Cum aleg firma potrivita pentru construirea site-ului meu?

Detalii

CategoriiIT
Taguri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari9241

Voteaza & Distribuie

Descriere

Iata ca a venit timpul sa faceti o alegere. Ati cautat pe Internet, ati gasit mai multe oferte, ba chiar ati fost si vizitat de cativa reprezentati ai unor firme de web design care v-au lasat ofertele lor. Doriti ca site-ul firmei dumneavoastra sa fie atragator si modern din punct de vedere grafic, sa functioneze ireprosabil, sa fie bine cotat de motoarele de cautare, sa fie bine intretinut si sa fie realizat cat mai repede. Din teancul de oferte care asteapta pe biroul dumneavoastra trebuie sa alegeti una: acea firma care va indeplini toate cerintele dumneavoastra. Grea alegere...mai ales daca nu aveti cunostinte detaliate despre Internet si site-uri web. Care vor fi criteriile pe baza carora veti lua decizia? Prima tentatie este, desigur, sa va orientati dupa pret. Dar a alege cea mai ieftina oferta echivaleaza cu a avea cele mai proaste servicii. Pretul este ultimul criteriu dupa care trebuie sa va ghidati. Iata-le pe primele: 1. Studiati ofertele. O oferta serioasa trebuie sa contina mult mai mult decat pretul site-ului. Dumneavoastra aveti nevoie in primul rand de o analiza a proiectului. Cei care va vor realiza site-ul trebuie sa dovedeasca o buna intelegere a nevoilor firmei dumneavostra si sa isi structureze propunerile astfel incat site-ul sa conduca la satisfacerea acestor nevoi. Cu cat mai detaliata este analiza proiectului, cu atat sunt mai multe sanse ca firma respectiva sa poate duce la bun sfarsit proiectul. Urmariti limbajul in care sunt descrise elementele tehnice ale site-ului. Foarte multe firme de web design fac uz de termeni excesiv de tehnici pentru a da impresia de competenta. Nu va lasati impresionat! Preferati-i pe aceia care au facut efortul de a prezenta lucrurile pe inteles, aceasta dovedeste respect pentru client iar capacitatea de a prezenta lucruri complicate in termeni simpli dovedeste o foarte buna stapanire a detaliior tehnice. Probabil ca acest prim criteriu a injumatatit deja teancul dumneavostra de oferte. Sa trecem la al doilea. 2. Documentati-va. Vizitati-le site-urile firmelor ramase, verificati-le portofoliul, faceti-va o impresie asupra modului cum lucreaza. Daca firma nu isi prezinta portofoliul pe site, renuntati la ea. Lansati o cautare pe Google dupa cateva cuvinte cheie: "realizare site web", "promovare web", "web design", si observati cat de bine sunt cotate firmele respective. Daca firma nu apare pe una din primele trei pagini in Google renuntati la ea. Pentru ca daca o firma de web design nu a reusit sa-si promoveze cum se cuvine site-ul propriu, este greu de crezut ca o va face cu al dumneavoastra. Puteti sa faceti acest experient si cu unul sau doua dintre site-urile clientilor firmei pe care ii gasiti la portofoliu. De acum probabil ca au ramas in competitie doar cateva firme. 3. Cereti referinte. Puneti mana pe telefon si sunati la cativa dintre fostii clienti ai firmei. Veti gasi probabil numerele de telefon la paginile de contact ale site-urilor din portofoliu. Informati-va cum au colaborat cu firma respectiva, cum au fost rezolvate problemele aparute pe parcursul realizarii site-ului, daca si-au respectat termenele de executie. Puteti intreba, de exemplu, cum au reactionat in cazul cand au aparut modificari ale structurii initiale sau ale designului. Daca sunt dispusi sa se deplaseze la sediul clientului pentru a rezolva problemele care nu se pot rezolva prin telefon sau e-mail. Care au fost relatiile cu clientul pe parcursul proiectului. Desigur, exista si clienti cu care este extrem de greu sa pastrezi relatii cordiale, probabil ca o stiti si dumneavostra. De aceea incercati sa obtineti macar trei referinte inainte de a o scoate de pe lista. In cazul cand veti constata, insa, ca firma a lasat mai multor clienti o impresie proasta, renuntati la ea. Si iata ca ati ramas probabil doar cu patru-cinci firme din care sa alegeti. 4. Comparati. Comparati atent serviciile oferite. Vi se ofera doar designul si dezvoltarea site-ului sau este inclusa si promovarea lui? Vi se ofera instrumente de actualizare a site-ului? Posibilitatea de gazduire? Cumpararea domeniului? Gama de servicii trebuie sa fie completa pentru a va scuti de efortul de a cauta inca odata o firma care sa se ocupe de problemele ramase nerezolvate. Acum este momentul sa aplicati unul dintre cele mai importante criterii. 5. Faceti cunostinta. Odata ce procesul de selectie a ajuns in acest punct stabiliti intalniri cu reprezentantii firmelor pe care le-ati selectat pana in acest moment. Intalnirea fata in fata si discutarea detaliilor proiectului este extrem de importanta. Cine va participa la discutie din cadrul firmei? Un membru al echipei unul dintre directori? Este punctual la intalnire reprezentantul firmei? Dovedeste o buna cunoastere a proiectului si se exprima fara exces de detalii tehnice? Va inspira incredere? Si, nu in ultimul rand, este o persoana cu care v-ar face placere sa lucrati? Abia acum, dupa parcurgerea tuturor acestor etape este cazul sa va uitati la pretul site-ului. 6. Comparati preturile. In cazul cand aveti de ales intre doua sau trei firme care va ofera servicii echivalente, prezinta analize la fel de bine documentate ale proiectului, au referinte excelente, sunt foarte bine promovate iar reprezentantii lor v-au facut o impresie la fel de buna, comparati preturile si alegeti-l pe cel mai mic. Daca firma pe care ati ales-o indeplineste toate aceste criterii aveti sanse maxime ca site-ul realizat de ea sa raspunda intru totul cerintelor dumneavostra.