este de 24, pana la 48 de ore din momentul depunerii cererii de ajutor pentru deces.

In functie de calitatea decedatului, procedura de acordare a ajutorului de deces este diferita.

1. Daca persoana decedata a fost pensionara Ajutorul pentru deces se plateste de catre Casa Teritoriala de Pensii. Procedura este urmatoarea:
- medicul de familie sau cel specialist constata decesul si emite un certificat medical constatator
- Directia Publica de Evidenta a Persoanelor si Stare Civila de pe raza teritoriului unde a survenit decesul elibereaza Certificatul de Deces, dupa primirea urmatoarelor documente:
a) CI decedat (original)
b) certificat de nastere (original)
c) certificat medical constatator (original).
Cartea de identitate si certificatul constatator vor fi retinute.

2. Daca persoana decedata era angajata Ajutorul de inmormantare este oferit tot de Casa de Pensii, in baza Legii 263/ 2010 cu modificarile ulterioare sau a Statutului Functionarului Public, in functie de caz.
Procedura de acordare a ajutorului de deces este urmatoarea:
- medicul de familie sau cel specialist emite certificatul medical de constatare
- Directia Publica de Evidenta a Persoanelor si Stare Civila de pe raza teritoriului unde a avut loc decesul elibereaza Certificatul de Deces, in baza urmatoarelor documente
a) CI decedat (original)
b) certificat de nastere (original)
c) certificat medicat de constatare (original).

3. Daca persoana decedata era somera In acest caz, ajutorul de inmormantare este oferit de catre institutia ce administreaza Bugetul Asigurarilor de Somaj. Este nevoie de urmatoarele documente:
- certificat constatator eliberat de medicul de familie sau cel specialist
- certificat de deces eliberat de DPEPSC de pe raza localitatii unde a avut loc decesul.
Va fi nevoie de aceleasi documente: CI a persoanei decedate, in original, certificatul sau de nastere, in original si certificatul medical constatator, in original.

Pentru a primi rapid ajutorul de inmormantare, puteti contacta o firma de servicii funerare.