De cata miscare avem nevoie pentru o viata lunga?

De cata miscare avem nevoie pentru o viata lunga?

Detalii

CategoriiSanatate
Taguri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari2211

Voteaza & Distribuie

Descriere

Efectele benefice ale ununi mod de viata activ sunt cunoscute de multa vreme, o noua cercetare insa arata clar de cata miscare avem nevoie pentru a ne prelungi viata. Un mod de viata sedentar este cauza multor boli si, uneori, responsabil pentru o viata mult prea scurta.


Este un lucru bine stiut, insa cercetatorii de la Institutul National de Cancer din SUA si Brigham and Women's Hospital si-au propus sa calculeze exact efectele miscarii in functie de greutatea corporala si de genul de activitate al diferitelor categorii de persoane.




miscare


Miscarea prelungeste viata




10 minute de plimbare intensiva prelungeste semnificativ ciata

Studiul aparut in revista de specialitate PLOS Medicine arata ca cei care fac plimbari intensive 75 de minute pe saptamana isi prelungesc viata cu nu mai putin de doi ani! Cei care merg pe jos saptamanal 450 de minute (adica putin mai mult de o ora pe zi) isi prelungesc viata cu patru ore si jumatate. Miscarea are efecte benefice pentru toate categoriile: persoane cu greutatea normala, supraponderale sau chiar obeze, mentioneaza conducatorul studiului.


Peste varsta de 35 de ani, fiecare pas facut pe jos conteaza. Cei mai castigati sunt insa persoanele cu greutatea normala: acestea isi pot prelungi viata cu 7,2 ani daca au o activitate fizica minima, dar consecventa.




jogging


Viata activa previne bolile




Ce boli putem preveni prin miscare?

Viata activa reduce riscul bolilor cardio-vasculare, al Aizheimer-ului si, in general, al bolilor mentale specifice varstei inaintate. Plimbarile regulate reduc, de asemenea, riscul aparitiei osteoporozei, a diabetului de tip II, a depresiei, obezitatii si tensiunii arteriale ridicate.


O jumatate de ora de miscare zilnica reduce riscul unui cancer in organism, lucru dovedit deocamdata doar in cazul cancerelor de prostata, de colon, cancerul mamar si cel uterin. Daca boala cumplita s-a instalat deja, recuperarea dupa tratament si supravietuirea au mai multe sanse daca persoana suferinda face miscare moderata.




miscare


Miscarea reduce riscul aparitiei cancerului




Nu e de mirare ca din ce in ce mai multi medici considera ca miscarea ar trebui prescrisa pe reteta. Sa nu uitam insa nici de alimentatia sanatoasa: 5 fructe sau legume pe zi (cate-un mar sau un ardei), renuntarea la fumat si la consumul exagerat de alcool pot face minuni!


Si inca ceva: niciodata nu e prea tarziu sa ne schimbam modul de viata! Un stil de viata activ adoptat incepand de la varsta de 50 de ani ne face ca, la 60 de ani, sa avem aceeasi speranta de viata ca acele persoane care au facut miscare toata viata, spun cercetatorii.