Cea mai bună saltea pentru dureri de șolduri

Detalii

CategoriiCasa/gradina
Tagurisaltele
Ultima actualizareMarti 31 mai 2022
Vizualizari527

Voteaza & Distribuie

Descriere

Persoanele care se luptă cu dureri de șolduri au dificultăți în a dormi confortabil. Însă nu trebuie să lăsați durerile articulare să stea în calea odihnei de care aveți atât de multă nevoie! Dacă vă confruntați cu dureri cronice de șold, puteți recurge la o serie de strategii care vă pot reda confortul și vă pot ameliora durerea din timpul nopții, astfel încât să vă bucurați de un somn mai liniștit și mai odihnitor. Iată câteva sfaturi!

Ajustați-vă poziția de dormit!

Șoldul este un punct de presiune sensibil. Dacă puneți prea multă greutate pe el, senzația de rigiditate sau durere se va accentua. Pentru cei care au dureri la un singur șold, dormitul pe cealaltă parte poate fi o opțiune bună. Așadar, dacă șoldul stâng este cel care vă doare, puneți-vă greutatea pe cel drept. O pernă pentru genunchi poate fi de asemenea folosită pentru a asigura alinierea corectă a șoldurilor. O opțiune și mai bună este să dormiți pe spate, pentru că această poziție împiedică oricare dintre șolduri să suporte o presiune prea mare.

Asigurați-vă că dormiți pe o saltea potrivită!

O saltea care să ușureze presiunea este crucială pentru persoanele care suferă de dureri de șolduri. Deși există mai multe tipuri de saltele pentru ameliorarea durerii, spuma cu memorie este adesea cea mai bună alegere, deoarece permite șoldului să se afunde în saltea fără a se bloca din cauza presiunii. În ceea ce privește fermitatea, pentru dormitul pe lateral se recomandă o saltea medie, cu un strat de spumă cu memorie.

Un alt lucru de care trebuie să țineți cont atunci când căutați o saltea pentru ameliorarea presiunii din șolduri este ca aceasta să fie profilată în mai multe zone de confort. Saltelele care oferă un suport ergonomic sunt special concepute pentru a distribui uniform greutatea corpului. Astfel vă veți asigura că șoldurile sensibile nu suportă cea mai mare presiune.

Folosiți pernele eficient!

Modul în care așezați pernele în pat poate avea un rol extrem de important în a ușura presiunea din șoldurile dureroase și sensibile, ajutând la ameliorarea durerii. Iată cum! Pentru cei care dorm pe spate, o pernă în formă de pană poate fi așezată sub partea inferioară a spatelui sau sub genunchi. Acest lucru ajută la ridicarea ușoară a șoldurilor și la reducerea presiunii exercitate asupra lor.

Pentru cei care dorm pe o parte, o pernă poate fi așezată sub sau între genunchi. Din nou, scopul este de a vă asigura că șoldul sensibil nu este împins în saltea și că nu este supus unei presiuni prea mari. Dacă nu aveți o pernă care să aibă dimensiunea corectă, puteți folosi o pătură moale sau un prosop împăturit.

Faceți câteva exerciții de stretching!

O altă modalitate de a atenua durerile de șold este să faceți câteva întinderi ușoare înainte de culcare. Puteți face și câteva fandări ușoare sau genuflexiuni, însă aveți grijă să nu forțați articulația șoldului. Acestea sunt doar câteva exerciții care vă pot ajuta să eliminați o parte din tensiunea din șolduri, ceea ce vă ajută să vă simțiți confortabil înainte de culcare, pentru a putea adormi ușor.

Aveți grijă la obiceiurile din timpul zilei!

În timp ce obiceiurile corecte pe timp de noapte sunt cruciale pentru ameliorarea durerii de șold, există de asemenea unele strategii la care să apelați în timpul zilei, pentru a nu avea probleme în timpul somnului. Iată câteva sfaturi pentru gestionarea durerii:

  • Stați corect pe scaun la birou! În timpul zilei de lucru, o postură bună este esențială. Atunci când stați jos, evitați să vă încrucișați picioarele; în schimb, asigurați-vă că aveți un scaun care vă permite să vă mențineți șoldurile, genunchii și tălpile aliniate. Încercați să stați cu genunchii mai jos decât șoldurile! Pentru a obține această poziție, așezați o pernă ergonomică pe șezutul scaunului.
  • Nu petreceți timp îndelungat în picioare! Dacă aveți un loc de muncă unde trebuie să stați în picioare toată ziua, luați pauze dese pentru a vă așeza. Statul în picioare ore întregi este extrem de dăunător pentru articulații. În plus, evitați să stați mereu în aceeași poziție. Mersul pe jos și întinderile pot ajuta, de asemenea, la ameliorarea durerii la nivelul șoldului.
  • Faceți exerciții fizice! Activitatea fizică zilnică este recomandată, dar cei care se confruntă cu dureri de șold trebuie să își aleagă cu mare atenție exercițiile fizice. Activitățile cu impact ridicat, cum sunt alergatul, săriturile sau chiar drumețiile pe teren accidentat pun multă presiune asupra articulațiilor și pot accentua durerea de șold. Exercițiile cu impact redus, mai puțin obositoare, sunt cele către care trebuie să vă orientați. Încercați să faceți câteva exerciții de stretching sau yoga, mergeți la plimbare în ritm moderat sau înotați!
  • Mențineți o dietă sănătoasă! Nutriția este o altă componentă-cheie în reducerea durerii de șold. Pentru început, o dietă sănătoasă vă poate ajuta să pierdeți în greutate, ceea ce scade presiunea asupra articulațiilor. În plus, există alimente care conțin nutrienți care întăresc articulațiile. Printre acestea se numără nucile, semințele, legumele rădăcinoase și cerealele integrale.

În concluzie, durerile de șold vă pot distruge somnul, însă calitatea lui poate fi ameliorată dacă țineți cont de aceste sfaturi simple. Chiar și afecțiunile cronice ale șoldului pot fi gestionate printr-o combinație corectă de obiceiuri sănătoase în timpul zilei și o rutină inteligentă la culcare, inclusiv alegerea unei saltele potrivite și adoptarea unei poziții corecte de dormit.