Vitamine care ajută stimularea creșterii părului

Vitamine care ajută stimularea creșterii părului

Detalii

CategoriiInfrumusetare
Taguripar, vitamine
Ultima actualizareJoi 15 septembrie 2022
Vizualizari87

Voteaza & Distribuie

Descriere

Substanțele nutritive furnizate de alimentație au un rol important atât pentru sănătate, cât și pentru frumusețe. Acestea sunt implicate în numeroase funcții ale organismului, iar deficiențele nutriționale se asociază cu diferite dezechilibre. O dietă echilibrată, variată și sănătoasă poate asigura cu succes necesarul zilnic de nutrienți. În anumite cazuri, la recomandarea medicului sau dieteticianului, unele vitamine sau minerale pot fi suplimentate. Nutrienții sunt importanți inclusiv pentru sănătatea părului.

Iată ce vitamine stimulează creșterea părului.

Vitamine din complexul B

Dintre vitaminele din complexul B, cele mai importante pentru stimularea creșterii părului sunt folatul (B9), biotina (B7), cobalamina (B12) și riboflavina (B2). Deficiențele acestor vitamine s-au asociat cu probleme de cădere a părului (1).

Surse alimentare:

  • Folat: cereale, vegetale cu frunze verzi (spanac, kale), broccoli, sparanghel, leguminoase boabe (linte, fasole)
  • Biotină: cartof dulce, nuci și semințe, carne, organe de animale, ouă, pește
  • B12: alimente de origine animală – lactate, carne, ouă, pește.
  • Riboflavină: carne slabă, organe de animale, lapte, ouă.

Vitamina C


Vitamina C poate stimula creșterea părului prin următoarele mecanisme (2):

  • Facilitează absorbția fierului. Anemia prin deficit de fier se asociază cu probleme de cădere a părului.
  • Stimulează producția de colagen, proteină care stimulează sinteza de keratină – un element esențial în structura firului de păr.
  • Protejează organismul de stresul oxidativ, care poate favoriza căderea părului.

Vitamina C se găsește în fructe și legume nepreparate termic, cum ar fi citrice, ardei gras, spanac, kiwi.

Vitamina D

Nivelurile serice scăzute de vitamina D s-au asociat cu alopecia areata (afecțiune autoimună care produce căderea părului) și cu o severitate mai mare a bolii. În orice caz, suplimentarea vitaminei are rezultate doar în cazul în care se identifică un deficit prin analize de sânge (1). Principala sursă de vitamina D este soarele, deoarece organismul sintetizează acest nutrient sub acțiunea radiațiilor ultraviolete. Cea mai importantă sursă alimentară de vitamina D este peștele gras (somon, macrou, hering, sardine).

Vitamina A


Un aport adecvat de vitamina A sau retinol stimulează producția de sebum la nivelul scalpului, care previne ruperea firelor de păr. În orice caz, excesul acestei vitamine a fost incriminat pentru căderea excesivă a părului. Sursele alimentare de vitamina A includ ficatul, peștele gras, ouăle, lactatele, ardeiul gras, vegetalele cu frunze verzi, roșiile, cartoful dulce, caise, mango.

Vitamina E


La pacienții cu alopecia areata, s-a identificat un nivel scăzut de vitamina E în sânge, comparativ cu persoanele sănătoase. De asemenea, suplimentarea vitaminei la acești pacienți a avut efecte favorabile pentru sănătatea părului. Și în acest caz, un aport excesiv s-a asociat cu risc de cădere a părului. Vitamina E se găsește în special în germeni de grâu, migdale, uleiuri vegetale extravirgine, pește, vegetale cu frunze verzi.

Prin urmare, adoptă o alimentație variată, pentru a te asigura că ai un aport corect de vitamine. Poți opta și pentru produse cosmetice îmbogățite cu aceste vitamine sau pentru suplimentele alimentare pentru păr.

Referințe:
  1. Almohanna, Hind M., et al. “The Role of Vitamins and Minerals in Hair Loss: A Review.” Dermatology and Therapy, vol. 9, no. 1, 13 Dec. 2018, pp. 51–70, ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6380979/, 10.1007/s13555-018-0278-6. Accessed 15 Sept. 2022.
  2. Landes, Ellen. “The 8 Best Supplements for Hair Growth, according to a Dietitian.” Healthline, Healthline Media, Sept. 2022, healthline.com/nutrition/best-vitamins-hair-growth. Accessed 15 Sept. 2022.
  3. Ashpari, Zohra “Can I Use Vitamins to Promote Hair Growth?” Medicalnewstoday.com, Medical News Today, 22 Sept. 2020, medicalnewstoday.com/articles/318403. Accessed 15 Sept. 2022.
Sursa foto: Shutterstock.com