Criterii in promovarea personalului oferite de BV Business Center

Detalii

CategoriiEconomie
Taguri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari2640

Voteaza & Distribuie

Descriere

Promovarea personalului consta intr-un complex de activitati prin care se realizeaza trecerea angajatului intr-o functie sau categorie superioara, care in comparatie cu cea precedenta presupune din partea titularului o calificare, o competenta si o raspundere sporita , precum si satisfactii materiale si morale mai mari. Relatia dintre promovarea angajatului si conditiile de realizare a acesteia este urmatoare: calificarea si competentele detinute determina promovarea prin care se obtin raspunderi si satisfactii superioare.

Criterii de promovare

Aceste criterii sunt:

- studiile;

- vechimea in munca;

- postul detinut anterior;

- potentialul angajatului (calitati, cunostinte, deprinderi, aptitudini, competente).

Modalitati de promovare

Modalitatile prin care se poate realiza promovarea sunt :

a) Promovarea pe baza varstei si a vechimii evidentiaza rolul experientei , stabilind un echilibru intre vechime si competenta Are un caracter nestimulativ.

Vechime = Competenta = Promovare

a) Promovarea pe baza rezultatelor are in vedere eficienta cu care persoana promovata isi va continua activitatea pe noul post. Se realizeaza pe baza criteriilor masurabile de promovare.

b) Promovarea pe baza potentialui pune accentul pe receptivitatea, adaptabilitatea , puterea de munca, pregatirea angajatului etc;

Deciziile de promovare sunt fundamentate pe concluziile care se desprind din analiza formarii si evaluarii salariatului.

Formarea personalului

Formarea constituie un mijloc esential pentru a facilita evolutia compartimentului si competentei salariatilor .

Tipuri de formare

Tipuri de formare Continut
a. Formarea pentru noi metode de munca

- tehnici de animare

- comunicare

- conducerea sedintelor

- munca in echipa

b.Formarea pentru analiza conditiilor de munca si de productie

- domenii caracteristice sistemului productiv;

- strategii industriale

- noi metode de organizare a muncii

- metode si tehnici de analiza a conditiilor de munca

c. Formare generala - matematica, fizica, gestiune, psihologie
d. Formare tehnica

- cunostinte tehnice specifice activitatii din intreprindere

- tehnici generale de gestiune , statistica, control, calitate, intretinere etc.

Evaluarea personalului

Evaluarea consta in ansamblul aprecierilor asupra angajatilor cu scopul relevarii elementelor esentiale ale modului de realizare a obiectivelor si sarcinilor , a acordarii de recompense si sanctiuni, a stabilirii modalitatilor de perfectionare si a perspectivelor de promovare

Realizarea unei evaluari judicioase presupune respectarea urmatoarelor principii:

a) Criteriile si tehnicile sa fie diferentiate in functie de specificul postului;

b) Perioada pentru care se face evaluarea sa fie suficient de mare pentru ascoate in evidenta elementele edificatoare ale muncii;

c) Informatiile sa fie veridice si verificabile;

d) Rezultatele si recomandarile sa fie comunicate imediat persoanei implicate;

e) Evaluarea sa fie unitara;

f) Persoana evaluata sa participe activ la proces.

Cointeresarea personalului.

Cointeresarea reprezinta cea mai importanta latura a sistemului de stimulare materiala. Stimularea este un factor de influenta a productivitatii angajatilor.

Sistemul de stimulare cuprinde:

A. Stimulente morale: recompense, sanctiuni.

B. Stimulente materiale: directe, indirecte.

Salariul este principalul venit ce se formeaza intr-o economie moderna , fiind un element de motivare ( recompensare directa) care actioneaza asupra productivitatii muncii salariatilor.

Salariul are doua forme:

- salariul nominal = suma de bani pe care angajatul o primeste pentru munca depusa;

- salariul real = cantitatea de bunuri si servicii pe care o cumpara la un moment dat cu salariul nominal .

Salarizarea reprezinta un sistem de recompense directe alcatuit din:

- salariul de baza ( sa intretina si sa stimuleze forta de munca);

- salariul variabil(in functie de nivelul rezultatelor);

- prime(pentru rezultate deosebite);

- sporuri(pentru conditii deosebite);

- alte plati.

Sistemele de salarizare cele mai raspandite sunt:

- acordul direct(individual, colectiv);

- cote procentuale(remiza);

- in regie(dupa timpul lucrat);

- mixta.

Recompense indirecte

1.Recompensarea indirecta curenta:

- plata timpului nelucrat(durata limitata a zilei de lucru, concediu de odihna, sarbatorile legale etc.)

- inlesniri speciale ale angajatilor(produse si sevicii gratuite, asigurarile de sanatate, petrecerea timpului liber etc.)

2.Recompensarea iondirecta pentru fostii angajati

- someri

- pensionari Protectie sociala

- decedati (indemnizatie de somaj, pensie, ajutor social pentru deces)