Cum să ajungi, de la un simplu blog, la o afacere de succes

Cum să ajungi, de la un simplu blog, la o afacere de succes

Detalii

CategoriiDivertisment
Taguriblog, gazduire web
Ultima actualizareMarti 16 iulie 2019
Vizualizari4533

Voteaza & Distribuie

Descriere

Reportajele din mass-media, mai ales cele de la TV, prezintă de obicei bloggerii drept o comunitate de freelanceri care au parte de o mulțime de avantaje în raport cu cei ce se rezumă la un job clasic. Bloggerii pot munci de oriunde s-ar afla, își pot face propriul program, au parte de gratuități, cadouri și invitații la evenimente exclusiviste, primesc cereri de promovare plătită de la fel de fel de clienți, mai nou până și autorități de stat. Ca influenceri, bloggerii se bucură de apreciere publică, sunt un gen de vedete pe internet, mai ales cei care nu ezită să se remarce și în mediul offline.

Deși o astfel de prezentare este oarecum idilică, se poate spune că într-adevăr să fii blogger este destul de avantajos, beneficiile chiar există. Însă destul de puțini bloggeri reușesc să se bucure la maximum de aceste avantaje, astfel încât să se poată susține financiar cu adevărat din administrarea blogului propriu. Pentru cei mai mulți, este o pasiune ridicată la nivel de extra job, de loc de muncă part time care completează alte activități remunerate.

De la un simplu blog, la un blog profitabil

Cum să transformi un simplu blog oarecare într-un blog care chiar produce bani, o adevărată afacere de succes? Nu este simplu, nu este o rețetă clasică, însă cert este că se poate! Pe scurt, ai nevoie de cunoștințe, talent și muncă, foarte multă muncă. Premiul în cazul oricărei afaceri, este nevoie de un plan de business bine conceput și bine aplicat. Și adaptat permanent la context!

Înainte de orice, începe blogul așa cum trebuie! Dacă deja ai un blog, analizează dacă ai validat aceste elemente, iar dacă nu, poți face acum transformările. Ai nevoie de un domeniu web propriu (de preferat .ro, dar nu neapărat, căci există și alte extensii populare - .com, .net, .eu). Costul este mic, deci nu ai de ce să omiți acest pas! Mai departe, caută hosting de încredere și nu trata superficial acest subiect de mare importanță pentru blogul tău. De gazduirea web depinde modul în care vizitatorii pot accesa cu website-ul tău. Ai nevoie de un website care se încarcă foarte rapid, oricând este accesat. Alege o temă Wordpress pe care să o personalizezi cât mai avansat. Dacă blogul arată și funcționează foarte bine, poți trece la partea de conținut.

În lumea online actuală, conținutul reprezintă cel mai important element! Motoarele de căutare promovează conținutul original, deci trebuie să postezi cât mai des, dar numai conținut propriu. De aici începe de fapt calea spre business-ul tău online în blogosferă. Trebuie să fii foarte activ, să folosești la maximum rețelele sociale și să postezi cât mai multe articole care atrag audiența. Dacă reușești să convingi cititorii tăi să îți distribuie articolele în mod natural, traficul va crește accelerat și blogul va avea șansa de a se evidenția.

Acceptă orice oportunitate, profită la maximum de contextul din fiecare moment. Scrie în concursuri pentru bloggeri (este o rampă de lansare și poți câștiga premii, bani și alte avantaje), participă la evenimente offline pentru bloggeri, socializează mult cu alți bloggeri importanți și împrumută din autoritatea lor. Dacă privești blogul ca pe o afacere - mai ales dacă ai ales să lansezi un blog mai puțin personal și mai degrabă un proiect jurnalistic - poți avea nevoie și de bani pentru a investi în creșterea mai rapidă. Ai putea avea nevoie de bani pentru promovare, pentru echipamente foto - video profesionale (dacă este cazul) și chiar pentru proiecte speciale, concursuri și pentru a plăti alte persoane să lucreze pentru proiectul tău.

Pare simplu? Nu este! Pare complicat? Este mai simplu decât în cazul unei afaceri offline și avantajul este că poți începe part-time și aproape fără buget, fără capital inițial.