Care sunt primii pasi pentru a stabili publicul tinta pentru afacerea ta?

Detalii

CategoriiEconomie
Taguriidei de afaceri, oportunitati de afaceri, planuri de afaceri
Ultima actualizareJoi 3 august 2023
Vizualizari324

Voteaza & Distribuie

Descriere

Orice tip de afacere porneste la drum avand in vedere un public tinta. Inainte de dezvoltarea produselor, a serviciilor si inainte de consolidarea brandului, este necesara definirea unui public tinta. Este un proces deosebit de important, care contribuie cel mai mult la succesul afacerii.

Cum difera publicul tinta de piata tinta?


Publicul tinta si piata tinta sunt doi termeni utilizati in mod frecvent, dar care creeaza confuzie. Exista o diferenta deosebit de importanta intre acesti doi termeni. Piata tinta reprezinta o gama de clienti probabili, bazati pe segmente demografice, geografice, psihografice si comportamentale, cum ar fi mame singure, cu varsta cuprinsa intre 35 si 54 de ani. In schimb, publicul tinta este mai specific, cum ar fi mame singure, cu varsta cuprinsa intre 35 si 54 de ani, care consuma alimente organice.

Definirea publicului tinta este cruciala, deoarece contribuie cel mai mult la transformarea utilizatorilor in clienti. Cu KYC Solutions – Know Your Customer puteti sa va ghidati afacerea catre succes in cel mai scurt timp, aceasta tehnologie ajutandu-va sa identificati mai rapid clientii. In schimb, neintelegerea potentialilor clienti este o modalitate sigura de a va conduce afacerea catre esec. Colaborand cu parteneri de incredere puteti afla mai multe informatii despre cum va poate ajuta tehnologia inovatoare sa va definiti publicul tinta.

Cum puteti identifica publicul tinta?


Principala etapa presupune sa segmentati clientii existenti, asta insemnand sa analizati site-ul web si datele de achizitie in vederea gruparii clientilor dupa criterii demografice si comportamentale. Trebuie sa aflati cum v-au gasit afacerea sau ce cuvinte cheie au folosit. Cercetarea pietei este apoi o alta etapa critica, deoarece este necesar sa va cunoasteti concurentii, sa observati ce discrepante exista pe piata, cum anume exceleaza concurenta si unde pare sa dea gres, care este publicul lor tinta, ce campanii utilizeaza sau care este cifra vanzarilor.

Analiza pietei si a concurentei este esentiala, deoarece va ajuta sa raspundeti mai atent la nevoile clientilor. Examinarea tendintelor este o alta etapa care va ajuta sa va identificati publicul tinta. Tendintele industriei afecteaza atat concurenta, cat si clientii. Unele tendinte sunt recurente, unele sunt sezoniere, unele sunt de scurta durata, iar altele au un impact pe termen lung. Incercati sa aflati care au fost cele mai puternice tendinte din ultimii doi ani si ce efect au avut asupra propriei afaceri sau asupra afacerilor similare.

In cele din urma, sondajele reprezinta in continuare o modalitate precisa prin care va puteti defini publicul tinta si prin care puteti raspunde mai usor la cerinte. Chiar si cele mai simple sondaje pot oferi informatii valoroase, oferindu-va un feedback sincer in timp real.