Gestionarea impresiilor in educatie

Detalii

CategoriiEducatie
TaguriReferate
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari7584

Voteaza & Distribuie

Descriere

De multe ori ne regasim jucand anumite roluri in diferite situatii, si de cele mai multe ori nu constientizam acest lucru. Acest lucru se poate explica prin faptul ca ne-am obisnuit sa fim „actori sociali", si nu mai este necesar sa rationalizam momentul in care trebuie sa schimbam rolul.
Oamenii se manifesta diferit in functie de situatia in care se afla, in functie de persoanele care sunt in acel moment in preajma lor, in functie de starea lor de spirit si este foarte importanta si simpatia/antipatia care o au pentru persoanele cu care se afla in contact. La fel se intampla si in sala de clasa, elevul invatand de mic prin intermediul socializarii ca trebuie sa se comporte diferit in functie de locul si situatia in care se afla.
Educatia primita acasa il invata in primii ani de viata sa deosebeasca persoanele de varsta apropiata lui de cele mai in varsta si sa foloseasca formule de adresare diferite. Mai apoi, invatatorii participa si ei intr-o mare masura la educatia copiilor. La scoala incepe sa se impuna disciplina, si elevii vor fi nevoiti sa o accepte.
Astfel se va face diferentierea rolurilor pe care le joaca acasa si cele de la scoala. Acasa, copiii sunt mai obraznici, se rasfata mai mult, in timp ce la scoala nu li se permit aceste lucruri. Pe masura ce elevul creste, el va sti sa faca diferenta intre comportamentul pe care-l are in recreatie si cel din timpul orei de curs. El va fi mai ascultator, mai linistit si mai respectuos in timpul orei atat cu profesorii cat si cu colegii sai, pe cand in pauza, in lipsa profesorului (autoritatii) el va manifesta alt comportament, diferit de cel anterior.
Elevul stie bine ca trebuie sa faca impresie buna in fata profesorului, pentru ca asa a fost invatat de mic dar si pentru ca va obtine beneficii mai mici sau mai mari, intr-un fel sau altul. Bineinteles ca exista exceptii in randul elevilor, cei care nu isi diferentiaza comportamentul in functie de situatie si sunt obraznici si cu profesorul la fel ca si acasa. Exista anumite momente cand elevii trebuie sa faca o buna impresie.
De exemplu in prima zi de scoala, conform educatiei primite acasa, ei sunt invatati sa mearga frumos imbracati, sa duca flori invatatoarei, sa se poarte frumos cu noii colegi. Elevii gestioneaza impresiile in sala de clasa in felul urmator: - ei schiteaza o mimica si gesturi diferite in functie de cat sunt de pregatiti pentru lectie; - ei ocupa locuri in banci alaturi de cei care le sunt simpatici; - elevii se imbraca la scoala diferit de felul in care se imbraca la joaca sau cand merg in oras; - in timpul scolii, elevii au o pieptanatura ingrijita si unghiile curate. Astfel, comportamentul elevului (la scoala) difera foarte mult de cel al copilului (in mediul familial).