Sapte pasi pentru un somn mai bun

Sapte pasi pentru un somn mai bun

Detalii

CategoriiSanatate
Taguri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari1240

Voteaza & Distribuie

Descriere

Esti ursuz in ultima vreme? Te simti epuizat? Poate solutia este sa dormi mai mult. Gandeste-te la toti factorii care te pot impiedica sa dormi bine, de la stresul zilnic de la munca, la responsabilitatile familiare sau necazurile neasteptate cum ar fi bolile, problemele in amor sau cele financiare. Nu e de mirare ca somnul tau placut a ramas doar o amintire in ultima vreme.


Nu trebuie sa fii condamnat la nopti nesfarsite de nesomn, in care sa te tot foiesti de pe o parte pe alta. Iata cateva sfaturi utile care te vor ajuta sa dormi mai bine:


1. Fa-ti un program de somn

Du-te la culcare si trezeste-te de fiecare data la aceeasi ora, chiar si in weekend sau in vacante. Organismul isi va forma astfel un ciclu de somn-veghe care, in timp, te va impiedica sa mai ai nopti albe. Daca totusi nu adormi in primele 15 minute dupa ce te-ai pus in pat, ridica-te si fa ceva relaxant. Intoarce-te in pat numai dupa ce te simti suficient de obosit. Altfel, te vei stresa ca nu ai somn si iti vei compromite toata odihna nocturna.


insomnie


2. Ai grija la ce mananci si bei

Nu te du la culcare prea satul, dar nici cu stomacul gol. Discomfortul cauzat de aceste senzatii te va impiedica sa adormi. De asemenea, limiteaza consumul de lichide inainte de somn, pentru ca sa nu te trezesti in toiul noptii sa mergi la toaleta. Evita nicotina, alcoolul si cafeaua inainte de culcare. Nicotina si cofeina iti vor alunga somnul iar alcoolul ii vor afecta calitatea.


3. Fa-ti un ritual de culcare

Fa aceleasi lucruri in fiecare seara pentru a-i da un semnal clar corpului tau ca te pregatesti de culcare. Ritualul de culare include un dus caldut, cititul unei carti placute, un ceai cu efect calmat sau ascultatul unor melodii lente. Activitatile relaxante iti vor linisti organismul si vor facilita instalarea somnului. Evita, pe cat posibil, televizorul sau statul la calculator, pentru ca acestea au efect stimulat asupra creierului si alunga somnul.


somn


4. Fa-te cat mai comod

Aranjeaza-ti camera pentru somn. Asta inseamna un loc cu o temperatura nu prea ridicata, intunecos si linistit. Cumpara-ti draperii intunecoase, dopuri de urechi, un ventilator si orice altceva care sa te ajute sa dormi mai bine.


De asemenea, conteaza si salteaua, perna si patul pe care dormi. Acestea trebuie sa fie moi si confortabile. Copii si animalele de companie nu au ce cauta in dormitorul tau. Ei trebuie sa aiba propriile camere respectiv locuri de dormint!


5. Nu dormi prea mult in timpul zilei

Somul prelungit de dupa-amiaza afecteaza odihna nocturna, mai ales daca ai probleme cu insomnia sau ai obiceiul sa dormi prost noaptea. Daca totusi vrei sau simti nevoia sa atipesti putin dupa-amiaza, limiteaza acest pui de somn la 30 de minute.


nesomn


6. Fa exercitii fizice in timpul zilei

Activitatea fizica regulata te ajuta sa adormi mai repede pentru ca iti consuma energia negativa. Vei adormi mai repede si te vei trezi mai odihnit. Evita insa sportul inainte de culcare pentru ca iti va da prea multa energie si nu vei mai putea adormi. Mai bine fa sport dimineata devreme sau imediat dupa ce te intorci de la lucru. Seara rezerv-o pentru activitati relaxante, propice instalarii somnului.


7. Tine-ti in frau stresul

Atunci cand ai prea multe de facut si de rezolvat, intreg organismul va avea de suferit, nu doar calitatea somnului tau. Pentru a reinstaura pacea in viata ta, incearca, pe cat posibil, sa tii stresul in frau. Organizeaza-te mai bine, prioritizeaza activitatile si repartizeaza si altora o parte din sarcinile tale. Acorda-ti cate o pauza din cand in cand, rade cat mai mult si goleste-ti mintea de orice probleme inainte sa te pui la somn.