8 metode eficiente pentru a-ți crește cifra de afaceri

8 metode eficiente pentru a-ți crește cifra de afaceri

Detalii

CategoriiIT
Taguriimplementare erp
Ultima actualizareMiercuri 11 noiembrie 2020
Vizualizari67

Voteaza & Distribuie

Descriere

Cifra de afaceri reprezintă totalul încasărilor firmei în decurs de un an, adică suma provenită din vânzări. Cifra de afaceri nu trebuie confundată cu profitul, care reprezintă suma de bani ce rămâne în urma cheltuielilor (impozite, salarii, utilități, chirii, materii prime etc.). Totuși, cifra de afaceri influențează semnificativ profitul, fapt pentru care este un indicator important al afacerii. Toți antreprenorii își doresc să-și crească vânzările, cu precădere, cei care sunt la început de drum sau cei care nu reușesc să își atingă obiectivele financiare. Află că există o serie de strategii pe care le poți utiliza pentru a crește cifra de afaceri și, implicit, profitul. Iată care sunt acestea și cum le poți pune în aplicare.

1. Extinde-ți afacerea!
A avea doar un magazin într-o anumită zonă a orașului poate fi un dezavantaj. Oamenii nu sunt, întotdeauna, dispuși să se deplaseze prea departe pentru a achiziționa unele produse. În aceste condiții, potențialii clienți se vor îndrepta spre competitorii pe care îi are mai la îndemână. Ia în considerare extinderea afacerii, prin multiplicarea magazinelor în alte zone ale orașului sau în alte orașe. De asemenea, poți extinde afacerea în online, printr-o platformă de eCommerce, idee ceea ce ar putea fi un boost pentru afacerea ta. Majoritatea clienților preferă să comande produsele, în loc să se deplaseze pentru ele.

2. Modifică prețurile!
O metodă bună de a crește cifra de afaceri este modificarea prețurilor produselor sau ale serviciilor. Astfel, în timp ce unele pot fi scumpite, altele, pe de altă parte, pot fi ieftinite. Nu e nicio greșeală. Ieftinirea produselor poate aduce mai multe vânzări. Analizează prețurile competiției, pentru a ajusta prețurile în mod eficient.
Atunci când crești prețurile unor produse, urmărește, cu atenție, reacția clienților. Dacă scumpirea generează feedback negativ, revino la prețul inițial. Totuși, o creștere ușoară a prețurilor este bine tolerată de clienți și mărește, semnificativ, cifra de afaceri. Pe de altă parte, scăderea prețurilor are un impact pozitiv prin creșterea numărului de produse vândute.

3. Creează pachete de produse!
Asocierea unui produs cu altele din aceeași gamă poate atrage clienții. Spre exemplu, vânzarea unei paste de dinți la pachet cu o apă de gură este o metodă de a crește vânzarea acestor produse. Bineînțeles, prețul pachetului trebuie să fie mai mic decât costul produselor achiziționate separat. Clienții aleg întotdeauna varianta „mai convenabilă”.

4. Oferă reduceri!
Reducerile sunt mereu la mare căutare. Avantajul e că mulți clienți aleg să cumpere o cantitate mai mare din același produs, atunci când prețul este mai mic decât de obicei. De asemenea, poți atrage clienți noi cu ajutorul reducerilor. Poți aplica multe tipuri de disconturi, cum ar fi reducerile de sezon sau cele de cantitate – mai multe produse identice la un preț mai mic (2 la preț de 1, spre exemplu).

5. Promovează-ți afacerea eficient!
Promovarea afacerii te ajută să te faci cunoscut și să atragi clienți noi. Promovarea produselor sau serviciilor pe rețelele de socializare este o metodă foarte eficientă de a crește vânzările. Creează o pagină pentru magazinul tău pe aceste rețele și postează zilnic, pentru a stârni interesul. De asemenea, poți colabora cu influenceri care să-ți promoveze afacerea prin vlogging. Un giveaway de produse nu strică, din când în când, întrucât concursurile îi fac pe clienți să îți acceseze pagina. Deși acestea sunt cele mai eficiente metode de promovare în prezent, nu uita nici de metodele clasice: împărțirea de pliante și afișele.

6. Diversifică produsele/serviciile!
Din când în când, este nevoie să aduci produse noi sau să le înlocuiești pe cele vechi. Urmărește review-urile și reacțiile clienților pentru a schimba produsele ce nu sunt apreciate de clienți sau pentru a le îmbunătăți. De asemenea, ia în considerare ce caută clienții și îmbogățește stocul. În caz contrar, vor căuta în altă parte lucrurile de care au nevoie.

7. Colaborează cu unii clienți existenți!
E mult mai simplu să îți păstrezi clienții existenți decât să atragi unii noi. Mai mult decât atât, este posibil să îți neglijezi clienții fideli, în timp ce încerci să atragi alții. Asigură-te că îți ții clienții fideli aproape prin newsletter, mailuri, notificări și bonusuri sau cadouri pentru fidelitate.

8. Micșorează costurilor
O metodă eficientă de reducere a costurilor este digitalizarea informațiilor. Automatizarea operațiunilor cu ajutorul unui software, cum ar fi un soft ERP pentru producție, scade nevoia de a angaja personal pentru a face față vânzărilor. De asemenea, automatizarea operațiunilor te ajută să salvezi timp, să eviți erorile umane și să crești productivitatea.

Așadar, cifra de afaceri a firmei poate fi crescută, semnificativ, prin implementarea unor strategii de marketing eficiente.

Sursa foto: pixabay.com/ro/photos/persoana-om-masculin-afaceri-731479/