3 Idei Practice pentru un mic dejun sănătos

3 Idei Practice pentru un mic dejun sănătos

Detalii

CategoriiAlimentatie, Sanatate
Taguridieta, mancare
Ultima actualizareMiercuri 5 ianuarie 2022
Vizualizari100

Voteaza & Distribuie

Descriere

Un mic dejun sănătos este o alegere excelentă ca să începi ziua în forţă, să ai energie pentru întreaga zi şi să ai şi o masă săţioasă şi plină de nutrienţi esenţiali. Beneficiile aduse de un mic dejun sănătos sunt multiple. Reuşeşti să îţi controlezi mai uşor greutatea, nivelul zahărului din sânge este menţinut la un nivel normal, lucrezi mai bine şi mai eficient şi eviţi o mulţime de boli periculoase care pornesc tocmai de la un mic dejun dezechilibrat sau inexistent.

Fulgii de ovăz, sănătosi şi foarte buni pentru un început de zi perfect

Ce va conţine un mic dejun sănătos? Cereale integrale, fără zahăr adăugat, proteine uşoare, ouă, legume, nuci, lapte fără grăsime, iaurt, brânză slabă, multe legume şi fructe, sucuri de fructe naturale. Toate te ajuta să ai carbohidraţi complecşi, fibre, proteine de calitate şi ceva grăsime sănătoasă ca să ai energie pentru o zi grea la locul de muncă.

Iată trei idei de mic dejun sănătos pe care le poţi pune în practică începând chiar de mâine. Mai multe sfaturi despre un stil de viață sănătos găsești și pe https://www.uncorpsanatos.ro. Sfaturi despre alimentație, diete, sport, nutriție și multe altele.

1. Fulgi de ovăz cu iaurt natural, fără grăsime multă. E uşor de preparat, e foarte sănătos, săţios, gustos. Se lasă fulgii la înmuiat în apă sau lapte. Se amesteca cu iaurt şi pot pune nişte fructe, seminţe, miere de albine. Se consumă ca atare. Se poate încălzi lapte şi apă pentru a avea un preparat mai călduţ şi nu de la temperatura frigiderului. Dacă nu îţi plac neaparat fulgii de ovăz, deşi te ajută să ai energie multă, poţi să adaugi în lapte faină de cocos, căpşuni, fulgi din cereale integrale, seminţe de chia etc.

Terci si smoothie, doua idei geniale pentru mic dejun


2. Terci de ovăz. E o reţetă la fel de simplă, ai proteine şi vitamine multe în acest fel de mâncare pentru mic dejun sănătos. Iei lapte de soia sau de cocos, de migdale, cam 150 ml, fulgi de ovăz, nu mai mult de 50 g, pui şi apa, 150 ml şi nişte sirop de arţar sau miere de albine şi multe fructe, stafide, nuci, migdale, ceva fructe proaspete de sezon. Se fierbe apa cu laptele, se adaugă fulgii de ovăz când dă în clocot, se fierbe doar 10 minute tot amestecul, se pun şi arome diverse, de exemplu scorţişoară. Când opreşti focul adaugi miere de albine şi amesteci totul uşor. Pui peste terci seminţe şi nuci, migdale, fructele curăţate şi spălate şi serveşti terciul cât e călduţ.

3. Smoothie cu banană. Ai nevoie de avocado, de banană coaptă, de mango şi de nişte lapte sau iaurt pentru consistenţă cremoasă. Se pune totul într-un blender, se amestecă automat foarte bine, se adaugă şi laptele şi se amestecă iar. La final pui sirop de arţar şi miere de albine, seminţe, nişte goji, gheaţa şi serveşti imediat. E delicios, are vitamine şi minerale şi te ajută să ai un început de zi perfect.