AIESEC University - o universitate asa cum isi doresc studentii

Detalii

Categorie
Evenimente diverse
Modificat
acum 10 ani si 8 luni
Vizualizari
506

Voteaza & Distribuie

Descriere

AIESEC UNIVERSITY–O UNIVERSITATE ASA CUM ISI DORESC STUDENTII

Miercuri, 11 martie, ora 18, in Aula Magna a Universitatii de Vest Timisoara are loc evenimentul de deschidere al AIESEC University, proiect organizat de AIESEC Timisoara. Tot miercuri, incepand cu ora 10 dimineata, in holul Universitatii de Vest, are loc o intalnire cu tineri internationali in cadrul unui „sal global", ocazie prin care studentii pot afla mai multe despre diferite culturi.

AIESEC isi propune sa contribuie direct la dezvoltarea diferitelor abilitati la tineri si studenti. Proiectul AIESEC University vine astfel in sprijinul a peste 100 de studenti cu oportunitatea de invatare nonformala. Pregatirea studentilor participanti va fi una profesionala, grupata in sesiuni de traininguri, workshop-uri si in stagii de practica in cadrul unor companii locale cu experienta in domeniu. Acest proces de invatare se desfasoara in cadrul a patru scoli diferite: HR School, Marketing School, Business School si IT School. Traineri specializati din Timisoara, Bucuresti, Cluj si Brasov ii vor pregati pe studenti sa faca fata asteptarilor de pe piata autohtona.

In urma pregatirii teoretice si practice, studentii se pot inscrie la stagii de practica platite in strainatate, in domeniul ales in cadrul AIESEC University. Practica in strainatate poate fi experimentata pe perioada verii, astfel participantii vor dobandi o pregatire completa si in afara granitelor tarii pe specializarea aleasa.

Evenimentul de deschidere va readuce in facultate reprezentanti ai companiilor din Timisoara, care vor impartasi studentilor din experienta lor. Invitatii vor afla mai multe despre importanta educatiei alternative in pregatirea studentilor, precum si o parte din cerintele actuale ale angajatorilor.

"Satul global" care va avea loc in holul universitatii isi propune ca studentii sa interactioneze cu alte culturi si sa se bucure de diversitatea muzicala, culinara, artistica si multe altele. Cei sase invitati straini isi vor reprezenta fiecare tara in cadrul unui dialog intercultural.

AIESEC este recunoscuta de ONU ca una dintre cele mai mari organizatii de tineri, la nivel global, cu o experienta de 61 de ani in dezvoltarea tinerilor ca viitori lideri in societate. In Romania AIESEC este prezenta din 1990, numarand in momentul de fata 13 sucursale in orase cheie. In 2009, AIESEC Timisoara sarbatoreste 16 ani de activitate.

MARKETING SCHOOL CONTINUA

" Marketing School 20008 a fost pentru mine un exercitiu foarte bun. Am avut ocazia sa pun in practica cunostiintele acumulate atat in timpul sesiunilor cat si cele acumulate anterior. De asemenea, in urma am obtinut un post la firma careia i-am realizat strategia de promovare. Daca atunci cand vezi un afis, o reclama sau o campanie iti pui intrebari in legatura cu de ce si cum a fost facuta, cu siguranta iti vei gasi locul la Marketing School." declara un fost participant la Marketing School 2008, Alen Todorov.

Succesul de anul trecut al proiectului Marketing School a dus la realizarea celei de-a doua editii a acestuia: Marketing School 2009. Tinand cont de feedback-urile participantilor si trainerilor din prima editie, anul acesta Marketing School a marit perioada de practica si a creat o agenda care acopera mai multe segmente ale marketingului.

Participantii vor avea parte de doua saptamani de training-uri si workshop-uri (4 aprilie- 17 aprilie) tinute de oameni specializati cum sunt Stefan Liute, Ciprian Man, Adriana Nica, Radu Ceuca, Alin Zainescu si multi alti profesionisti de la care studentii vor invata si cu care vor putea sa interactioneze. Marketing School 2009 nu se rezuma doar la teorie. Tinerii vor forma cinci echipe a cate cinci membrii, fiecare persoana ocupand unul dintre urmatoarele posturi: account manager, PR, copywriter, marketing specialist, art director. Cele 5 echipe vor putea pune in practica cunostiintele si abilitatile acumulate si dezvoltate in perioada de training.

In cele trei saptamani de practica (27 aprilie–17 mai), studentii vor avea ocazia sa cunoasca piata de marketing din Timisoara si sa realizeze o campanie de promovare a unui produs sau serviciu pentru urmatoarele companii: imobiliare.ro, X3Studios, Lipoplast, Babel, Silver no.9.

De asemenea, studentii participanti vor beneficia de Programul Exchange prin care acestia pot aplica la stagii de practica platita in strainatate pe marketing, comunicare sau design.

" Ne-am dat seama ca este nevoie de o noua amprenta asupra marketingului si de aceea am apelat la traineri specializati din Bucuresti si Timisoara care sa stimuleze creativitatea studentilor cu cele mai noi informatii din domeniu. De aceasta data tinerii vor avea la dispozitie trei saptamani de practica in care vor putea finaliza campania de promovare." (Daniela Buga, membru al comitetului de organizare)

HR SCHOOL RASPUNDE NECESITATILOR STUDENTILOR

HR School a fost conceput ca reactie a AIESEC Timisoara la necesitatile studentilor, de cunoastere si aprofundare a domeniului Resurselor Umane atat din punct de vedere teoretic, cat si practic.

Proiectul se muleaza pe cunostiintele participantilor si este gandit pe doua niveluri: incepatori- cei care nu au nicio cunostiinta despre domeniu sau au cunostiinte minime si avansati- cei care au mai avut contact cu domeniul si vor sa aprofundeze.

HR School este structurat in doua saptamani de pregatire teoretica si trei saptamani de practica. In primele doua saptamani participantii la proiect dobandesc si apofundeaza cunostiinte de resurse umane pe baza trainingurilor specializate tinute de persoane care lucreaza in domeniul resurselor umane. Despre motivarea angajatilor performanti, politici de CSR, leadership, comportament organizational, cultura organizationala vorbesc invitati cu experienta: Ionela Pantea, Oana Lupu (Manpower – lider mondial pe piata resurselor umane), Paul Caramidariu (Honeywell), Bogdan Centea (Continental) si multi altii.

Studentii au ocazia sa realizeze un stagiu la una dintre companiile partenere AIESEC si sa inteleaga mai bine activitatile pe care le desfasoara departamentul de resurse umane timp de trei saptamani.

"Prin acest proiect ne dorim ca studentii sa inteleaga ca este timpul ca in Romania sa un se mai foloseasca sintagma forta de munca, ci resurse umane. Diferenta dintre acestea doua este una majora, forta de munca descrie mai degraba sclavia, pe cand resurse umane presupun managementul si coordonarea personalului", Claudiu Maru Popescu, coordonator HR School.

BUSINESS SCHOOL – "BUSINESS" PENTRU TINERI

In perioada 11 martie-17 mai AIESEC Timisoara invita studentii sa faca primul pas in cariera prin proiectul Business School. Acesta se adreseaza tuturor studentilor din mediul universitar timisorean interesati de subiectul antreprenoriat/ intraprenoriat. Proiectul are ca obiectiv incurajarea implicarii tinerilor in mediul business local, prin realizarea unui plan de afaceri propriu.

Timp de doua saptamani, 30 de studenti au sansa de a dobandi cunostiinte si abilitati necesare unui antreprenor in cadrul training-urilor si workshop-urilor. Traineri specializati vor vorbi despre teme de actualitate din domeniu. Sesiunile de pregatire se vor focaliza pe comunicare organizationala, planificare strategica si project management.

Puntea de legatura dintre studenti si mediul de afaceri va fi creata de specialisti din mediul local: Razvan Ogircin - managing partner AIMS Human Capital Timisoara, Sorin Predescu - creative director Brandstalk, Dragos Salageanu - country manager la Feige Business Advisors Romania. Impreuna cu alti invitati, vor impartasi din experienta acumulata in mediul de afaceri timisorean si nu numai.

La finalul pregatirii teoretice, participantii vor avea ocazia sa realizeze si un stagiu de practica de trei saptamani, la una din companiile partenere AIESEC.

" Noi ne-am propus prin Business School sa oferim tinerilor, printr-un mediu de invatare alternativ, cunostiintele necesare pentru a-si insusi capacitati de management. Totodata, proiectul presupune o pregatire asupra a ce inseamna mediul corporatist, in Timisoara si in Romania per ansamblu", Vlad Salageanu, coordonatorul proiectului Business School.

IT SCHOOL PROPUNE MUNCA IN ECHIPA

IT School ofera studentilor interesati de lumea stiintelor reale un cadru propice pentru aprofundarea cunostintelor si pentru a-si exersa capacitatea de lucru in echipa.

Proiectul se adreseaza studentilor pasionati de Informatica de la Universitatea de Vest si Universitatea Politehnica si ati propune starnirea interesului pentru diferitele etape din dezvoltarea unui produs software. Aceste etape sunt reprezentate prin pozitia generica aferenta in cadrul unei companii: manager de proiect, analist cerinte, arhitect/designer, dezvoltator, tester si suport. Pe langa trainingurile tehnice vor fi tinute si traininguri de soft skills – managementul timpului, comunicare eficienta si managementul conflictelor. Scopul IT School este ca participantii sa-si imbogateasca cunostintele in domeniul informatic, atat din punct de vedere teoretic, cat si din punct de vedere practic.

Sesiunile de pregatire prin traininguri vor dura doua saptamani si au caracter de workshopuri, fiind interactive. O tema importanta care va fi atinsa este cea referitoare la calitatile necesare unui si cazuri de buna practica in domeniu. Astfel participantii pot sa testeze ce presupun pozitiile respective in cadrul companiilor locale si sa-ti aleaga un subdomeniu pe care sa se specializeze.

Pe parcursul perioadei de practica, participantii vor fi impartiti in echipe si vor lucra la proiecte propuse de companiile partenere, sub indrumarea acestora. Partea practica va dura intre trei si cinci saptamani, in functie de complexitatea proiectelor propuse.

" Ce ma atrage pe mine la acest proiect este faptul ca priveste informatica asa cum nu se face la scoala. Munca in echipa este un factor important, mai ales ca in domeniul IT esti incurajat de obicei sa lucrezi singur", Alex Volosencu, organizator IT School.