Cum poate ajuta pudra proteică la construirea mușchilor și la scăderea în greutate?

Detalii

CategoriiSanatate, Sport
Taguridieta, Dieta de slabit, proteine
Ultima actualizareLuni 27 mai 2024
Vizualizari780

Voteaza & Distribuie

Descriere

Nu te va surprinde dacă vei afla că pudra proteică nu este un steroid care este folosit doar de culturiști de 130 de kilograme. Dimpotrivă, este un supliment alimentar practic, cu numeroase beneficii pentru sportivi sau pentru oameni obișnuiți care vor să se mențină într-o formă fizică de invidiat.

Ce este pudra proteică și ce beneficii are?


Pudra proteică este un supliment alimentar, mai exact o sursă concentrată din cele mai bune proteine. Aportul zilnic recomandat variază de la 0.8 – 2 g de proteine per kilogram de greutate corporală, în funcție de vârsta, starea de sănătate și intensitatea activității fizice. Pudra proteică are numeroase beneficii, printre care accelerarea metabolismului, pierderea în greutate, creșterea musculară și chiar regenerarea după efort.

Accelerarea metabolismului


Accelerarea metabolismului poate fi legată într-o oarecare măsură de efectul termic datorat proteinelor. Ce înseamnă? În funcție de tipul de proteine, efectul termic variază de la 20-30%. Se știe că acest procent din valoarea lor energetică este folosită de organism pentru digestie. Spre comparație, carbohidrații au un efect termic de 5-10%, iar grăsimile doar 0-3%. Proteinele permit organismului, dintre toți macronutrienții, să ardă cea mai mare cantitate de energie, practic fără efort suplimentar. Consumând 150 g de proteine pe zi, poți arde și până la 180 kcal.

Creșterea musculară și întreținerea mușchilor


Proteinele și aminoacizii lor sunt elemente esențiale ale mușchilor. Datorită acesteia, masa musculară crește și capătă forță, ceea ce este apreciat de toți cei care fac exerciții regulate la sală. În mod similar, proteinele pot ajuta la menținerea mușchilor, ceea ce este cel mai important, mai ales atunci când ții dietă. De fapt, în timpul unui deficit caloric, aportul ridicat de proteinepoate reduce și preveni pierderea masei musculare. În plus, dacă sunt îndeplinite anumite condiții, poate ajuta la creșterea masei musculare. Prin urmare, este mai bine să rămâi la un aport mai mare de proteine. Cu siguranță te poți apropia de limita de 2g de proteine pe kilogram de greutate corporală fără nicio grijă.

Pierderea și menținerea greutății


Pierderea în greutate poate fi realizată mai ușor cu un aport adecvat de proteine, acest lucru fiind asociat , de asemenea, cu menținerea și creșterea masei musculare, care utilizează mai multă energie decât grăsimea. Dacă ai deja mușchi, necesarul tău de proteine este în mod natural mai mare. Dacă ai atins deja greutatea ideală, aportul optim de proteine te poate ajuta să eviți să te îngrași din nou. Acest lucru se datorează efectului termic și sațietății proteice.

Regenerarea musculară


Proteinele joacă, de asemenea, un rol de neînlocuit în repararea mușchilor deteriorați după efort. Și de aceea, vei vedea frecvent sportivi în sală amestecând o băutură proteică într-un shaker imediat după ultimul lor set. Sigur, este un pic o exagerare, dar nu greșesc cu adevărat. Ei încearcă doar să ofere corpului ceea ce are nevoie imediat.

Pe lângă capacitatea de a repara mușchii după antrenament, pudra proteică va ajuta și la repararea țesutului deteriorat din cauza rănilor. Consumul acesteia nu trebuie subestimat, de asemenea, de persoanele care au suferit o accidentare și doresc să revină în formă cât mai repede posibil.