Dieta alimentară sănătoasă gătită la aparatul cu aburi

Dieta alimentară sănătoasă gătită la aparatul cu aburi

Detalii

CategoriiAlimentatie
Taguridieta, mancare
Ultima actualizareVineri 29 ianuarie 2021
Vizualizari73

Voteaza & Distribuie

Descriere

Stilul de viață sănătos implică atât o dietă echilibrată cât și plăcerea de a face exerciții și mișcare fizică. Procesul unei discipline alimentare poate aduce dificultăți persoanelor la început de drum, însă există o tehnică eficientă pentru păstrarea proprietăților nutritive, a gusturilor cât și a aromelor mâncărurilor.

Alege un aparat de gătit la abur

Regimurile alimentare și dietele pe care vrei să le introduci în stilul tău de viață necesită adesea mai mult timp decât mâncarea pe care o găteai înainte. Poți alege un steamer dacă vrei să gătești sănătos, gustos și rapid, fără să rămâi timp îndelungat în bucătărie.

Ce caracteristici trebuie să aibă un aparat de gătit la abur
  • Numărul de coșuri pentru gătire:este important deoarece, pentru a avea un gust puternic și plăcut, este indicat să păstrezi alimentele separate în procesul gătirii;
  • Capacitatea pentru mâncare: majoritatea aparatelor au o capacitate mai mică de 5 litri. Dacă gătești pentru mai multe persoane, orientează-te către unul mai mare;
  • Puterea;
  • Indicator de nivel de apă;
  • Timer cu oprire automată;
  • Programe pentru diferite tipuri de produse;
  • Materialul aparatului;
  • Menținerea caldă a mâncării.

Ce alimente poți să gătești la abur?

Majoritatea alimentelor pot fi gătite la aburi. Printre cele mai bune sunt legumele și fructele, de preferat acestea ar trebui să fie păstrate întregi pe parcursul gătirii deoarece își mențin mai bine savoarea. Carnea de pui, curcan, porc și pește este nemaipomenită la aparatul cu aburi, încearcă totuși să nu folosești carne de vită deoarece necesită mai multă căldură pentru a se pregăti corect.

De ce este sănătoasă mâncarea preparată la aparatele cu aburi

Mâncarea preparată la aparatele cu aburi își păstrează întreaga aromă, spre deosebire de produsele trecute prin procesul de fierbere. Cu atât mai mult, alimentele la aburi își mențin nutrienții de care ai nevoie pentru un stil de viață sănătos.

Ce tipuri de aparate de gătit cu aburi există

Există mai multe tipuri de aparate de gătit la abur în funcție de produsele folosite sau de modul în care vor fi acestea gătite. Astfel:

Aparatul steamer

Este cel mai folosit tip de aparat pentru gătit la aburi datorită stilului ușor în care se poate folosi. Are un mecanism facil, clasic în care apa este încălzită într-un recipient deasupra căruia se află alimentele pentru gătit, spațiile de aerisire și un capac condensat.

Deshidratorul

Un alt aparat potrivit pentru o alimentație sănătoasă este deshidratorul. Acesta elimină excesul de apă din ingrediente, precum legumele și fructele. Mâncarea deshidratată poate fi păstrată pentru o perioadă mai lungă de timp.

Aparatul special pentru orez

În engleză are termenul de „rice cooker” și este specializat în gătirea orezului. Spre deosebire de procesul tradițional, acest mecanism păstrează un gust mai concentrat al boabelor.

Aparatul pentru popcorn

Popcornul este un ingredient sănătos, astfel există un aparat de gătit la aburi special pentru acesta.

Cum poți să gătești alimente la abur fără un recipient special

Dacă bucătăria ta nu este dotată cu un aparat de gătit la abur poți alege varianta următoare pentru gătirea legumelor:

  • Alege produsele pe care vrei să le gătești și taie-le în bucățele;
  • În funcție de cantitatea dorită, alege o oală medie sau mare în care pui apă la fiert;
  • Fixează o strecurătoare mare pe cratiță și așează legumele în ea fără ca acestea să atingă apa;
  • Pune un capac potrivit deasupra și așteaptă 7-10 minute în funcție de legumele gătite.

Carnea poate fi învelită într-o foaie pergament sau folie de aluminiu și gătită pe grătar sau în cuptor în propriul abur.

Începe stilul de viață sănătos prin alegerea unei diete alimentare controlate și pline de nutrienți pozitivi. Hrana gătită la un aparat cu abur îți poate oferi o experiență culinară nouă. Nu uita să adaugi câteva ore de mișcare fizică pentru a-ți menține ritmul alert și viguros.


Sursă foto: unsplash.com/photos/0YK6-Gx85P4