Sari la conținut
Forum Roportal
Broscuta_Fermecata

Despre contabili

Evaluează acest topic

Postări Recomandate

Ideea topicului mi-a venit dupa ce intr-un timp destul de scurt am schimbat mai multi contabili, din diverse motive. Majoritatea celor pe care ii cunosc sunt nemultumiti de contabilii cu care colaboreaza. As vrea pareri din ambele tabere, atat de la contabili, cat si de la cei care beneficiaza de serviciile lor. Ce ar trebui sa faca un contabil si ce nu, cam cum ar arata relatia normala dintre contabil si beneficiar. Ma intereseaza si cum controlezi totusi un contabil in conditiile in care l-ai angajat tocmai pentru ca tu nu stii sa faci lucrul asta.

Pentru mine, principalele nemultumiri au fost urmatoarele:

1. comunicare foarte proasta. Adica azi aparea o reglementare contabila si de obicei aflam prea tarziu, pentru ca nici unul nu foloseste un sistem simplu de gen newsletter prin care sa te anunte de lucrurile astea. Apoi, cred ca trebuie sa stim dinainte cum stam cu impozite, tva-uri etc. si sa gasim eventual niste solutii in limitele legii.

2. desi initial mi se promitea tot sprijinul, consultanta financiara etc. (si eram taxata in consecinta, evident), lucrurile se rezumau la: eu duc actele (aranjate, ordonate, ca sa nu fie mare deranjul pentru contabil) si primesc apoi un dosar din care nu mi se explica nimic.

3. niciodata nu am auzit un contabil care sa vina cu o idee "creativa" pentru imbunatatirea situatiei firmei. Adica: daca el observa niste chestii prin actele tale, sa vina si sa iti spuna "uite, eu cred ca aici e o problema si o putem rezolva astfel" sau "daca faci asta ai putea obtine niste rezultate mai bune".

4. cireasa de pe tort a fost pentru mine pretentia de crestere a tarifului cu 30% pentru ca am mai angajat un om si am mai facut un leasing.

Ar mai fi, dar acum atat mi-a venit.

Problema mi se pare mai mare cand vine vorba de control. Eu una nu am nici o treaba cu contabilitatea si nici nu trebuie sa am atata timp cat platesc un om pentru asta. Totusi traiesc mai mereu cu gandul ca daca ala face o trasnaie prin acte, tot eu raspund.

Va astept cu comentarii :friends:

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salutri Broscutzo :doh: , Sarbatori Fericite , si lasa contabili...

Esti haioasa :lol: , hai sa ti le explic gradual

1.nici cei care reglementeaza si elaboreaza legile nu stiu ce si cum , incearca un contabil cu dubla specializare sau care sa cunoasca si drept si contabilitate dar evident asta se va vedea la nota de plata... :friends:

2.aici depinde cum ti-ai creat relatie cu el/ei...poti duce linistita actele la gramada ca in fond si la urma urmei asta face contabilul , ti le aranjeaza cronologic , le indosarieaza si le preda la client , iar pe langa acte mai face balante de verificare , bilant etc

3.asta e ce-a mai dulcica fraza , cum sa ai un contabil "creativ" , nici pana acum n-ai invatat ca te costa "creativitate" iar cel care iti zice ce probleme ai si cum ar fii bine sa continui activitatea se cheama auditor da aceea e alta meserie unde mai trebuie sa si interpretezi datele nu doar sa te joci cu ele cum face un contabil...deci scoate banul .. :o:

4.e si normal , peste tot taxarea se face in functie de puterea financiara a clientului

 

PS: vrei sa te scoti ieftin mai pe romaneste , te scoti dar iti pui si pielea la bataie , mai exact poti plati pe cineva dintr-o firma de contabilitate sa-ti tina evidenta in afara firmei dar atunci nu mai este raspunzator contabilul pentru situatia fin a firmei ci dl/d-na administrator .

PS2: stiu firme in Bucuresti care din 1996 cand s-au infiintat n-au primit nici un control ...e doar o alta varianta :)

 

...si nu ii mai acuza atat ca au si ei o pregatire si trebuie sa platesti in conformitate cu ea (intreab-o pe Mirelutza ce mancatorie si cat dureaza sa faci stagiu la CECAR) ;) ,hihihi ma constitui aparatorul lor ca stiu cum merg lucrurile ...adevarul e ca iau bani toti dar treaba buna fac doar unii

 

te-am pupat ;)

Editat de master_mind

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

master...gresit total. Am platit mereu cat mi s-a cerut, fara nici o problema. Mereu spun ce vreau si intreb cat costa sa obtin ce vreau. Omul imi zice tariful, eu dau banii. Da' sa faca treaba. Ca toate astea le promite fiecare la inceput, da' pe urma...pauza. Iar cu marirea de tarif, scuza-ma. Cum sa ceri 30% in plus pentru un angajat si un leasing??? ;) Iar la solutii "creative", m-am referit la chestii elementare, ca n-am vreo transnationala. Dar daca eu bag azi 100 de mil in firma si te intreb pe tine ca si contabil cum mi-i iau inapoi, iar tu imi zici ca nah...vezi si tu cum poti, cand modalitatea e extrem de simpla doar ca eu nu o stiam la inceput, ce naiba sa zic? Pentru asta tre sa platresc auditor? :friends: Pai eu am avut contabil care nu imi capsa bonurile si toate prostiile alea de hartii ca are studii superioare si e sub nivelul ei sa capseze. :lol: Si imi lua si o gramada de bani pentru repliccile astea.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
master...gresit total. Am platit mereu cat mi s-a cerut, fara nici o problema. Mereu spun ce vreau si intreb cat costa sa obtin ce vreau. Omul imi zice tariful, eu dau banii. Da' sa faca treaba. Ca toate astea le promite fiecare la inceput, da' pe urma...pauza. Iar cu marirea de tarif, scuza-ma. Cum sa ceri 30% in plus pentru un angajat si un leasing??? :D Iar la solutii "creative", m-am referit la chestii elementare, ca n-am vreo transnationala. Dar daca eu bag azi 100 de mil in firma si te intreb pe tine ca si contabil cum mi-i iau inapoi, iar tu imi zici ca nah...vezi si tu cum poti, cand modalitatea e extrem de simpla doar ca eu nu o stiam la inceput, ce naiba sa zic? Pentru asta tre sa platresc auditor? :jester: Pai eu am avut contabil care nu imi capsa bonurile si toate prostiile alea de hartii ca are studii superioare si e sub nivelul ei sa capseze. :D Si imi lua si o gramada de bani pentru repliccile astea.

gresit total unde ? explicale gradual ca altfel le facem drob...si nu ca n-ar fii bun dar cade greu la digestie :P

 

Ai platit ? si in contractul cu ei ce scrie ? Modifica tipizatul si plateste in conformitate cu ceea ce primesti . Ceri si mai mult , cand stii ca taxele pentru un angajat sunt 70%din salariu (aici ma refer pentru angajator +salariat ). chestii elementare sunt aducatoare de profit , nu ? pai atunci ia-ti ori consultant ori auditor ? tu ce mai administrezi daca eu iti zic cum sa-ti scoti banii din firma ? si ia zi la ce modalitate extrem de simpla faci referire ca poate iti mai dau 2-3ponturi creative gratuite :P . Informatii costa , informatia inseamna putere , un om informat e mai destept de 3-4ori decat unul destept din nastere :o: . Mi se pare normal , stres , sesiune , nopti nedormite ca sa capseze bonuri , pai astea sa fac in timp facult cand lucrezi ca "ucenic" ....si pana la urma totul tine de negociere si cat de dur esti dispus sa joci ca in conditiile in care imi gasesc usor client/contabil joc dur si negociez la liniutza toate situatiile ..daca nu ...e o piata libera :cheer: ...cunosc pers si cazuri in care s-au pierdut zeci de mii e euro pentru ca nu a stiut preturile de pe piata pentru serviciile respective....mereu informarea si informatia m-au scos la liman....desi stiu ca nu e timp cateodata nu e greu sa dai un search pe google sau sa intrebi un prieten avizat...orice e posibil numai sa vrea omul...si pana la urma nevoia te invata ...eu unul asa am invatat sa imi citesc analizele , sa invat simptomele pentru anumite boli , sa gatesc sa spal sa cos etc...la care as adauga putin si setea de cunoastere...daca ai probleme sau vrei lamuriri poti lasa un e-mail in pm si ti-l trimit si eu pe al meu ..ca am o suita de prieteni economisti ..si mai ales ca eu ajut dezinteresat si benevol doar ca stau cam slabutz la capitolul timp

8)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Broscutzel...sfatul meu e sa pui mana sa iti angajezi un contabil (cu studii superioare- sa aiba drept de semnatura pe situatiile financiare si sa raspunda pt ceea ce face), ii poti face un contract part-time, astfel nu va mai trebui sa apelezi la cabinet de expertiza si sa le duci actele frumos aranjate.

 

Implicandu-l direct in activitatea de productie el iti poate veni in ajutor si cu sfaturi si idei pt marirea cifrei de afaceri.

 

Stiu ce se intampla la firmele de expertiza, au asa multe firme incat prea putin le pasa de nevoile agentilor economici.

 

Bafta multa...si nu mai arunca banii pe fereastra :o: :jester:

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ia uite-o ce repejor a aparut :o: Mereu am avut expert contabil, nu m-am zgarcit la bani si sunt genul de clienti ok, fara pretentii absurde. Intrebare: e mai buna varianta cu firma de conta sau cu contabil angajat? Cam care ar fi avantajele si dezavantajele la cele 2 variante? Legal, in care din ele sunt mai in siguranta?

Mersi pentru sfaturi :jester:

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Ia uite-o ce repejor a aparut :o: Mereu am avut expert contabil, nu m-am zgarcit la bani si sunt genul de clienti ok, fara pretentii absurde. Intrebare: e mai buna varianta cu firma de conta sau cu contabil angajat? Cam care ar fi avantajele si dezavantajele la cele 2 variante? Legal, in care din ele sunt mai in siguranta?

Mersi pentru sfaturi :jester:

in siguranta ? pai de cine te temi ? 8)

contabil angajat lucreaza direct cronologic si sistematic pe cand la firma tu ai zis ca te duci cu plasa cu acte la ei ...si ti-am zis depinde cum stabilesti ca sunt firme care tin evidenta dar responsabilitatea cade in seama clientului pe cand contabil angajat semneaza si raspunde pentru situatie si totusi administratorul sa aiba si el grija ce semneaza :P ....profit maxim sa ai :D

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Ia uite-o ce repejor a aparut :flowers: Mereu am avut expert contabil, nu m-am zgarcit la bani si sunt genul de clienti ok, fara pretentii absurde. Intrebare: e mai buna varianta cu firma de conta sau cu contabil angajat? Cam care ar fi avantajele si dezavantajele la cele 2 variante? Legal, in care din ele sunt mai in siguranta?

Mersi pentru sfaturi :P

Hai sa le luam pe rand:

1. Cel angajat la firma ta: se implica direct in activitate, stie cursul lucrurilor, inevitabil se implica in activitate, ajunge sa cunoasca clientii si fz, iti vine in ajutor cu idei si sfaturi, iti merge tie bine ...ii merge si lui bine, cu preturi intre 200-400 (in fct de marimea afacerii si a volumului de munca) lei scapi usor si de povara asta.

 

2. Firma de expertiza: efectueaza servicii la gramada, ii doare-n cot daca tu nu mai vrei sa lucrezi cu ei (oricand isi gasesc clienti), asadar putin le pasa de activitatea ta...ii doare doar sa-si faca banutul. Nu se implica prea mult in activitate, nestiind cu ce se mananca domeniul tau cu siguranta mare suport nici nu vei gasi la ei. Le dai poate uneori chiar mai multi banuti decat la un contabil cu studii super si experienta.

 

Eu, sincer, optez pentru un contabil angajat, exista si o altfel de colaborare cand vezi zilnic omul la ochi, mai poti fura si tu din meserie...te va ajuta sa nu fii furata :D

 

Pupicioi :o:

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am auzit ca s-ar putea sa se puna o conditie celor care vor vrea sa infiinteze o firma...si anume, cunostinte minime in legatura cu ce inseamna infiintarea unei firme,taxe,impozite,salariati...

 

Si mi se pare o idee foarte buna. :P ...ptr ca, de multe ori mi se pun intrebari din partea patronilor....

"Dar cum adica nu sunt banii mei(din casa)?

"Dar de ce trebuie sa platesc asa de mult?"

"Nu as putea sa-i dau un salariu mai mic?"

"Dar de ce nu pot sa trec de la platitor de impozit pe profit, pe platitor de impozit pe venit?"( evident,ca atunci cand au infiintat societatea, au auzit profit,....pai sigur,profit! cum sa nu? trecem pe profit!....si intre timp afla ce inseamna de fapt platitor de impozit pe profit :flowers: )

" Si atunci eu cati bani am acum?"

 

Si multe multe intrebari din astea....care inainte ma enervau la culme dar acum doar zambesc.

 

Si stii ce fac mai nou?

Listez lergile noi care apar,ce are legatura cu firma respectiva, si apoi ii pun sa citeasca.astfel nu mai poate sa-mi reproseze ca nu a stiut sau ca nu a fost informat.

Editat de sheeda

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Am auzit ca s-ar putea sa se puna o conditie celor care vor vrea sa infiinteze o firma...si anume, cunostinte minime in legatura cu ce inseamna infiintarea unei firme,taxe,impozite,salariati...

Ar putea exista condiţii pentru cei care vor să administreze o firmă. Ca să

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

×