De azi sportul va primi atentia cuvenita

De azi sportul va primi atentia cuvenita

Detalii

CategoriiSanatate
TaguriFitness
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari3063

Voteaza & Distribuie

Descriere

sportul in viata taDa, de azi sportul va face parte din viata de zi cu zi. Nu e necesar sa dai fuga la magazin sa iti cumperi ce-ti lipseste sa te apuci de treaba. E de inteles ca adoptarea unui stil de viata nou nu se face instantaneu.


Ti s-a intamplat sa-ti faci abonament la sala de aerobic sau fitness si sa treaca luna fara sa-ti consumi sedintele? Atunci trebuie sa te intrebi care e problema: instructorul de la sala, aparatele de fitness, timpul putin pe care il ai la dispozitie, propria constitutie sau mai degraba motivatia ta e cam in ceata?



A venit si ziua in care vrei sa te apuci serios de sport, dar inainte sa te pui sa alergi 10 km trebuie sa-ti stabilesti exact motivatiile.



Cel mai inteleapt lucru pe care il poti face e sa-ti asterni pe hartie motivele pentru care ai decis sa-ti schimbi stilul de viata.


Pasul 1: Stabileste-ti obiectivele


Nu are rost sa te astepti la felicitari nesfarsite pentru ca ai luat decizia sa dai startul unui program sportiv. Cel mai mare imbold il constituie chiar motivatia ta. Bineinteles ca in absenta unui scop precis se maresc sansele de a te renunta.


Chiar daca o faci pentru imbunatatirea sanatatii, ca vrei sa-ti conturezi un trup frumos, sau pentru cresterea psihicului, repeta-ti mereu motivul pentru care te tii de sport.



Astfel vei alege cele mai eficiente metode pentru a-ti atinge scopul si rezultatele nu vor intarzia sa apara.


Pasul 2: Programul sportiv


sportul in viata taAlcatuieste-ti un plan sportiv potrivit si cat se poate de realist. E inutil sa incepi direct cu o ora de sport zilnic daca stii ca jocul te oboseste prea tare si nu vei face fata. Mai ales daca n-ai mai facut miscare de prin liceu, de cand sportul era disciplina obligatorie.



In scop de intretinere corporala, nu de scadere in greutate, specialistii sustine ca e sufiecient sa faci 20 de minute de exercitii cardio de 3 ori pe saptamana. Nu ignora faptul ca suprasolicitarea, febra musculara si lenea te pot influenta negativ, in sensul ca te vei lasa de treaba. Nu grabi cursul normal al lucrurilor. Astfel vei reusi usor sa ti pasul.


Pasul 3: Cauta-ti un partener


Vointa ta va fi stimulata daca ti se va alatura o persoana. Sansele de reusita vor creste pentru ambii parteneri. Se nimereste ca intr-o zi sa-ti fie tie lene, si in alta zi partenerului. Atunci intervine spiritul de echipa. Aveti un scop comun si, odata amintit acest lucru, veti depasi starea: „nu am nici un chef"!


Pasul 4: Nu uita cat de mult ai de castigat


Vei avea in trup mai placut, te vei odihni mai bine, nu vei duce lipsa de energie nici un minut. Destule motive, nu crezi? Sigur vei lega si noi prietenii si vei privi cu alti ochi viata.



Nu mai amana. Nu luna viitoare, saptamana viitoare sau poimaine, apuca-te azi de sport!