Alegerea partenerului de curierat pentru magazinele online: 6 sfaturi utile

Detalii

CategoriiEconomie
Taguricurier, curierat rapid
Ultima actualizareVineri 9 decembrie 2022
Vizualizari331

Voteaza & Distribuie

Descriere

Indiferent dacă ești nou în zona de e-Commerce sau poți fi considerat deja un retailer bine stabilit în piață, serviciile de curierat îți definesc afacerea și succesul. Livrarea produselor are legătură directă cu experiența de cumpărare a clienților și, implicit, cu satisfacția și loializarea acestora. Deși transportul reprezintă doar o verigă a unui proces destul de complex, acesta influențează o mulțime de aspecte ale business-ului tău. Prin urmare, colaborarea cu un partener de curierat potrivit reprezintă unul dintre cele mai valoroase lucruri pe care le poți oferi clienților. Iată câteva sfaturi utile pentru alegerea firmei de curierat:

1. Analizează ofertele mai multor companii
Serviciile de curierat pot influența decizia de cumpărare a consumatorilor, fiind considerate un real diferențiator pentru clienți. În acest sens, nu te grăbi să alegi un anumit partener de business înainte de a cerceta ofertele mai multor furnizori. Ineficiența în livrarea finală îți crește costurile și erodează profitabilitatea magazinului tău online, așa că investește timp în găsirea curierilor potriviți. Dacă alegi să livrezi produse diferite, atât în mediul urban, cât și în zona rurală, ia în calcul să lucrezi cu mai multe firme de curierat, ca să acoperi toată paleta de nevoi a clienților. Nu-ți face griji pentru organizarea activității deoarece soluția Innoship permite gestionarea mai multor firme de curierat într-o singură platformă.

2. Stabilește cum arată tipologia clientului tău
Este necesar să cunoști câteva date despre cumpărătorii tăi înainte de a semna contractul cu partenerul de curierat. Încearcă să afli dacă mare parte din comenzile tale merg în mediul urban sau la consumatori din zona rurală ori dacă majoritatea clienților sunt în locul unde îți desfășori activitatea sau în restul țării. În funcție de aceste informații poți stabili cât de avantajoase sunt pentru tine serviciile oferite de un curier sau altul. De pildă, dacă livrezi într-o zonă limitrofă, se poate să existe firme care să nu perceapă un cost/kilometru suplimentar până la destinație.

3. Ai în vedere tipul produselor pe care le vinzi
Alegerea partenerului de curierat trebuie realizată și în funcție de articolele comercializate. Mai exact, dacă vinzi produse premium ori fragile ai nevoie de un curier foarte bun, care să le livreze la timp și să permită deschiderea coletului la destinație. În schimb, pentru mărfuri grele ori voluminoase sunt indicate firmele cu un tarif mai mic per kilogram, care dispun de echipamentul necesar pentru manipularea și transportul acestora.

4. Ia în calcul acoperirea teritorială a curierului
Ca să nu te lovești de probleme ce pot implica plăți suplimentare sau imposibilitatea livrării anumitor colete, vezi dinainte care este raza de acoperire a curierului. Spre exemplu, dacă distanța este prea mare față de oraș se vor percepe kilometri în plus, iar asta înseamnă cheltuieli suplimentare pentru transport.

5. Verifică tarifele în funcție de specificul trimiterilor
Cele mai multe companii de curierat nu au o strategie de preț diferențiată pe tipul de client, ci în funcție de specificul produselor livrate. De asemenea, este important și volumul de trimiteri, precum și serviciile contractate, cum ar fi utilizarea contului colector ori verificare la livrare. În momentul în care alegi să negociezi cu firmele de curierat trebuie să estimezi dacă vei avea de livrat mai multe plicuri sau colete, expediții fragile ori casante, articole standard etc.

6. Acordă atenție serviciilor de urmărire a coletelor
Atât expeditorul, cât și destinatarul trebuie să poată verifica în timp real unde se află pachetul livrat. Ideal ar fi ca partenerul de curierat să-ți poată pune la dispoziție un sistem de urmărire directă a coletelor, indiferent de tipul sau greutatea produselor transportate.

Firma de curierat înseamnă pentru afacerea ta la fel de mult ca și articolele comercializate. Poate că ai cele mai bune produse, dar dacă nu ajung la clienți în timp util, transportul durează zile întregi sau coletele sunt deteriorate din cauza manipulării, atunci magazinul tău online va avea de suferit. Iar cum orice business trăiește prin clienții săi, ai grijă să le satisfaci așteptările prin respectarea promisiunilor de livrare!

Sursa foto: pexels.com/ro-ro/fotografie/cutie-pachet-service-atelier-6721906/