Jump to content
Forum Roportal
ioana_bz

Sfaturi utile pentru un contabil incepator

Rate this topic

Recommended Posts

Buna Sunt incepatoare si m-am angajat ca sa tin contabilitatea primara intr-o firma si ar fi trebuit sa fie prezent un contabil care sa ma invete, dar atunci cand am inceput munca mi s-a spus ca acel contabil va veni doar atunci cand are treaba in firma Firma nu este foarte mare deci nu sunt f multe acte de facut dar totusi eu care nu am mai lucrat deloc pana acum propriu-zis chiar nu stiu ce sa fac Ma poate ajuta cineva sa imi sugereze cam cum trebuie sa imi organizez timpul ?

 

Multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites
Buna Sunt incepatoare si m-am angajat ca sa tin contabilitatea primara intr-o firma si ar fi trebuit sa fie prezent un contabil care sa ma invete, dar atunci cand am inceput munca mi s-a spus ca acel contabil va veni doar atunci cand are treaba in firma Firma nu este foarte mare deci nu sunt f multe acte de facut dar totusi eu care nu am mai lucrat deloc pana acum propriu-zis chiar nu stiu ce sa fac Ma poate ajuta cineva sa imi sugereze cam cum trebuie sa imi organizez timpul ?

 

Multumesc anticipat

pai...

pt inceput trebuie sa-ti faci cateva dosare mari si late.....( bibliorafturi)

1.furnizori

2.clienti.

3.casa in lei....( dosar care cuprinde toate cheltuielile facute de firma catre diferiti clienti plus cheltuielile cu intretinerea --facturi si bonuri de casa)

acest dosar il faci luna de luna, separat..in el inserezi situatia finala a lunii respective ( o foaie finala)..este de fapt o balanta contabila la sfarsit de luna

3.fise de inventar..daca lucrezi cu marfa --spre redistributie si ai o magazie

4 NIR ( nota de intrare receptie ) daca ai marfa care intra si ramane pe stoc sau nu

balanta contabila ---la fiecare sfarsit de luna.....

bilantul contabil /an

..............

la inceputul fiecare luni se depun la circa financiara 2 formulare ( 101 si 301)....balanta contabila..declaratiile de venit si tva...pentru luna trecuta

Edited by newtask

Share this post


Link to post
Share on other sites
pai...

pt inceput trebuie sa-ti faci cateva dosare mari si late.....( bibliorafturi)

1.furnizori

2.clienti.

3.casa in lei....( dosar care cuprinde toate cheltuielile facute de firma catre diferiti clienti plus cheltuielile cu intretinerea --facturi si bonuri de casa)

acest dosar il faci luna de luna, separat..in el inserezi situatia finala a lunii respective ( o foaie finala)..este de fapt o balanta contabila la sfarsit de luna

3.fise de inventar..daca lucrezi cu marfa --spre redistributie si ai o magazie

4 NIR ( nota de intrare receptie ) daca ai marfa care intra si ramane pe stoc sau nu

balanta contabila ---la fiecare sfarsit de luna.....

bilantul contabil /an

..............

la inceputul fiecare luni se depun la circa financiara 2 formulare ( 101 si 301)....balanta contabila..declaratiile de venit si tva...pentru luna trecuta

Multumesc mult pentru raspuns sper sa reusesc sa ma descurc si sa fac niste declaratii corecte As mai avea o intrebare datele care trebuie sa le trec in decl 101 si 300 de unde trebuie sa le iau ? :blink: daca mai aveti si alte sfaturi le astept

Edited by ioana_bz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Multumesc mult pentru raspuns sper sa reusesc sa ma descurc si sa fac niste declaratii corecte As mai avea o intrebare datele care trebuie sa le trec in decl 101 si 300 de unde trebuie sa le iau ? :o: daca mai aveti si alte sfaturi le astept

 

Sal, sunt nou pe aceasta arie si ca sa nu mai deschid alt topic am zis ca ar fi mai bine sa postez aici.. as vrea sa intreb pe cei cunoscatori daca am vreo sansa la un inceput de cariera in domeniu, mentionez ca am aproape 27 de ani, am terminat la o fac. de stat la stiinte econ. - din pacate insa nu un profil de contabilit. - si am lucrat pana acum 1an si jumat. la o firma

unde am efectuat printre altele si operatiuni de contabilit. primara (in Ciel modul gest.com si in SAGA stocuri).. Insa cred ca nu prea este relevanta aceasta experienta. Intrebarea e daca as avea sanse de a intra intr.o firma specializata, care tine contabilit. pt. mai multe firme de diverse dimensiuni - unde treptat sa pot acumula experienta practica pentru a putea depasi faza de conta. primara si a putea deveni contabil (nu ma refer la expert). Situatia este si mai delicata pt. ca nici nu locuiesc in capitala unde probabil sunt mai multe oportunitati in domeniu... Si altfel ma pot ajuta cu ceva cursuri de genul celor de la Eurocor?

Sper ca m am facut inteles, ms anticipat pt. raspuns.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am dilit, citez mesaje din 2007 :o:

 

 

Situatia este si mai delicata pt. ca nici nu locuiesc in capitala unde probabil sunt mai multe oportunitati in domeniu... Si altfel ma pot ajuta cu ceva cursuri de genul celor de la Eurocor?

Sper ca m am facut inteles, ms anticipat pt. raspuns.

Daca doresti am manuale de contabilitate in format electronic, scrie-mi pm cu adresa ta de mail, daca doresti sa lucrezi in domeniu si esti autodidact, vei reusi.

Edited by OacOac
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
M-am dilit, citez mesaje din 2007 :lol:

 

 

 

Daca doresti am manuale de contabilitate in format electronic, scrie-mi pm cu adresa ta de mail, daca doresti sa lucrezi in domeniu si esti autodidact, vei reusi.

 

Buna, eu sunt noua pe acest forum dar de indata ce am observat o posibila sursa de invatare a contabilitatii (manuale de contabilitate in format electronic) am sa indraznesc sa te rog foarte frumos daca se poate sa mi le trimiti si mie....

 

MULTUMESC din suflet! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
M-am dilit, citez mesaje din 2007 :)

Daca doresti am manuale de contabilitate in format electronic, scrie-mi pm cu adresa ta de mail, daca doresti sa lucrezi in domeniu si esti autodidact, vei reusi.

 

daca poti trmite-mi si mie te rog manualel de conta in format electronic.

mersi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
daca poti trmite-mi si mie te rog manualel de conta in format electronic.

mersi.

 

 

vreau si eu, te rog da-mi un semnal in casuta postala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua. Peste putin timp doua persoane cunoscute doresc sa isi deschida o societate noua, un SA (adica sa fie doi actionari). Urmeaza ca eu sa fiu contabilul. Mentionez:

- firma ce urmeaza a se deschide este un salon de masaj (firma mica);

- eu (viitorul contabil) sunt la facultate in curs (facultatea de management-financiar-contabil), specializarea finante-banci - trec anul 3;

- nu am experienta in contabilitate (doar 1,5 ani de contabilitate primara - operator pc);

Intreb:

- de cati contabili are firma nevoie? (contabil sef, contabil primar etc)

- are firma nevoie de director economic? Daca da, ce conditii trebuie sa indeplineasca acesta?

- cati angajati trebuie sa apara in acte?

- exista un director general?

- ce trebuie sa faca contabilul la formalitatile de deschidere a societatii?

- am drept de semnatura? de declaratii etc?

 

p.s. Daca am pus intrebari aberante, va rog sa ma scuzati, dar, dupa cum am mai precizat, nu am habar de absolut nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
M-am dilit, citez mesaje din 2007 :roll:

 

 

 

Daca doresti am manuale de contabilitate in format electronic, scrie-mi pm cu adresa ta de mail, daca doresti sa lucrezi in domeniu si esti autodidact, vei reusi.

 

 

Vreau si eu acel manual daca se poate. Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×