Cum sa fii fericit la job?

Detalii

CategoriiSocial
Taguri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari3720

Voteaza & Distribuie

Descriere

Desigur, sa fii fericit la locul de munca depinde in cea mai mare parte de cat de mult iti place jobul tau. Dar exista, de asemenea, mici lucruri pe care le poti face pentru a te simti bine la birou.

In ceea ce priveste spatiul tau de lucru:
Verifica-ti oboseala ochilor: pune-ti mana la frunte, ca o streasina, iar in cazul in care ochii tai se simt usurati, spatiul in care lucrezi este prea luminos, ceea ce ii oboseste.

Scaunul de birou trebuie sa fie ergonomic si sa fie adaptat in mod corespunzator.

Stai drept. De fiecare data cand o faceti, te vei simti imediat mai energic.

Gandeste-te cum iti poti face spatiul mai placut. Investeste in accesorii de birou pentru a-ti organiza documentele sau rechizitele. Schimba lampa anosta cu una mai vesela. Pune-ti o planta sau o jucarie care sa te binedispuna cand te uiti la ea. Orice iti poate aduce zambetul pe buze, trebuie sa-si gaseasca locul pe biroul tau.

Daca trebuie sa vorbesti mult la telefon, ia-ti o casca. E mult mai confortabila si poti face mai multe lucruri in acelasi timp.

Nu tine gustarile la indemana. Daca in fiecare zi ai pe birou bomboane, dulciuri sau produse de patiserie, nu te mira cand te vei urca pe cantar.

Din timp in timp ia-ti cateva minute pentru a face curatenie printre hartii sau prin sertare. Ordinea calmeaza, deci cu cat e mai mare harababura in jurul tau, cu atat vei fi mai stresat.

In ceea ce priveste modul de lucru:
Nu spune niciodata „da" la telefon. In schimb, spune "Voi reveni cu un raspuns." Cand vorbesti cu cineva, dorinta de a fi curtenitor este foarte puternica si te poate face sa spui „da" fara sa te gandesti mai bine la ce iti cere interlocutorul.

Ocupa-te de apelurile sau de email-urile dificile cat mai repede posibil. Daca le amana iti va fi si mai greu; odata ce le-ai rezolvat, faptul ca te vei simti usurat iti va da un impuls de energie.

Cand accepti o responsabilitate cu un deadline indepartat, imagineaza-ti ca e ceva ce trebuie facut pana saptamana viitoare. In acest fel nu vei fi de acord cu ceva doar pentru ca ti se pare atat de indepartat incat nu pare apasator.

Fii sincer cand te gandesti cum iti petreci timpul. Te simti coplesit, dar chiar lucrezi din greu? Cat timp petreci navigand pe internet, vorbind pe chat, la telefon, cautand lucruri pe care nu le mai gasesti, sau indeplinind o sarcina care e de fapt treaba altcuiva?

Iesi afara cel putin o data pe zi, si daca e posibil fa o plimbare. Lumina soarelui si activitatea sunt bune pentru concentrare, starea de spirit si retinerea de informatii.

Chiar daca nu poti iesi afara, ia-ti o pauza de zece minute la fiecare ora. Studiile arata ca pauza creste nivelul de retinere.

Nu te infometa.

Fii ignorant cu lucrurile pe care nu trebuie sa le stii.

Daca firma iti permite, iesi la pranz cel putin o data pe saptamana cu cineva din afara biroului.

In ceea ce-i priveste pe colegi:
Desi unii sunt de parere ca este mai bine sa iti tii viata profesionala separat de cea personala, si, prin urmare, sa eviti sa-ti faci prieteni printre colegi, pentru majoritatea oamenilor munca este mult mai distractiva daca se si imprietenesc. Stiinta sprijina acest lucru: relatiile stranse sunt esentiale pentru fericire, intareste sistemul imunitar si reduce anxietatea.

Daca lucrezi singur, fa-ti timp sa te intalnesti cu alte persoane. Socializarea stimuleaza starile introvertitilor, precum si ale extrovertitilor.

In fiecare saptamana, umbla prin companie si fa cunostinta cu colegi pe care nu ii stii. Te vei simti mai confortabil din punct de vedere social, plus ca a cunoaste mai multe persoane iti usureaza fluxul de lucru: stii ce, cui si unde sa ceri.

Cand un coleg incearca sa-ti intre pe sub piele, afla de ce.

Spune „Buna dimineata" si "La revedere" tuturor.

Din timp in timp ia pranzul cu colegii. Puteti vorbi despre lucruri care nu au legatura cu serviciul si va puteti cunoaste mai bine sau va puteti chiar imprieteni.

Calmeaza-te.