Obiceiuri sanatoase in alimentatie

Obiceiuri sanatoase in alimentatie

Detalii

CategoriiSanatate
TaguriFitness
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari2803

Voteaza & Distribuie

Descriere

viata lunga si sanatoasaTrebuie sa recunoastem ca multe lucruri le facem din obisnuinta, printre care si alimentele ce le consumam. Toti urmarim sa avem un stil de viata sanatos. In acest sens ar trebui sa tii cont de aceste 5 obiceiuri, si, mai mult, sa devina reguli in regimul tau alimentar. E necesar sa aplici aceste 5 reguli in fiecare zi iar atunci rezultatele nu se vor lasa asteptate.


1. Nu sari micul dejun


Foarte multe persoane si-au facut un obicei (prost) de a sari peste micul dejun! Scuzele de genul: „m-am grabit la job" sau „nu am timp dimineata" nu ar trebui sa incapa in discutie.


Micul dejun reprezinta o masa foarte importanta deoarece iti poate asigura necesarul de energie pentru intreaga zi, daca contine alimente sanatoase, bineinteles.


E dovedit faptul ca persoanele care obisnuiesc sa ia micul dejun se mentin in forma fara prea mult efort.


Trebuie mentionate aici si efectele nocive ale cafelei daca aceasta e consumata pe stomacul gol.


Obisnuiti-va sa intampinati zorii zilei cu un bol de cereale integrale cu lapte, fructe, legume, oua sau produse lactate usoare cum ar fi iaurtul sau sana.


2. Consuma multe lichide


Si in cazul lichidelor pe care trebuie sa le consumam exista o lista de prioritati zilnice. Uite cum trebuie sa arate:


1. apa

2. cafea sau ceai fara zahar

3. laptele degresat

4. sucurile fara zahar

5. sucurile cu zahar sau bauturile alcoolice (maxim 1 pe zi la femei si 2 in cazul barbatilor).


Daca nu respecti aceasta ordine incearca cat de repede sa te apropii de cerinte.


obiceiuri-sanatoase3. Mananca fructe si legume de 5 ori pe zi


Sunt din ce in ce mai raspandite informatiile in privinta beneficiilor ce rezulta din consumul de fructe si legume. Atunci se pune intrebarea de ce multi nu tin cont de acest lucru? Raspunsul difera de la caz la caz, insa de preferat ar fi ca toti sa constientizam importanta alimentatiei intr-o viata lunga si sanatoasa.


Doza zilnica recomandata de specialisti e de 5 portii/zi (fructe si legume).


4. Renunta la sare


Daca crezi ca insistentele sfaturi din mass-media de a reduce consumul de zahar, sare si grasimi sunt degeaba sa stii ca te inseli amarnic. Consumul abuziv de sare provoaca cresterea tensiunii arteriale si poate declansa aparitia diverselor afectiuni de inima.


Nutritionistii recomanda limita consumului de sare la 6 grame pe zi, echivalentul unei lingurite.


5. Evita gustarile de seara


Cine nu a savurat chipsuri la serialul preferat, o castron mare de popcorn la vizionarea ultimelor hituri sau o inghetata imensa la filmul preferat de dragoste? Nu conteaza cauzele si ordinea lor, trebuie renuntat la gustarile de seara!


De ce?


1. Pentru ca de cele mai multe ori le consumi fara sa-ti fie foame. In timp ce scena de la tv te captiveaza cu totul uiti de cat bagi in gura si constati ca ai mancat tot castronul cu chips-uri.

2. Pentru ca nu este deloc indicat sa mananci seara dupa ora 6-7, cu atat mai putin aceste gustari cu calorii goale. Eventual gustari sanatoase precum fructe sau legume.


Ar fi minunat sa-ti controlezi hipotalamusul si sa nu fie nevoie de actiuni de genul: sa inchizi usa cu cheia la bucatarie sau sa pui lacat pe frigider! Dar daca e necesar recurge si la aceste ponturi.