Jump to content
Forum Roportal
Sign in to follow this  
adrian1974

Insomnia

Rate this topic

Recommended Posts

Anxios in curs de vindecare, cu atacuri de panica pana acum 5 luni, am probleme de 2 saptamani cu somnul. Au debutat odata cu vestea ca sotia mea trebuie sa se interneze pentru a se opera laparoscopic la bila(fiere). Au urmat seri cu somn de 5, 6 ore incepand de la ora 22.30 maxim 23.00 pana la 4.00 - 4.30 apoi somn iepuresc. Operatia a trecut cu bine, dar mie mi-au ramas insomniile. Ieri incadrul sedintei de psihoterapie am discutat pe tema tulburarii de somn si psihoterapeutul mi-a dat o serie de sfaturi. Culmea, aseara nu am putut dormi deloc. M-am ridicat de o groaza de ori din pat, am pus muzica de relazare in surdina, am baut lapte cu putina miere, am luat o capsula de ulei de lavanda, dar degeaba. Ma prins dimineata super obosit, fara sa reusesc sa dorm si sunt acum la servici rupt in doua. E nasoala noua ipostaza. Doresc sfaturi, ajutor de la cei ce au trecut prin aceste etape sau de la cei care ma pot ajuta.

multumesc,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca sa faci sport, de preferinta de echipa, cu 2-3 ore inainte de culcare. Stiu ca nu-i prea simplu daca esti si la lucru, dar trebuie sa gasesti o solutie

Share this post


Link to post
Share on other sites

E putin cam greu cu sportul, deoarece primul atac de panica l-am facut in luna ianuarie in timp ce jucam tenis. Am renuntat la 3 meciuri de fotbal pe saptamana si o partida de tenis din cauza atacuriilor de panica. Am mai incercat de 2 ori sa joc fotbal dar dupa 5 minute ma ia gandul ca mi se face rau si simt apoi un puls in gat insotit de ameteli, sufocare ..... Alergari usoare fac si plimbari aproape zilnice.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Anxios in curs de vindecare, cu atacuri de panica pana acum 5 luni, am probleme de 2 saptamani cu somnul. Au debutat odata cu vestea ca sotia mea trebuie sa se interneze pentru a se opera laparoscopic la bila(fiere). Au urmat seri cu somn de 5, 6 ore incepand de la ora 22.30 maxim 23.00 pana la 4.00 - 4.30 apoi somn iepuresc. Operatia a trecut cu bine, dar mie mi-au ramas insomniile. Ieri incadrul sedintei de psihoterapie am discutat pe tema tulburarii de somn si psihoterapeutul mi-a dat o serie de sfaturi. Culmea, aseara nu am putut dormi deloc. M-am ridicat de o groaza de ori din pat, am pus muzica de relazare in surdina, am baut lapte cu putina miere, am luat o capsula de ulei de lavanda, dar degeaba. Ma prins dimineata super obosit, fara sa reusesc sa dorm si sunt acum la servici rupt in doua. E nasoala noua ipostaza. Doresc sfaturi, ajutor de la cei ce au trecut prin aceste etape sau de la cei care ma pot ajuta.

multumesc,

 

 

Componenta esentiala a vietii, somnul, are un rol determinant in buna functionare a sistemului imunitar, recuperarea energiei, calitatea sanatatii generale, fizica si mentala. Cauzele deteriorarii calitatii si duratei somnului sunt numeroase, implicand uneori afectiuni organice, iar alteori factori psihici si sociali, alimentatia necorespunzatoare, sedentarismul, abuzul de tutun, alcool si cafea. O combinatie de suplimente naturale si terapii complementare (acupunctura, reflexoterapie, meloterapie) impreuna cu modificarea unor obiceiuri de viata vor imbunatati calitatea si durata somnului dvs. Este vorba de limitarea consumului de alcool, tutun si cafea (daca este cazul), renuntarea la somnul de peste zi, efectuarea de exercitii fizice moderate cu 3-4 ore inainte de culcare (pentru eliminarea tensiunii musculare si a stresului), consumul la masa de seara de alimente usor digerabile, din care vor lipsi obligatoriu branzeturile si citricele, recunoscute ca factori excitanti ai sistemului nervos („ucigasi ai somnului”). Remedii naturiste: Suplimente alimentare - Triptofan - un aminoacid esential (precursor al serotoninei) care favorizeaza somnul si relaxarea. Poate fi administrat sub forma unor suplimente nutritionale sau consumand alimente bogate in acest compus: lapte, banane, carne de curcan. Actiunea curativa a triptofanului este potentata de prezenta vitaminei B6, care intareste capacitatea organismului de a converti acest aminoacid. Un supliment de vitamina B complex sau consumul de germeni de grau, ficat de vita, banane si seminte de floarea soarelui vor rezolva acest aspect. Magneziu - mineral cu actiune sedativa naturala, prezent in: cereale integrale, drojdie, banane, migdale, spanac. Poate fi luat si ca supliment, in doze de 300 mg pulbere, seara, cu o ora inainte de culcare. Fitoterapie - 40 g radacina de valeriana, 30 g flori de levantica, 15 g flori de musetel, 15 g frunze de menta. Se face o infuzie dintr-o lingurita de amestec la o cana de apa, care se bea cu o jumatate de ora inainte de culcare. Gemoterapie - cele mai potrivite remedii in cazul dvs. sunt: extractul din muguri de salcie si extractul din muguri de tei argintiu, care se vor utiliza conform prospectului insotitor. Aromaterapie - aromatizarea aerului din camera de dormit cu esente volatile de levantica sau portocal amar. Acest procedeu se poate realiza prin folosirea unui pulverizator sau a unei lampi speciale de aromaterapie. Uleiurile esentiale induc, prin inhalare, efecte calmante si sedative asupra sistemului nervos central, pastrand constanta secretia epifizara de melatonina pe parcursul noptii.

Se poate incerca 'Somn linistit' de la faracie sau Dormicum ori Stilnox. Atentie, ultimlele doua, folosite indelungat pot da dependenta ca si benzodiazepinele. In opinia mea, in cazul tau, anxietatea/depresia este cauza principala. Aici ttrebuie umblat. Problema cu sotia a umplut cumva paharul ! Curaj, va trece ! Multa sanatate si sa auzim numai de bine !

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu dorm mai mult de 3 ore pe noapte de 5 ani jumate .....de cind am ramas paralizat de la git in jos in urma unui accident rutier.[dureri ,spasme etc.]mai trag cu bere ...ma ajuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
E putin cam greu cu sportul, deoarece primul atac de panica l-am facut in luna ianuarie in timp ce jucam tenis. Am renuntat la 3 meciuri de fotbal pe saptamana si o partida de tenis din cauza atacuriilor de panica. Am mai incercat de 2 ori sa joc fotbal dar dupa 5 minute ma ia gandul ca mi se face rau si simt apoi un puls in gat insotit de ameteli, sufocare ..... Alergari usoare fac si plimbari aproape zilnice.

 

Atunci incearca sa faci un sport necompetitiv si care sa nu iti ceara consum brusc de energie. Ai putea face inot, sa studiezi miscarile, te concetrezi asupra respiratie si a coordonarii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Atunci incearca sa faci un sport necompetitiv si care sa nu iti ceara consum brusc de energie. Ai putea face inot, sa studiezi miscarile, te concetrezi asupra respiratie si a coordonarii.

aici e unul dintre cele mai tari web siteuri din lume referitor la probleme neurologice ....engleza.

http://sci.rutgers.edu/forum/showthread.php?t=89303

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc tuturor pentru sfaturi. L-am ascultat pe tavi_ar si am renuntat sa mai mananc aseara branzeturi si citrice. Surpinzator am adormit bustean dupa ce mancasem doar o banana:). Am adormit pe la 22.30 trezindu-ma pe la 5.00 apoi inca o repriza de la 5.20 pana la 7.30. Sa o tin tot asa. :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Anxios in curs de vindecare, cu atacuri de panica pana acum 5 luni, am probleme de 2 saptamani cu somnul. Au debutat odata cu vestea ca sotia mea trebuie sa se interneze pentru a se opera laparoscopic la bila(fiere). Au urmat seri cu somn de 5, 6 ore incepand de la ora 22.30 maxim 23.00 pana la 4.00 - 4.30 apoi somn iepuresc. Operatia a trecut cu bine, dar mie mi-au ramas insomniile. Ieri incadrul sedintei de psihoterapie am discutat pe tema tulburarii de somn si psihoterapeutul mi-a dat o serie de sfaturi. Culmea, aseara nu am putut dormi deloc. M-am ridicat de o groaza de ori din pat, am pus muzica de relazare in surdina, am baut lapte cu putina miere, am luat o capsula de ulei de lavanda, dar degeaba. Ma prins dimineata super obosit, fara sa reusesc sa dorm si sunt acum la servici rupt in doua. E nasoala noua ipostaza. Doresc sfaturi, ajutor de la cei ce au trecut prin aceste etape sau de la cei care ma pot ajuta.

multumesc,

 

Incearca cu exercitii fizice si masaj (daca iti permiti) reflexoterapie, ceai de tei.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×