La ce riscuri te expui cand circuli cu anvelope de iarna uzate

La ce riscuri te expui cand circuli cu anvelope de iarna uzate

Detalii

CategoriiAuto/moto
Tagurianvelope auto, Anvelope de iarna
Ultima actualizareMarti 16 noiembrie 2021
Vizualizari84

Voteaza & Distribuie

Descriere

Daca ar stii la ce riscuri se expun in momentul in care pornesc la drum cu anvelopele uzate, multi soferi s-ar gandi, poate, de doua ori inainte, fie ca este vara sau iarna. De fapt, pericolele nu ii pandesc numai pe ei, ci si pe ceilalti participanti la trafic care se intersecteaza cu vehiculul respectiv pe drum. Atat anvelopele de iarna, cat si cele de vara trebuie sa fie in stare buna, sa nu prezinte urme de uzura sub limita admisa, pentru ca, in acest fel ofera confort si siguranta.

Riscurile la care se expun cei care circula cu anvelope uzate pot fi urmatoarele:


Risc de explozie


Un cauciuc foarte tocit poate exploda in orice moment, indiferent de viteza cu care ruleaza automobilul. Expertii spun ca la o viteza de 60 km/h, explozia unei anvelope poate fi fatala pentru sofer si pasageri.

Risc de acvaplanare


Una dintre principalele cauze care provoaca acvaplanarea este uzura cauciucurilor. Cu cat acestea sunt mai tocite si sculpturile lor sunt mai putin profunde, cu atat surplusul de apa se evacueaza mai greu. Astfel, suprafata de contact intre pneu si sosea, care asigura aderenta, devine minima si se poate produce acvaplanarea, la schimbarea directiei, la accelerare sau la franare.

Controlul vehiculului este mai dificil

Este foarte important ca posesorul auto sa se preocupe constant de intretinerea masinii sale. Dotarea cu cauciucuri de iarna noi este un adevarat rasfat pentru functionarea in conditii optime a autovehiculului, dar si pentru asigurarea confortului soferului in timpul mersului. In acest sens se va consulta pe internet un top al anvelopelor de iarna, alcatuit din preferintele si recomandarile celorlalti soferi, alegandu-se cea mai buna optiune.

Greseala majora a soferilor romani este ca sunt tentati sa aleaga ce e mai ieftin, crezand ca in acest mod economisesc bani. Daca anvelopele sunt foarte uzate si de proasta calitate, automat este ingreunat si controlul vehiculului, iar economia de moment are de fapt implicatii mult mai costisitoare in timp.

Sanctiuni contraventionale

Daca in timpul unui control de rutina politistii descopera ca anvelopele au o inaltime a profilului mai mica decat cea legala, il pot sanctiona contraventional pe sofer. Legislatia rutiera impune echiparea autoturismelor cu pneuri cu o adancime minima de 1,6 mm in canelurile din banda de rulare, dar acestea nu trebuie sa prezinte deformari care sa puna in pericol siguranta circulatiei.

Si anvelopele fara semne de uzura pot fi periculoase!

Nu numai anvelopele tocite reprezinta un risc deosebit. Cei de la Odat.ro atrag atentia ca si cauciucurile nefolosite pentru o perioada indelungata sunt la fel de periculoase. De aceea, cumparatorii sunt sfatuiti sa fie cu bagare de seama atunci cand achizitioneaza astfel de produse care se prezinta impecabil si nu prezinta forme de uzura.

Pentru a verifica data de productie, conducatorul auto trebuie sa fie atent la urmatorul aspect: fiecare anvelopa are, pe peretele lateral, un cod de data care este un numar format din patru cifre. Primele doua cifre ofera detalii despre saptamana de fabricatie, iar ultimele doua se refera la an. Spre exemplu, codul 1421 indica faptul ca respectivul cauciuc a fost fabricat in saptamana a 14-a din anul 2021. Cauciucurile mai vechi de 5 ani sunt considerate depasite si nu mai sunt sigure, conform producatorilor, de aceea se recomanda schimbarea lor.