Avancronica concertului simfonic al Filarmonicii "Banatul"

Detalii

Categorie
Petreceri / Concerte
Modificat
acum 10 ani si 8 luni
Vizualizari
287

Voteaza & Distribuie

Descriere

Avancronica de concert

Joi, 4 martie 2010, ora 19

Concertul Filarmonicii „Banatul" ce va avea loc joi, 4 martie, in sala Capitol, va fi condus de maestrul Gheorghe Costin, care ne propune auditia Concertului nr. 3 in re minor pentru pian si orchestra op. 30 de Serghei Rahmaninov si Suita simfonica „Tablouri dintr-o expozitie" de Musorgski-Ravel.

Acest al treilea concert compus de Rahmaninov a fost intotdeauna respectat de toti pianistii atat pentru problemele tehnice pe care le pune cat si pentru cele muzicale. Pianistul Josef Hofmann, caruia ii fusese dedicat concertul nu l-a cantat niciodata in public, spunand ca este prea dificil pentru el. De aceea Rahmaninov, care era un pianist excelent, l-a prezentat in prima auditie in 1909, la New York. La fel ca si concertul nr.2, el cucereste publicul prin bogatia melodica si profunzimea trairilor artistice. Deosebirea consta in dinamismul mai marcant, in energia dezvoltarilor si multiplele elementele de virtuozitate. Chiar si durata este mai mare, peste 40 de minute.

Joi seara, toate calitatile concertului vor fi puse in valoare de pianistul Antonii Baryshevsky.

Arhicunoscuta in lumea muzicii, „Tablouri dintr-o expozitie" are o geneza interesanta. Totul a inceput cu intalnirea dintre Modest Musorgski si arhitectul Victor Hartmann, care era si pictor. Prietenia lor s-a nascut din dorinta comuna de a revitaliza arta rusa. La trei ani de la prima lor intalnire, in 1873, Victor moare, la 39 de ani. Musorgski, socat, organizeaza o expozitie cu peste 400 de picturi ale lui Hartmann, in memoria acestuia. Probabil atunci i-a venit ideea compozitiei, astfel ca in mai putin de 6 saptamani a finalizat o lucrare pentru pian careia i-a dat titlul de mai sus. Varianta simfonica, realizata in 1922, i-o datoram lui Maurice Ravel. Acest prestidigitator in arta orchestratiei, acest maestru al urzelilor sonore si al culorilor a desavarsit opera lui Musorgski dandu-i viata perena pe marile scene de concert.