Premiera spectacol Piateta @ Teatrul Studio

Detalii

Categorie
Spectacole
Modificat
acum 10 ani si 8 luni
Vizualizari
251

Voteaza & Distribuie

Descriere

PREMIERA LA TEATRUL STUDIO
PIAȚETA
de Carlo Goldoni, regia Mona Chirila

Duminica, 14 februarie 2010, ora 19.00, va avea loc, pe scena Teatrului Studio al UAT, premiera spectacolului "PIATETA", de Carlo Goldoni , regia Mona Chirila, avandu-i in distribuție pe studenții-actori ai Universitații de Arte Tirgu-Mureș.

Piateta_Teatrul_Studio

Spectacolul se va mai juca pe 17 și 19 februarie, incepand cu ora 19.00.

Prețul unui bilet este de 4 lei pentru elevi și studenți și 8 lei pentru adulți.

Rezervari locuri: raluca@uat.ro

„Itinerariul cultural și artistic al lui Carlo Goldoni , nascut la Veneția pe 25 februarie 1707 și mort la Paris pe 6 februarie 1793, este marcat pe de-a-ntregul de vocația teatrala. De-a lungul activitații sale literare „poetul comic" venețian urmarește visul de a realiza o interrelație intre dimensiunea „lumii" și „experiența teatrului". Este suficient sa parcurgem lunga lista a textelor goldoniene ca sa ne dam seama de cat de prolifica este fantezia poetica a autorului venețian; este vorba de un numar cu adevarat relevant: 120 de piese in proza, in versuri și in dialect, 17 tragicomedii, 47 melodrame giocose și intermezzi de valoare, 25 de drame pentru muzica, 19 drame serioase pentru muzica, 12 cantate, serenade și piese religioase, 5 scenarii scrise pentru comicii italieni de la Paris. (extrase din Prefața semnata de Carmelo Alberti a volumului Carlo Goldoni – Teatru I, Editura Humanitas, București, 2007)"

„Goldoni reformeaza teatrul de tipul commediei dell’arte și gestul sau este unul radical și emblematic. In ideea ca teatrul commediei dell’arte era un fel de teatru purificat care se facea cu actorii care utilizau maști și care aveau o tehnica speciala de joc cu masca, tehnica ce presupunea o tehnologie interioara de respirație și de control a campului vizual, de mișcare și esențializare a gesturilor și a atitudinilor corporale, o reforma a unui astfel de teatru insemna o inventare a unei intregi tehnologii de joc, o astfel de reforma presupunea nu numai modalitatea de a concepe textul teatral, ci și o reinventare a meseriei de actor. De aceea, reforma lui Goldoni devine un gest emblematic care face trimitere la teatrul modern" (Mona Chirila – regizorul spectacolului „Piațeta")