Avantajele vânzării produselor prin intermediul unui marketplace

Detalii

CategoriiRegional
Taguricomert
Ultima actualizareMiercuri 12 ianuarie 2022
Vizualizari409

Voteaza & Distribuie

Descriere

Una dintre cele mai eficiente afaceri din ultimii ani este vânzarea online a diferite produse, atât ca producător direct, cât și ca intermediar sau importator. Dezvoltarea rapidă a comunicațiilor mobile a făcut ca internetul să devină o piață importantă pentru sute de mii de articole și milioane de cumpărători. În acest context au apărut platforme de comerț electronic denumite marketplace-uri, unde mai multe firme își prezintă produsele și serviciile spre vânzare, cu eficiență mai mare decât dacă ar realiza aceste tranzacții prin magazine online proprii.

Iată care sunt cele mai importante avantaje ale vânzării produselor prin marketplace-uri, ca să te orientezi către profituri frumoase și o dezvoltare rapidă a afacerii tale online:

Brandul tău devine mai vizibil pentru cumpărători

Când vinzi online prin intermediul unui marketplace produsele tale sunt prezente pe o platformă vizibilă unui număr mult mai mare de oameni, pentru că aceștia sunt deja online pe site-ul respectiv și caută oferte la multe firme, care comercializează articole diferite, din toate zonele de retail. Se poate spune că marketplace-urile sunt mall-uri online, cu milioane de vizitatori în fiecare zi.

Poți să-ți extinzi afacerea la nivel internațional

Un magazin online presupune costuri de operare destul de mari și consumă mult timp, mai ales în faza de creare și lansare, dar și ulterior, pentru că necesită administrare zilnică, la nivel de stocuri, descrieri de articole, optimizări și multe altele. Prin listarea site-ului și produselor pe marketplace-uri, afacerea ta online capătă anvergură și beneficiezi de notorietatea platformei de e-commerce unde îți vinzi produsele, astfel că îți poți extinde business-ul la nivel regional și chiar internațional.

De exemplu, marketplace-ul eMAG este lider pe piața de e-commerce din România, Ungaria, Bulgaria și activează deja Cehia, Slovacia, Slovenia, Croația și Austria. În viitorul apropiat preconizează colaborarea cu Amazon, cea mai mare companie de comerț online din lume. Acum tehnologia te ajută să listezi oferte rapid pe eMag dar și pe alte marketplace-uri de interes și să urci automat facturile în contul tău fără să mai fie nevoie să te loghezi în contul tău eMag.

Poți să creezi oferte personalizate pentru clienți

Majoritatea firmelor realizează vânzări online, așa că în fața clienților se află multiple opțiuni de cumpărare și devine tot mai greu să te diferențiezi, să le captezi atenția și să-i determini să aleagă produsele brandului tău. Colaborarea cu un marketplace permite analizarea comportamentului consumatorilor și crearea unor oferte personalizate în funcție de preferințele lor, de istoricul coșului de cumpărături și de statisticile despre căutările pe platformă, pentru diferite produse.

Ai acces la promovare pe canalele de marketing online

Un marketplace are o prezență puternică pe motoarele de căutare, în special pe Google, deoarece depune eforturi constante de promovare și are departamente dedicate activităților pentru optimizări de tip SEO. Prin vânzarea pe marketplace-uri ai la dispoziție cele mai bune strategii de marketing online și poți să accesezi instrumente specifice, precum traducere automată a descrierilor de produse și notificări prin SMS pentru clienți.

Îți dezvolți afacerea online prin extindere și scalabilitate

Platformele de e-commerce îți oferă posibilitatea să externalizezi operațiunile logistice, ca să fii mai eficient în operațiunile de inventar, depozitare și transport. Ai la dispoziție opțiuni de integrare cu servicii de e-fulfillment, softuri de facturare și firme de curierat. Astfel poți să procesezi comenzile în mod centralizat și automatizat, ca să crești volumul activității și să-ți extinzi business-ul online. Ai oportunitatea de a colabora cu platforme de management pentru activităţi e-commerce cu marketplace-uri integrate, în vederea scalării afacerii tale.

Ia în considere avantajele vânzării produselor prin intermediul unui marketplace și beneficiază de o activitate eficientă în mediul online, cu perspective frumoase de creștere a activității de comerț electronic a firmei tale.


Sursa foto: shutterstock_526104310.jpg