10 lucruri pe care să le faci dacă vrei să îți deschizi o afacere de acasă

Detalii

CategoriiEconomie
Taguriidei de afaceri
Ultima actualizareMarti 8 februarie 2022
Vizualizari470

Voteaza & Distribuie

Descriere

Ideea de face o afacere în online nu mai este una de care să fugim, din contră, aceasta a devenit din ce în ce mai adoptată în rândul antreprenorilor. Aici ai sute de idei de afaceri profitabile pe care le poți aborda în business-ul tău în funcție de abilitățile pe care le ai și de pasiunea ta. Tot ce ai nevoie este de curaj să începi.

Iată de ce să ții cont atunci când alegi ca afacerea ta să se desfășoare în online.

  • Ia-ți un interviu sincer

Probabil vei zâmbi la acest prim pas, dar dacă alegi să faci o afacere de acasă nu vei doar șeful tăi ci vei fi angajatul tău. Așa că, întreabă-te cu cel fel de om ți-ar dori să lucrezi? Cum ai vrea să fie? Ești dispus să înveți lucruri noi? Ești destul de organizat? Știi să planifici timpul dar și să prioritizezi activitățile? Răspunde sincer pentru a știi exact cum va merge afacerea ta.

  • Ocupă-te de logistica afacerii tale

Acum că majoritatea activităților tale vor fi făcute de acasă vezi exact dacă poți lucra în condițiile prezente sau ai nevoie să creezi unele. Ai un spațiu de unde să poți lucra? Ai toate echipamentele de care ai nevoie pentru a începe? Dacă ai copii, ce vei face cu ei pentru ca tu să îți poți îndeplini sarcinile zilnice? Ai banii cu care să începi? După ce ai răspuns la toate aceste întrebări vei știi exact ce ai de făcut pentru ca lucrurile să fie înspre folosul tău și a noii tale afaceri.

  • Fa-ți un plan de afaceri

Nu trebuie să fie ceva complicat ci ceva cât mai pe înțelesul tău. Însă trebuie să cîteva direcții înainte de a începe. Întreabă-te ce anume vei vinde./crea? Cine va cumpăra? Cum va ajunge produsul/serviciul la clienții tăi?
Poți găsi șabloane de planuri de afaceri gratuite pe internet sau îl poți crea chiar tu.

  • Fă toate demersurile legale

O dată ce vrei să ai propria ta afacere, trebuie să o faci nu doar să funcționeze ca activitate dar și din punct de vedere legal. În funcție de cât de mare îți dorești ca afacerea ta să fie, caută cele mai bune variante din tipurile de forme legale sub care poți activa și fă toate demersurile necesare. Le vei oferi și clienților tăi mai multă credibilitate prin acest pas.

  • Creează-ți un website

Dacă afacerea ta va fi activă în mare parte în online, necesitatea unui website este foarte clară. Aici nu mai este o opțiune pentru că ai nevoie de un loc unde să îți trimiți clienții pentru a face achiziții. În plus aici poți oferi o grămadă de informațiile de care ei au nevoie și va fi acel loc al tău, unde ei vor știi de fiecare dată unde să te găsească.

  • Creează o adresă de e-mail profesională

Dacă îți dorești ca oamenii să te ia cu adevărat în serios, este necesar să lași adresa de email personală pentru a o folosi în scopuri personale și să îți creezi una care să poarte denumirea afacerii tale. Asta va da mult mai multă încredere și va arăta că îți respecți business-ul.

  • Efectuează un mic research înainte

Înainte de a veni cu o idee de produs sau de serviciu fă o mică analiză. Vezi dacă există cerere, dacă oamenii sunt dispuși să plătească și cât. Poți face acest lucru în online, pe platformele de socializare sau analizând alte afaceri asemănătoare cu a ta.

  • Folosește-te de marketing online

Nu mai este nici o îndoială că marketingul are un rol esențial în orice afacere. Cu atât mai mult cu cât afacerea ta se va desfășura în online, are nevoie de marketing intens. Creează-ți o strategie de marketing online prin care să îți promovezi afacerea și să ajungi la clienții tăi potențiali rapid.

  • Dezvoltă-ți produse sau servicii noi

Nu uita ca o afacere are nevoie de dezvoltare continuă pentru a fi una profitabilă. Vino mereu cu produse sau servicii noi și ia în considerare feedback-ul primit. De multe ori clienții te pot inspira în crearea de noi produse/servicii.

  • Urmărește și crează rapoarte

Afacerea ta nu trebuie să meargă din inerție ci pe baza unor strategii și a unor obiective. Revizuiește constant rezultatele. Vezi unde ai ajuns și ce poți îmbunătăți? Ai nevoie și de alte persoane alături de tine? De alte echipamente?

Pe măsură ce faci o analiza și un raport vei știi exact ce poți face mai bine pentru ca afacerea ta să prospere dar și care au fost greșelile sau lucrurile care nu au funcționat.