Cum să îți crești vânzările în magazinul online prin UpSell și Cross-Sell

Detalii

CategoriiIT, Shoping
Tagurimagazin online, website
Ultima actualizareMarti 18 mai 2021
Vizualizari1109

Voteaza & Distribuie

Descriere

Vrei să crești valoarea coșului de cumpărături în magazinul tău online? Vrei să vinzi mai multe produse într-o singură comandă și să ai clienți mulțumiți?

Perfect! Pentru că astăzi am să-ți vorbesc despre două tehnici de vânzare pentru magazinul tău online, care te vor ajuta să oferi clienților tăi o experiență personalizată și să obții mai mult profit. Dacă toate acestea sună bine, haide să vedem cum te poți folosi de tehnicile de upsell și cross-sell pentru a vinde corect și eficient.

Diferențele dintre UpSell și Cross-Sell

UpSell este o tehnică de vânzare prin care clientul unui magazin este încurajat să cumpere un produs mai scump față de produsul ales inițial. În general, produsele recomandate prin upselling se diferențiază printr-o calitate premium și un preț mai mare.

Reține! Produsul recomandat trebuie să dețină caracteristicile inițiale alese de client, pentru ca recomandarea să aibă sens.

Haide să vedem un exemplu:

Să spunem că vinzi telefoane mobile și accesorii. Dacă un client caută un telefon cu anumite caracteristici (sistem de operare iOS, 64 GB spațiu de stocare etc.), îi poți face o recomandare de upsell cu un model mai nou, mai scump, dar care să aibă caracteristici similare cu prima alegere. Prin tehnica de Cross-Sell urmărești produsele alese de clientul tău și completezi comanda prin recomandări de produse complementare. Revenind la exemplu nostru, în cazul tehnicii de cross-sell îi poți recomanda clientului care a ales un telefon mobil produse precum huse, adaptor priză, căști, încărcător wireless etc., în încercarea de a-i vinde mai mult.

Cum să alegi produsele pentru upsell și cross-sell

Știu, nu toate magazine vând telefoane mobile și accesorii unde e poate mai simplu să recomanzi un produs nou. Pentru a înțelege cum să îți diferențiezi produsele, trebuie să îți segmentezi clienții și să analizezi comportamentul acestora în magazinul tău. De exemplu, dacă folosești platforma Gomag, ai la dispoziție o secțiune de rapoarte care te ajută să înțelegi comportamentul clienților tăi, să identifici top produse, produsele fără vânzări și multe alte informații utile, care să te ajute în strategiile tale de promovare viitoare.

De ce e important să faci aceste analize?

Pentru că scopul tău este să le oferi clienților produse de care au nevoie, nu cele de care vrei tu să scapi. Așadar, nu insista să vinzi produse irelevante. Riști să îți enervezi clienții și să pierzi inclusiv intenția lor inițială de a cumpăra.

Acum că ai datele, cum le interpretezi?

UpSell - Analizează suma medie cheltuită pe anumite categorii de produse

Dacă un anumit segment de clienți cheltuie pe un anumit tip de produs (să revenim la exemplul cu telefoanele) în jur de 2000-2500 lei, alege produse pentru upsell cu maximum 30% mai scumpe. Important este să te gândești că în spatele unei achiziții există un buget și o limită superioară. Dacă o depășești, nu vei mai vinde.

Cross-Sell - Analizează tipuri de produse cumpărate împreună

Vezi ce tipuri de produse se cumpără cel mai des împreună și afișează recomandări și altor persoane.

Du strategia de upsell și cross-sell mai departe E-mail marketing

Email marketingul este în continuare un instrument care vinde, și o poate face foarte bine dacă îl folosești în mod corect.

Așadar, folosește informațiile pe care le ai despre clienții tăi și gândește campanii de promovare care să răspundă nevoilor lor.

Iată câteva exemple:

- În cazul coșurilor abandonate poți seta trimiterea unui email de reminder clientului respectiv și, dacă poți, oferă-i și un voucher sau un cadou;
- Trimite-i clientului tău emailuri cu produse mai scumpe (upselling), dar care acum beneficiază de o reducere;
- Trimite oferte de cross-selling pentru clienții care au cumpărat anumite produse în ultimele 7 / 30 de zile;
- Cere-i o recenzie clientului tău, impulsionează-l și cu o reducere pentru un produs complementar celui cumpărat.

Pont! Folosește GoBots, roboțeii din platforma Gomag, pentru a automatiza trimiterea acestor email-uri.

Live chat sau suport telefonic

Se spune că tonul face muzica, iar în cazul tău va putea face mai multe vânzări. Fie că te ocupi tu sau ai un agent dedicat pentru suport clienți, este foarte important să menții o atitudine pozitivă pe durata conversației cu aceștia.

Important!

Nu îți pierde răbdarea, nu ridica tonul și nu mustra clientul dacă acesta alege să nu cumpere produsul mai scump sau produsele complementare. Ostilitatea ta te va costa enorm. În loc de concluzie... Business-ul tău are nevoie de clienți. Mai mult decât atât, are nevoie de clienți mulțumiți.

Aplică aceste două tehnici de vânzare pentru magazinul tău online pornind de la intenția de a-ți ajuta clientul să aleagă produsele potrivite și, implicit, să crească profitabilitatea business-ului tău. În plus, analizează în mod constant comportamentul și profilul clienților tăi și adaptează-ți strategiile în timp real pentru a fi mereu cu un pas înaintea competitorilor tăi.

Și nu uita, în platforma Gomag ai o secțiune dedicată de raportare simplu de folosit care să te ajute să iei mereu cele mai eficiente decizii de business.

Sursa foto: gomag.ro