Jump to content
Forum Roportal
Sign in to follow this  
cioanas

Ce este Iadul?

Rate this topic

Recommended Posts

Ce este iadul?

In Noul Testament termenul "iad" traduce cuvantul grecesc care este transliterat "gheena" (Mat 5:22,29-30; 10:28; 18:9 ectc). Numele este derivat de la cuvantul ebraic ge(ben)(bene) ,hinnom,valea (fiilor,fiului lui) Hinnom, o vale din apropiere de Ierusalim (Ios 15:8; 18:16) unde copii erau sacrificati in foc , in legatura cu ritualurile pagane (2Imp 23:10 ;2 Cron 28:3 ect).

Derivarea numelui original este necunoscuta , dar Hinnom este aproape cu certitudine numele unei persoane.

In scrierile ebraice de mai tarziu Gheena a ajuns sa insemne locul de pedeapsa pentru pacatosi (Esdra 7:36). A fost descris ca un loc unde focul nu mai poate fi stins-ideea generala de foc ,ca expresie a judecatii divine,este intalnita in Vechiul Testament(Deut 32:22;Dan 7:10).

Literatura rabinica contine diferite pareri cu privire la cei care vor suferi pedeapsa vesnica.Erau raspandite ideile potrivit carora suferintele unora se vor sfarsi prin anihilare sau ca in unele cazuri focurile din Gheena erau curatitoare (Roh Hashana 16b-17a, Babab Mezra 58b).Dar cei care sustineau aceste doctrine afirmau de asemenea realitatea pedepsei eterne pentru anumite categorii de pacatosi .

 

Invatatura Noului Testament intareste crezul potrivit caruia focul iadului nu poate fi stins(Marcu 9:43),este etern (Mar 18::yahoo: ,iar pedeapsa acesta este opusul vietii vesnice (Mat 25:46). Nu exista nici o idee care sa sugereze ca aceia care intra in Iad ies vreodata din el.Totusi,Noul Testament lasa loc ca pentru credinta ca in timp ce iadul ,ca manifestare a maniei implacabile a lui Dumnezeu i9mpotriva pacatului,este nesfarsit,existenta celor care sufera s-ar putea sa nu fie nesfarsita.Este dificil sa reconciliem implinirea finala a intregului univers in Cristos (Efes 1:10 ;Col 1:20) si existenta permanenta a celor care Il resping pe Cristos.

Unii teologi au sustinut ca o pedeapsa eterna este eterna prin efectele sale, in orice caz ,etern nu inseamna neaparat "fara sfarsit", ci subantelege "o perioada lunga care depaseste orizontul mintal al scriitorului" (J.A. Beet).

Pe de alta parte Apoc 20:10 indica un chin constient si nesfarsit pentru diavol si agentii lui . ;este adevarat ca afirmataia este facuta intr-un pasaj incarcat de simboluri si unii afirma ca un sfarsit similar ii asteapta pe oamenii care refuza sa se pocaiasca in final .In orice caz nu ar trebui sa permitem nici un gand sa ne retraga atentia de la seriozitatea avertismentelor Domnului Isus cu privire la realitatea judecatii facute de Dumnezeu in lumea viitoare.

In Iac 3:6 Gheena ,la fel ca si iazul fara fund in Apoc 9:1 pare sa fie sursa raului pe pamant.

Imaginile NT despre pedeapsa eterna nu sunt uniforme. In afara de foc ,pedeapsa mai este descrisa cu intuneric (Mat 25:30) ,moarte (Apoc 2:11), nimicire si excludere din prezenta lui Dumnezeu (2Tes 1:9;Mat 7:21) si ca datorie care trebuie platita (Mat 5:25-26).

Numai in 2 Pet 2:4 intalnim verbul tartaroo ,tradus aruncat in Adanc .Tartaroos este cuvantul clasic pentru locul de pedeapsa eterna ,dar aici este aplicat la sfera intermediara de pedeapsa pentru ingerii cazuti.

 

Este important de stiut ca Iadu a fost creeeat pentru diavol si ingerii lui . Noi oamenii suntem chemati la impacare cu Dumnezeu prin Jertfa de la Golgota .Isus Cristos este singura Cale de-a scapa de pedeapsa vesnica a lui Dumnezeu pentru noi pacatosii:

 

IOAN 3:14 Si, dupa cum a inaltat Moise sarpele in pustie, tot asa trebuie sa fie inaltat si Fiul omului,

IOAN 3:15 pentruca oricine crede in El sa nu piara, ci sa aiba viata vecinica.

IOAN 3:16 Fiindca atit de mult a iubit Dumnezeu lumea, ca a dat pe singurul Lui Fiu, pentruca oricine crede in El, sa nu piara, ci sa aiba viata vecinica.

IOAN 3:17 Dumnezeu, in adevar, n'a trimes pe Fiul Sau in lume ca sa judece lumea, ci ca lumea sa fie mintuita prin El.

IOAN 3:18 Oricine crede in El, nu este judecat; dar cine nu crede, a si fost judecat, pentruca n'a crezut in Numele singurului Fiu al lui Dumnezeu.

IOAN 3:19 Si judecata aceasta sta in faptul ca, odata venita Lumina in lume, oamenii au iubit mai mult intunerecul decit lumina, pentruca faptele lor erau rele.

IOAN 3:20 Caci oricine face raul, uraste lumina, si nu vine la lumina, ca sa nu i se vadeasca faptele.

IOAN 3:21 Dar cine lucreaza dupa adevar, vine la lumina, pentruca sa i se arate faptele, fiindca sint facute in Dumnezeu.``

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ce este iadul?

...

 

Poti demonstra existenta iadului ca loc de chin vesnic constient cu o singura CONDITIE: daca dovedesti biblic ca sufletul omului este NEMURITOR.

...A.Ar mai fi una:Sa-si calce nitel Dumnezeu promisiunea ca VIATA VESNICA este numai pentru cei buni si nu pentru cei pacatosi(adica sa le dea nemurirea si celor pacatosi, despre care El Insusi a spus ca plata lor este MOARTEA, nu chinul vesnic intr-un loc creat de... CINE???) :yahoo:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Poti demonstra existenta iadului ca loc de chin vesnic constient cu o singura CONDITIE: daca dovedesti biblic ca sufletul omului este NEMURITOR.

...A.Ar mai fi una:Sa-si calce nitel Dumnezeu promisiunea ca VIATA VESNICA este numai pentru cei buni si nu pentru cei pacatosi(adica sa le dea nemurirea si celor pacatosi, despre care El Insusi a spus ca plata lor este MOARTEA, nu chinul vesnic intr-un loc creat de... CINE???) :yahoo:

 

Iadul este locul de executie a deavolului cu toata suita lui de ingeri rai plus oamenii care au ascultat de el.

Dumnezeu nu arde pe nimeni vesnic, acest lucru a existentei iadului vesnic a intrat si in protestantism.

 

Acesta e conceptul satanei, ca el a spus Evei ca va trai vesnic daca va minca din pomul oprit, iar Dumnezeu a zis ca va muri.

Acuma pe cine sa credem?

Pana si sufletul poate muri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uneori, NT sublineaza consecintele serioase ale pacatului prin faptul ca se refera la "a doua moarte" (Iuda 12;Apoc 2:11, ectc). Aceasta este o expresie rabinica a carui semnificatie este pierzarea vesnica. Trebuie inteleasa impreuna cu pasajele in care Domnul nostru a vorbit despre "focul cel vesnic pregatit pentru diavol si ingerii lui" (Matei 25:41), "pedeapsa vesnica" (pusa in contrast cu "viata vesnica", Mat 25:46), si alte expresii asemanatoare.

 

"MAT 25:46 Si acestia vor merge in pedeapsa vecinica, iar cei neprihaniti vor merge in viata vecinica.``

 

Deci Biblia ne spune sigur ca unii vor avea parte de viata vesnica, iar altii de pedeapsa vesnica!

 

Atunci nu intra in conflict cu partea care spune ca

"Plata pacatului e Moartea" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sa-si calce nitel Dumnezeu promisiunea ca VIATA VESNICA este numai pentru cei buni si nu pentru cei pacatosi(adica sa le dea nemurirea si celor pacatosi, despre care El Insusi a spus ca plata lor este MOARTEA, nu chinul vesnic intr-un loc creat de... CINE???) :yahoo:

 

prin Viata Vesnica, crestinul intelege intalnirea vesnica pe care o va avea cu Dumnezeu dupa aceasta viata

pin Moartea ca plata pentru pacat se intelege Moartea Vesnica!

 

nu este nici o contradictie de teremeni aici

Share this post


Link to post
Share on other sites
prin Viata Vesnica, crestinul intelege intalnirea vesnica pe care o va avea cu Dumnezeu dupa aceasta viata

pin Moartea ca plata pentru pacat se intelege Moartea Vesnica!

 

nu este nici o contradictie de teremeni aici

 

Cam multe concepte din astea.

Dumnezeu ar trebui sa isi concedieze purtatorul de cuvant, nu prea explica lucrurile pe intelesul oamenilor.

Daca noi in secolul 21 nu intelegem toate sensurile, oamenii in evul mediu cred ca erau ca o turma de oi.

 

beeeeee :yahoo:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uneori, NT sublineaza consecintele serioase ale pacatului prin faptul ca se refera la "a doua moarte" (Iuda 12;Apoc 2:11, ectc). Aceasta este o expresie rabinica a carui semnificatie este pierzarea vesnica. Trebuie inteleasa impreuna cu pasajele in care Domnul nostru a vorbit despre "focul cel vesnic pregatit pentru diavol si ingerii lui" (Matei 25:41), "pedeapsa vesnica" (pusa in contrast cu "viata vesnica", Mat 25:46), si alte expresii asemanatoare.

 

"MAT 25:46 Si acestia vor merge in pedeapsa vecinica, iar cei neprihaniti vor merge in viata vecinica.``

 

Deci Biblia ne spune sigur ca unii vor avea parte de viata vesnica, iar altii de pedeapsa vesnica!

 

Ai citat bine: PEDEAPSA, si nicidecum PEDEPSIREA!!!

Biblia se refera atunci cand foloseste in dreptul vietii si mortii atributul VESNICA, nu la ceva continuu ci la ceva odata primit- de neschimbat!Cam asa cred eu...

 

Intre prima moarte respectiv moartea a doua, diferenta este ca din cea a doua nu mai exista inviere!

Iazul de foc din apocalipsa este o metafora a DISTRUGERII, si nicidecum a unei existente infinite si constiente in chinuri.Dupa cum se observa in Apocalipsa, in iazul de foc sunt aruncate atat fiinte vii(oameni, diavolul, ingerii rai), cat si anumite stari de lucruri(Moartea si Locuinta mortilor).Impreuna, atat cele care au simturi cat si cele care nu au simturi ni se spune ca vor fi "chinuite".Personal, cred ca si "chinuite" este o metafora a DISTRUGERII PE VECIE, chiar daca la fiinte se aplica dintr-o stare de constienta!Ultimul dusman al vietii-spune Biblia- Moartea, va fi si el NIMICIT, in final!De aceea eu nu cred ca Dumnezeu izoleaza Raul undeva in Univers, ci il va inlatura pe veci.

 

Dupa cum am mai spus, pentru ca in iad sa fie chinuite in stare de constienta anumite persoane, acestea trebuie sa fie NEMURITOARE.Ori nemurirea o are doar Dumnezeu si este un dar pe care il primesc doar cei credinciosi,pentru ceilalti plata este MOARTEA.

 

Cioanas,as dori sa te intreb ceva: CUM sustine Biblia ca a creat Dumnezeu OMUL: MURITOR sau NEMURITOR?As dori, daca vrei, sa lamurim nitel acest lucru, inainte de a merge mai departe!

 

Raspuns:

Iadul este o centrala termica pe baza de bricheti umani.

:yahoo:

 

prin Viata Vesnica, crestinul intelege intalnirea vesnica pe care o va avea cu Dumnezeu dupa aceasta viata

pin Moartea ca plata pentru pacat se intelege Moartea Vesnica!

 

nu este nici o contradictie de teremeni aici

De acord cu tine!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Omul a fost creat nemuritor. Moartea a intrat in omenire prin pacat!

 

Daca moartea acesta de care vorbesti tu ar fi vesnica ,atunci cuvintele din Apocalipsa nu-si mai au rostul:

 

"APOC 20:10 Si diavolul, care-i insela, a fost aruncat in iazul de foc si de pucioasa, unde este fiara si proorocul mincinos. Si vor fi munciti zi si noapte in vecii vecilor.

 

APOC 20:11 Apoi am vazut un scaun de domnie mare si alb, si pe Celce sedea pe el. Pamintul si cerul au fugit dinaintea Lui, si nu s'a mai gasit loc pentru ele.

 

APOC 20:12 Si am vazut pe morti, mari si mici, stind in picioare inaintea scaunului de domnie. Niste carti au fost deschise. Si a fost deschisa o alta carte, care este cartea vietii. Si mortii au fost judecati dupa faptele lor, dupa cele ce erau scrise in cartile

 

APOC 20:13 Marea a dat inapoi pe mortii cari erau in ea; Moartea si Locuinta mortilor au dat inapoi pe mortii cari erau in ele. Fiecare a fost judecat dupa faptele lui.

 

APOC 20:14 Si Moartea si Locuinta mortilor au fost aruncate in iazul de foc. Iazul de foc este moartea a doua.

APOC 20:15 Oricine n'a fost gasit scris in cartea vietii, a fost aruncat in iazul de foc.

 

Deci toti vor invia si vor fi judecati! Cei care vor fi aruncati in Iad: "vor fi munciti zi si noapte in vecii vecilor"!

 

Ca sa redevina nemuritor, pentru a simti pe veci binecuvantarea sau blestemul, este NEAPARAT nevoie ca omul pacatos sa manance din pomul vietii(Apoc.2.7).Ce te face sa crezi ca Dumnezeu le va acorda acest merit si celor pacatosi, pentru ca acestia sa devina nemuritori, si astfel sa poata fi "chinuiti zi si noapte in vecii vecilor"?

 

Ba da, isi au rostul, dar poate nu le intelegem noi corect, Apocalipsa fiind presarata de realitati si metafore.

Deci, in iazul de foc sunt aruncate:Diavolul, Fiara,Prorocul mincinos, Moartea si Locuinta mortilor si orice om nu este gasit scris in cartea vietii - dupa cum vezi la un loc vor fi "chinuite" atat fiinte care au simturi, cat si stari de lucruri care NU simt nimic!Eu cred ca cuvantul "chinuite" poate reprezenta distrugerea pe veci :o data pentru totdeauna, chiar daca fiintele vii vor "gusta" inainte de a muri durerile arderii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ca sa redevina nemuritor, pentru a simti pe veci binecuvantarea sau blestemul, este NEAPARAT nevoie ca omul pacatos sa manance din pomul vietii(Apoc.2.7).Ce te face sa crezi ca Dumnezeu le va acorda acest merit si celor pacatosi, pentru ca acestia sa devina nemuritori, si astfel sa poata fi "chinuiti zi si noapte in vecii vecilor"?

 

Ba da, isi au rostul, dar poate nu le intelegem noi corect, Apocalipsa fiind presarata de realitati si metafore.

Deci, in iazul de foc sunt aruncate:Diavolul, Fiara,Prorocul mincinos, Moartea si Locuinta mortilor si orice om nu este gasit scris in cartea vietii - dupa cum vezi la un loc vor fi "chinuite" atat fiinte care au simturi, cat si stari de lucruri care NU simt nimic!Eu cred ca cuvantul "chinuite" poate reprezenta distrugerea pe veci :o data pentru totdeauna, chiar daca fiintele vii vor "gusta" inainte de a muri durerile arderii.

 

Daca Dumnezeu invie oamenii,nimeni nu poate sa i se impotriveasca! "Meritul" de-a trai vesnic in chin, nu prea este un merit ci este o pedeapsa! Multi ar dori ca sa nu ajunga in chinul vesnic, ci sa moara si sa nu ajunga niciodata la judecata!

 

Tu spuneai: "Eu cred ca cuvantul "chinuite" poate reprezenta distrugerea pe veci :o data pentru totdeauna, chiar daca fiintele vii vor "gusta" inainte de a muri durerile arderii."

 

Dumnezeu spune altceva: "Deci toti vor invia si vor fi judecati! Cei care vor fi aruncati in Iad: "vor fi munciti zi si noapte in vecii vecilor"!"

 

A fi muncit zi si noapte in vecii vecilor inseamna altceva decat a fi distrus! Te-au muncit vreodata gandurile ,sa nu poti dormi noaptea ? Asta inseamna ca te-ai zvarcolit in pat si tot timpul te-a obsedat gandul cu privire la un lucru! Daca ai fi distrus intr-o clipa nu ai mai fi muncit ,fiindca nu ai mai exista!

Deci sa fim atenti cu interpretarea ,ca altfel scoatem aberatii!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×