Fructe si legume: secrete pentru o alimentatie sanatoasa

Fructe si legume: secrete pentru o alimentatie sanatoasa

Detalii

CategoriiSanatate
TaguriFitness
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari7373

Voteaza & Distribuie

Descriere

Se pare ca nu doar oamenii au secrete pe care le pastreaza la loc sigur. Alimentele, mai exact fructele si legumele, se dovedesc foarte secretoase in ce priveste beneficiile pe care ni le ofera. E timpul sa le demascam. Iata 10 secrete despre alimente pe care nu le banuiai.


1. Marul si kilogramele in plus


Iti amintesti de zicala „un mar pe zi tine doctorul la distanta"? Studiile atesta faptul ca un singur mar pe zi e suficient pentru a pierde din kilogramele in plus. Secretul consta in pectina, o fibra din compozitia merelor, care iti ofera satietate un timp destul de lung.


porumbul2. Porumbul si parul


Porumbul abunda in biotina, substanta ce ajuta la stimularea productiei de keratina, o componenta esentiala a firului de par. Consuma cat mai mult porumb pentru a te bucura de par sanatos si mai stralucitor .


3. Oreganoul si infectiile


Oreganoul este un condiment excelent pentru paste sau salate! Datorita continutului de estragole, acesta are proprietati antibacteriene si previne aparitia infectiilor.


lubenita<br> 4. Pepenele rosu si energia


Pepenele rosu, sau lubenita in denumire populara, ne furnizeaza o mare cantitate de energie si e folosit pentru diverse tratamente. Cu un aport ridicat de vitamina B6, pepenele rosu e considerat un adevarat energizant natural. Renunta la suplimente precum RedBull-ul si delecteaza-te cu energizanta lubenita!


5. Avocadoul si pofta


Acest fruct contine foarte multe grasimi sanatoase si Omega-9, o substanta care iti ofera o mana de ajutor in lupta contra poftelor, diminuand nevoia de dulce.


prune6. Prunele si varicele


O veste excelenta pentru cei ce prefera prunele. Cum asa? Pe masura ce inaintam in varsta, fara voia noastra isi fac aparitia neaspectuasele varice, iar vasele de sange incep sa se sparga. Prunele te ajuta sa combati aceste probleme, datorita continutului de trombina, substanta care contribuie la coagularea sangelui din corpul nostru.


7. Broccoli si cancerul


Aceasta leguma intra in categoria alimentelor care reduc riscul aparitiei cancerului! In compozitia broccoliului se gaseste indole-3-carbinol, o substanta ce elimina celulele precancerose ce declaseaza periculoasa boala.


arpagicul8. Arpagicul si tensiunea


Arpagicul este o planta in care se gasesc multe polisulfide ce contribuie la reducerea tensiunii si relaxarea arterelor si imbunatateste circulatia sangelui din organismul nostru.


9. Carnea de vita si migrenele


Se pare ca unul dintre alimentele care combat migrenele e carnea de vita. Datorita continutului bogat de niacin carnea de vita ne ajutam sa scapam de aceste dureri de cap.


scortisoara10. Scortisoara si zaharul


Un condiment extrem de benefic pentru sanatatea noastra e scortisoara! Aceasta are proprietatea de a scadea nivelul zaharului din sange si mai mult, ajunta la mentinerea acestuia in limite normale. Se recomanda cu precadere persoanelor afectate de diabet zaharat.