Ghid complet pentru un start perfect în mediul online

Detalii

CategoriiEconomie
Tagurimarketing online, servicii seo, website
Ultima actualizareJoi 22 iunie 2017
Vizualizari1225

Voteaza & Distribuie

Descriere

O afacere in mediul online nu mai este de multa vreme o necunoscuta. Majoritatea businessurilor offline ajung sa aiba o prezenta online, ceea ce este foarte bine, in conditiile in care totul se fluidizeaza foarte bine. O afacere online insa, poate sa vina cu o multime de probleme. Multi dintre cei care sunt la inceput cred ca este suficient sa aiba un website si totul va merge ca pe roate. De fapt, online-ul este la fel de dificil ca si mediul offline. Pentru a avea succes ai nevoie de calitate, de promovare, de optimizare SEO si de multa inspiratie.

Am incercat, asadar, sa descoperim cativa pasi care trebuie urmati pentru un start perfect in mediul online:

1) Studierea concurentei
Inainte de a da startul unui business in mediul online este bine sa studiezi concurenta. Descopera care sunt produsele pe care le comercializeaza, care sunt oamenii pe care ii vizeaza si care sunt cuvintele cheie pe care le abordeaza. In felul acesta poti " fura" din ideile bune si poti completa acolo unde crezi ca nu functioneaza totul asa cum ar trebui.
Din fericire, exista o multime de instrumente care te ajuta sa studiezi foarte bine concurenta si exista si firme care ofera atat servicii SEO, cat si tot felul de analize care iti pot fi foarte utile.

2) Crearea website-ului
Atunci cand creezi website-ul este bine sa ai in vedere mai multe aspecte. Acesta trebuie sa fie cat mai simplu, pentru a fi folosit cu usurinta, trebuie sa fie bine optimizat, atat pentru oameni cat si pentru motoarele de cautare si trebuie sa raspunda intrebarilor pe care le au eventualii utilizatori. Exista mai multe solutii prin care poti sa creezi un site:

  • Inveti sa il faci de unul singur. Exista o multime de platforme care iti ofera informatii pas cu pas, despre modul in care poti crea un astfel de produs;
  • Apelezi la un web designer pentru a-ti crea un site de la 0. De regula, este o solutie scumpa si inutila, asta daca nu ai un proiect foarte complex;
  • Platesti o firma pentru a-ti face un site pe o platforma cunoscuta. Este cea mai buna varianta. Poti obtine un site perfect in Wordpress, la costuri foarte mici si extrem de bine optimizat.

3) Optimizarea website-ului
Multi cred ca partea cea mai dificila este crearea site-ului. De fapt, cea mai dificila este partea de optimizare site, deoarece necesita o multime de studii si de decizii greu de luat. Partea de optimizare trebuie sa fie facuta de o echipa de specialisti. Evident, poti sa incerci sa o faci si de unul singur, insa acest lucru poate sa insemne mult timp pierdut, multi bani pierduti si multi nervi pierduti.

Atunci cand ai ajuns la partea de optimizare, este bine sa ai in vedere o serie de factori:

  • Structura site-ului. Trebuie sa fie usor de citit si usor de utilizat;
  • Perceptia pe care o au motoarele de cautare asupra lui. Un aspect foarte important este modul in care motoarele de cautare iti pot citi site-ul. Este bine, asadar, sa te interesezi despre modul in care acestea ajung sa il citeasca si despre elementele pe care trebuie sa le oferi.
  • Structura textului. Continutul este cel mai important, atunci cand vorbim despre un website. Pana la urma, indiferent ca ai un magazin online, un blog sau un portal, cei ce intra la tine pe site o fac pentru a citi ceva si pentru a se bucura de continut. Continutul trebuie, asadar, sa aiba o calitate foarte buna.

4) Promovarea website-ului
Daca te-ai asigurat ca totul este in regula atunci cand vine vorba despre calitate, despre structura si despre optimizare on site, trebuie sa incepi promovarea site-ului. Pentru inceput, cea mai buna solutie este sa cauti cat mai multe solutii si sa le incerci pe toate. Cele mai populare variante sunt urmatoarele:

  • Apelezi la servicii SEO;
  • Apelezi la promovare pe retelele de socializare;
  • Apelezi la promovare prin bannere, pe site-urile din domeniul pe care il reprezinti;
  • Apelezi la promovare platita pe Google, prin google adwords.

Evident, exista si alte variante de promovare, insa acestea sunt cele care dau rezultate, de cele mai multe ori.
Incearca sa iti faci un buget cat mai consistent, pentru inceput si sa incerci fiecare dintre aceste variante, pentru a descoperi cea mai buna solutie.

Din punct de vedere al vanzarilor, cea mai buna solutie este sa apelezi la servicii SEO. Optimizarea SEO reprezinta totalitatea de pasi pe care trebuie sa ii urmeze un webmaster pentru a-si duce site-ul cat mai sus in motoarele de cautare. Asta inseamna ca este un proces complex, pe care trebuie sa il faci alaturi de niste profesionisti.

Chiar daca apelezi la o firma de SEO, este bine sa stii ce ar trebui sa faca pentru a-ti oferi servicii de buna calitate. Astfel, ai grija la backlinkurile pe care le vei primi catre site, la continutul scris pentru promovare si la modul pe care firma pe care ai angajat-o aduce toate aceste backlinkuri. Optimizarea SEO sta mana in mana cu optimizarea site-ului, asadar, cei pe care ii angajezi trebuie sa stie fiecare pas pe care trebuie sa il faca.

Promovarea pe retelele de socializare devine si ea din ce in ce mai populara, in conditiile in care Facebook-ul, spre exemplu, permite o targetare foarte buna. Chiar si asa insa, pentru vanzari, este mult mai bine sa apelezi la SEO sau la Google Adwords, unde te poti axa pe cautarile oamenilor si poti obtine mult mai usor o vanzrae.
Intregul proces de creare si de optimizare a unui site poate sa dureze mult, chiar si cateva luni iar procesul de promovare poate sa dureze si el destul de mult.

Daca ai rabdare si stii cum sa oferi acea calitate de care au nevoie clientii sau cititorii tai insa, poti obtine rezultate impresionante in acest mediu atat de interesant, care este mediul online.

https://www.quickpanda.ro