Parteneriate între casele de pariuri și personalități sau entități din lumea sportului românesc

Detalii

CategoriiSport
TaguriFotbal, pariuri sportive
Ultima actualizareLuni 11 octombrie 2021
Vizualizari576

Voteaza & Distribuie

Descriere

Între casele de pariuri și sport există o relație de interdependență. Fără sport, nu ar exista case de pariuri, iar fără case de pariuri, în noul context economic, este tot mai greu să existe sport. Naționala de fotbal a României, cele mai multe cluburi de fotbal din Liga I, dar și numeroase echipe din eșalonul secund au printre sponsori branduri din industria jocurilor de noroc. De asemenea, primele două ligi au ca sponsor de titlu o agenție de pariuri.

FCSB, CFR Cluj, Dinamo, CFR Cluj, Universitatea Craiova, Rapid, UTA Arad, FC Voluntari, Farul Constanța și FC Botoșani sunt echipele de top sprijinite financiar de bookmakeri. Potrivit informațiilor publicate în presa sportivă, FCSB și Universitatea Craiova primesc câte 800.000 de euro pe an de la același operator, prin contractul de sponsorizare.

În ceea ce privește parteneriatul dintre FRF și Fortuna, forul condus de Răzvan Burleanu ar primi 350.000 de euro pe an, iar operatorul are periodic oferte promoționale care vizează meciurile „tricolorilor”, de care pariorii pot profita folosind un cod promoțional Fortuna. Nu numai echipele, FRF sau LPF sunt asociate cu agențiile de pariuri, ci și foste glorii ale fotbalului românesc. Ilie Dumitrescu, Gheorghe Craioveanu, Florin Răducioiu, Bogdan Stelea, Daniel Pancu, Marius Lăcătuș sau Gabi Balint sunt ambasadori ai diverselor branduri din această industrie.

„Pariurile sportive au salvat sportul”


Într-un spot publicitar pentru o casă de pariuri, difuzat în această perioadă la televizor, apare și Cătălin Moroșanu. Luptătorul a mai avut și în trecut legături cu operatori de jocuri de noroc, fiind sprijinit în organizarea unor gale de lupte.

„Este foarte greu să construiești ceva în România, mai ales de la 0. Poate o să pară ca spun cuvinte mari, dar pariurile sportive au salvat sportul românesc. Fără această sursă de finanțare multe proiecte erau în faliment. Uitați-vă peste tot, la orice eveniment sportiv din țară, nu există să nu fie fotografia unei case de pariuri pe un tricou, pe un banner, în colțul unui ring sau pe marginea unui teren de fotbal. Gândiți-vă cum ar fi arătat totul fără acești bani. Dynamite Fighting Show este un proiect care funcționează și cu acest tip de combustibil. Este o asociere cu câștiguri de ambele părți”, declara „Moartea din Carpați”.

Agențiile de pariuri se implică și în finanțarea sporturilor electronice sau a baschetului. Același brand sponsorizează CSM Oradea, Liga Națională Masculină de baschet și Cupa României, fiind implicat și în competițiile de 3x3.

Situația este aceeași în toată lumea

Nu doar sportul românesc a început să depindă de banii proveniți din parteneriatele cu industria pariurilor. Situația este aceeași în toate țările lumii unde jocurile de noroc sunt legale. Fotbalul britanic riscă să intre în criză după ce guvernul de la Londra a interzis logo-urile agențiilor pe tricourile jucătorilor și pe bannerele publicitare de pe stadioane. West Ham United, Wolverhampton, Newcastle, Leeds United, Burnley , Brentford, Watford, Southampton și Crystal Palace, plus alte șase din Championship (Liga a 2-a), vor pierde împreună peste 100 de milioane de lire sterline, o sumă deloc de neglijat, chiar și pentru englezi.