Dieta de vis: cum sa slabesti in timpul somnului

Dieta de vis: cum sa slabesti in timpul somnului

Detalii

CategoriiSanatate
Taguri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari1305

Voteaza & Distribuie

Descriere

Potrivit ultimelor studii de specialitate, lipsa somnului poate fi unul dintre principalele motive pentru care oamenii nu pot sa slabeasca. Oamenii care nu dorm suficient, asta insemnand circa 7 ore pe noapte, se pot confrunta cu o incetinire a metabolismului, concomitent cu o crestere a nivelului de cortisol, un hormon stresului. Prezenta cortisolului in sange determina poftele nocture pentru alimentele dulci, grase sau sarate, cu multe calorii.


Cei care nu dorm destul mai au probleme si cu nivelurile crescute de gherlina, hormonul foamei, dar se confrunta si cu scaderea nivelurilor de leptina, un hormon care combate mancatul in exces. De asemenea, persoanele care dorm putin noaptea pierd somnul REM, cel mai odihnitor si profund somn, in timpul caruia organismul arde calorii.


slabire-somn


Per ansamblu, lipsa somnului poate sabota chiar si dieta celui mai constiincios om din lume. Iata si o veste buna: cei care reusesc sa prelungeasca durata somnului nocturn cu o ora, de la 7 la 8 ore, pot pierde aproape 6 kilograme pe an. Daca doresti sa slabesti in timpul somnului, iata ce poti face:


1. Calculeaza intervalul de somn necesar organismului tau

a. Determina ora la care te trezesti dimineata.

b. Numara 7,5 ore inapoi.

c. Pune ceasul sa sune la ora respectiva, pentru a stii exact cand sa te pui la somn.


Oamenii care muncesc mult trebuie sa doarma cam 5 cicluri de somn (acestea au cate 90 de minute fiecare), care adunate dau 7,5 ore pe noapte. Daca te trezesti la ora 6 dimineata, spre exemplu, si dai ceasul cu 7, 5 ore inapoi, rezulta ca ar trebuie sa te culci pe la 10.30 seara. Pune-ti ceasul sa sune la 10.30 seara, pentru a sti la ce ora sa te culci.


2. Ia calciu si magneziu

Calciul si magneziul sunt doua dintre cele mai bune ajutoare naturale ale somnului. Aceste minerale esentiale mentin sanatatea celulelor nervoase, reduc anxietatea si instaleaza senzatia de calm. Daca ai probleme cu somnul, ia 600 de miligrame de calciu si 400 de miligrame de magneziu pe zi.


slabire-somn


3. Redu aciditeatea gastrica

Atunci cand te intinzi in pat, poti avea probleme cu refluxul gastroesofagian, cunoscut sub numele de arsura la stomac sau indigestie. Multi oameni nu sunt constienti ca au aceasta problema, motiv pentru care nu dorm bine nopatea, mai ales in stadiile profunde de somn.


Daca banuiesti ca ai avea reflux gastroesofagian, ia un antiacid inainte de culcare, pentru ca nu cumva burtica ta "acida" sa-ti intrerupa somnul pretios. Pentru a determina daca ai sau nu de aceasta problema, ia un atiacid timp de 7 zile, cu 30 de minute inainte de somn, si observa daca dormi mai bine. In caz ca nu observi o imbunatatire a calitatii somnului, renunta la antiacid.


4. Bea un ceai relaxant

Pentru a reduce posibilitatea unei insomnii, bea un ceai de valeriana, fructul pasiunii sau musetel. Acestea au un efect calmant, reduc anxieteta si instaleaza senzatia de somnolenta. Cu o ora inainte de somn, fa-ti o cana de ceai in care sa pui valeriana si fructul pasiunii in parti egale si vei dormi imediat mult mai bine.